• Anonym (?)
    Äldre 2 Dec 01:05
    63277 visningar
    112 svar
    112
    63277

    Hur kan vissa se så oerhört unga ut för sin ålder medan de flesta andra är jätteslitna?

    Min flickvän är 35 och ser inte en dag ut över 25, till och med ännu yngre. Jag är själv 25 och hon smälter lätt in bland mina tjejkompisar som är mellan 22-25 år gamla. Hon är inte "snygg för sin ålder" utan snarare så snygg att hon konkurrerar ut vilken annan tjej som helst mellan 20 och 25. Det är inte bara jag som säger det heller utan det är en åsikt som delas av alla i min bekantskapskrets som har träffat henne, både killar och tjejer.

    Nu har jag även träffat flera av hennes väninnor och det slår mig att de allihop ser VÄLDIGT gamla ut. Även de som varit något år yngre än henne hade jag gissat att de vore minst 10 år äldre än henne.

    Jag trodde först att det var något genetiskt, men nu när jag träffat hennes fyra år yngre syster kan jag säga att hon ser ut som storasystern. Alla som träffar dem tror just detta.

    Det gör mig väldigt förundrad över att det kan skilja så pass mycket i utseendet mellan personer i samma ålder. Hur kommer det sig att hon ser yngre ut när hennes syster inte gör det? Jag trodde att genetiken spelade en stor roll här, men uppenbarligen inte.

    Min flickvän äter väldigt hälsosamt och sköter sig genom att vårda sin hud, hon röker inte och dricker knappt nån alkohol. Hon har alltid sovit gott och aldrig stressat enligt henne själv. Är det alltså sånt här som påverkar mer än de genetiska faktorerna?

  • Svar på tråden Hur kan vissa se så oerhört unga ut för sin ålder medan de flesta andra är jätteslitna?
  • Anonym (Murre­)
    Äldre 3 Dec 19:34
    #90
    Anonym (?.. :/) skrev 2014-12-03 19:27:43 följande:

    Det må jag säga vad alla på FL plötsligt ser ut som ungdomliga möer högt upp i åren.. Nåja, lätt att påstå i soffhörnet där hemma i mörkret.


    Som det kan bli. Jag är 50++ och ser ut som en 50++. Jag tränar året runt och är slank och relativt spänstig men jag är 50++! Åldern är ju inte ngt som liksom sitter i HYN! utan hur man är som människa? Jag skulle ALDRIG kunna tänka mig att dejta en man som är 35 om han så totalt snöat in på "gammkött"! Vi skulle inte ha ett dugg att prata om. 
  • Anonym (Ung)
    Äldre 3 Dec 19:57
    #91
    Anonym (Murre) skrev 2014-12-03 18:22:35 följande:

    Jaså? Det beror väl på råmaterialet? Om man bara ser till ansiktet så kan ju en 50-taggare vara snyggare än en 25-åring? Finns ju fula och vackra människor i alla åldrar.


    Öh ok.

    Håller inte med dig att en femtioåring ser bättre och yngre ut än 25 åringar vad gäller ungdomligheten som vi ju pratar om i tråden!
  • Anonym (pinsa­mt)
    Äldre 3 Dec 20:07
    #92

    När jag var 25 var det fortfarande smickrande att få visa leg när jag köpte cig. Nu är jag 35+ och får fortfarande med jämna mellanrum visa leg på systemet eller i mataffären om jag köper cigaretter eller snus. Det är inte roligt längre. Jag tycker inte att jag ser så jäkla ung ut, och inte är jag särskilt snygg heller för den delen vad det nu har med saken att göra, jag tycker absolut inte att hur gammal/ung man ser ut att vara har med skönhet att göra. Det finns snygga människor som ser bra mycket äldre ut än sin faktiska ålder, och det finns medelmåttiga, och även fula människor som ser yngre ut än sin ålder.

    Senast för någon vecka sedan fick jag visa leg för att få köpa cig, jag vet inte vem som tyckte det var mest pinsamt, jag när jag halade fram körkortet, eller den stackars kassörskan som bad att få se ID.

  • Äldre 3 Dec 21:21
    #93
    Anonym (?) skrev 2014-12-03 19:22:39 följande:
    Håller verkligen inte med. De flesta tjejer runt 30 ser extremt slitna ut.
    I vilka kretsar rör du dig kan man ju undra?  
    Men TS det är underbart att vara kär, då ser man allt genom sina "kärleksglasögon" Lycka till och om hon nu skulle bli rynkig en dag får vi väl hoppas du inte dör av chock.. 
    Goodness me
  • Äldre 3 Dec 21:27
    #94

    Nu är jag i och för sig bara 23, men har hört hela livet att jag ser yngre ut än vad jag är. Just nu ser jag nog ut att vara runt 17. Men har till och med blivit nekad att köpa energidricka på Ica en gång när jag var 22. Det är 15-årsgräns på det....

    Hoppas att det håller i sig, mina föräldrar ser gamla ut, men mina syskon ser nog yngre ut.

  • Påven Johann­a
    Äldre 3 Dec 21:54
    #95

    Jag har vare sig rynkor eller övervikt, men jag ser trots det ut som den ålder jag befinner mig i. 

  • Påven Johann­a
    Äldre 3 Dec 21:54
    #96
    taquine skrev 2014-12-03 21:21:39 följande:
    I vilka kretsar rör du dig kan man ju undra?  
    Men TS det är underbart att vara kär, då ser man allt genom sina "kärleksglasögon" Lycka till och om hon nu skulle bli rynkig en dag får vi väl hoppas du inte dör av chock.. 
    Nu ska de ju skaffa barn också. Gud vet hur det blir efter det.
  • Äldre 3 Dec 22:10
    #97

    Hej! Jag tror också en hel del på genetik i denna fråga. För jag är 36 men ser mycket yngre ut. Jag får oftast visa leg på systemet och folk säger jämt att de trodde jag var yngre när jag påtalar min ålder. Tittar jag på tio år gamla foton så ser jag likadan ut fortfarande.

    Jag har druckit mycket i min ungdom, snusat, jag är överviktig och har fött två barn, tvättar aldrig bort sminket och använder vanlig tvål och hudcreme till mitt ansikte. Jag får bara lite rynkor runt ögonen när jag ler.

    Jag har vita fina tänder, friskt snyggt hår,solar aldrig och sover helt ok.

  • Äldre 3 Dec 22:31
    #98

    Jag tror ändå att generna spelar en stor roll i hur man ung man ser ut.
    Jag har tidigare levt väldigt ohälsosamt och varit väldigt stor, nu har jag i och för sig gått ned och äter rätt och tränar massor, jag ser faktiskt bra mycket yngre ut än de 42 år som jag är, får fortfarande visa legg när jag är på bolaget (de brukar påpeka att de måste fråga alla som de tror är upp till 30 år, hmm :p) 

    Så gott som alla i min släkt ser väldigt unga ut både på mammas och på pappas sida av släkten så jag tror som sagt helt klart att det beror på gener

  • sextio­talist
    Äldre 4 Dec 07:34
    #99
    taquine skrev 2014-12-03 19:16:12 följande:

    Vilka flesta andra ? Hur stor skillnad är det när man är 25 eller 35? Nada , zip , zero , som inte  levt värsta hårda livet. 
    Men det är kul att se alla här på FL som (naturligtvis) är släta som barnrumpor långt upp i 50årsåldernDrömmer
     


    Nu är det nog så att vi knappas ser ut som barnrumpor, utan att vi inte ser härjade ut.
    Jag tror många gånger att man tar fel på ålder är hur vissa förväntar sig att man ska se ut som 50+.
    Det verkar som många tror att 50-åringar ser ut som russin i ansiktet, jag har stött på väldigt få 50-åringar som är så rynkiga.
    Jag är säker på att vi alla som tas för att vara 10 år yngre har våra kråksparkar kirng ögonen, att man har fått fina linjer kring munnen och i pannan. Men det är det inte det man lägger märke till
    Men jag vet flera som är väldigt släta i hyn, min mamma, trots att hon är över 80, har inte många rynkor, samma sak var det med min mormor, hon hade inte heller mycket rynkor. Pappa hade desto mer rynkor, samma sak var det med hans föräldrar, de var rynkigare i ansiktet tidigare.
    Jag roade mig med att titta på gamla foton, dels på släktingar, men även kompisar för att se hur de har åldrats.
    På min mammas sida så lade jag märke till att det var ytterst få som märkbart åldrades mellan de var 40 och fram tills de var ungefär 60.
    När jag tittar på jämnåriga, så visst, de ser inte ut som 25 längre, men tiden har för de flesta gått varsamt fram.
    Övrigt så tror jag de tär klädstilen, frisyren och personligheten som påverkar väldigt mycket vilken ålder man tas för
    Jag hade en kollega, som såg 10 år yngre ut minst när hon satte på sig ett par jeans och en enkel topp. Men de dagarna hon hade mer representationskläder, så såg hon att vara sina 60 år.
    Men det som jag är mest förundrad över, vad hittar folk alla 30+are som ser härjade ut, jag har då aldrig mött dom.
    De flesta jag träffar som är 30+ ser väldigt bra ut.
    visst, under småbarnsåren så kan en dålig nattsömn absolut göra så att en person ser härjad ut. Det märker man själv, om man är trött och slutkörd, så slår det direkt på utseendet. Det oavsett ålder
Svar på tråden Hur kan vissa se så oerhört unga ut för sin ålder medan de flesta andra är jätteslitna?