• Anonym (förba­nnad)
    Äldre 13 Dec 00:20
    54269 visningar
    499 svar
    -3
    499
    54269

    Busschaufför slängde av dottern på öde landsväg!!!

    Nu är det så att vår familj bor långt ute på landet, och det är ofta flera mil till närmaste by eller bebodda samhälle. Bussarna kör långa sträckor på mycket ödsliga vägar.

    Min dotter kom hem ikväll, nedfrusen och utmattad efter att ha gått hem i två timmar i kyla!! Detta efter att ha blivit utslängd av busschauffören efter att ha varit högljudd och skrikit skällsord. Och visst, så gör man ju förstås inte, men det står inte i proportion till att slänga av en 14-årig flicka mitt ute på en öde landsväg i mörkret! Hon kunde ju ha gått vilse i mörkret och förfrusit!!

    Hon hade varit på fest innan och glömt sin mobil där. Hon mår bra nu, men var illa tilltagen då hon kom hem - helt iskall och skakade kraftigt då hon kom innanför dörren. Dessutom hade hon gjort på sig och tvingats gå med det eftersom hon inte lyckats få upp byxorna med sina stelfrusna händer.

    Imorgon ska vi besöka vårdcentralen för att kontrollera att hon inte fått några bestående skador, men just nu ligger hon nedstoppad i en varm och skön säng iaf. :)

    Jag är bara så fly förbannad på idioten till busschaufför! Sånt här måste man väl kunna anmäla? Hur kan man slänga av ett BARN ute i öde mark bara för att det inte sköter sig???

  • Svar på tråden Busschaufför slängde av dottern på öde landsväg!!!
  • Anonym (Indra­)
    Äldre 13 Dec 00:48
    #11
    +1
    Anonym (förbannad) skrev 2014-12-13 00:45:57 följande:
    Jag försvarar inte att hon bar sig åt på bussen, det jag säger är att chauförren gjorde åt helvete fel när han slängde av ett barn som var relavtivt tunt klätt i minusgrader och mörker på en ödslig landsväg.

    Det kunde ha gått riktigt illa, förstår du inte?
    Det kanske hon skulle tänkt på innan hon valde att bete sig illa. Nu fick orsaken till stöket på bussen sitt straff istället för att alla bestraffades pga att person inte kan bete sig
  • Äldre 13 Dec 00:49
    #12
    +3
    Anonym (förbannad) skrev 2014-12-13 00:45:57 följande:

    Jag försvarar inte att hon bar sig åt på bussen, det jag säger är att chauförren gjorde åt helvete fel när han slängde av ett barn som var relavtivt tunt klätt i minusgrader och mörker på en ödslig landsväg.

    Det kunde ha gått riktigt illa, förstår du inte?


    Ja det kan gå riktigt jäkla illa när en lättklädd fjortonåring är ute sent, festat o beter sig dåligt. Det är just därför det är otroligt att du inte förstår att det är din uppfostran det är fel på.
  • Anonym (s)
    Äldre 13 Dec 00:50
    #13
    +1
    Anonym (förbannad) skrev 2014-12-13 00:34:27 följande:

    Jo, för då hade hon kunnat kontakta folk och fått hjälp.Är du allvarlig???Nej, men hon gick tidigare. Det visste inte jag, då får vi vänta tills på måndag. Och Stockholm=/=Sverige. Det var minusgrader och hon hade inga vantar.Nu var det ju inte en fyllefest det handlade om om du trodde det.

    Så du tycker alltså att busschauffören gjorde rätt som sparkar av ett barn mitt ute i ingenstans sent på kvällen?


    Fast nu låg inte ansvaret hos busschauffören utan hos din dotter som inte klarade av att lyda tillsägelse från busschauffören.

    Hade busschauffören slängt av din dotter bara för att hade det varit oacceptabelt.
  • Äldre 13 Dec 00:51
    #14
    +2

    Varför ska du ta henne till en läkare? Känns lite overkill.

    Hon måste ha betett sig extremt illa för en busschaufför att kasta av henne av bussen, så förmodligen förtjänade hon det. Men jag undrar kring ditt föräldraskap som släpper en ung tonåring iväg på en fest, uppenbarligen långt hemifrån för att ta sig hem själv på kvällen. Ett ifrågasättande kring uppfostran tycks också vara på sin plats.

  • Äldre 13 Dec 00:52
    #15
    +1

    Ja, hon fick iaf motion om man ändå ska se något positivt i det hela...

  • Anonym (förba­nnad) Trådstartaren
    Äldre 13 Dec 00:54
    #16
    Anonym (Indra) skrev 2014-12-13 00:46:20 följande:

    Är man 14 år vet man bättre än att bråka och gapa på bussen. Dessutom vet man med sig att man tar med telefonen om man är nykter. Vad var det hon sagt exakt på bussen?


    Alla kan vi glömma telefonen på en fest, det är mänskligt. Jag vet inte exakt vad hon skrek, hon sa bara att det var fula ord efter att chauffören hade klagat på att hon fört för mycket oväsen.
    taquine skrev 2014-12-13 00:47:09 följande:

    Intressant vad hon skrek för något eftersom hon åkte av med huvudet före.. Tycker också det var en bra läxa , dagens ungar behöver röra på sig samt inse man inte kan bete sig hur som helst. Uppfostran har du hört talas om det?


    Har du hört talas om vad som kan hände om man somnar utomhus då man är stelfrusen?
    Anonym (Indra) skrev 2014-12-13 00:48:20 följande:
    Det kanske hon skulle tänkt på innan hon valde att bete sig illa. Nu fick orsaken till stöket på bussen sitt straff istället för att alla bestraffades pga att person inte kan bete sig
    Ni verkar inte förstå allvaret i detta. Hade hon gått vilse på vägen hem hade det kunnat sluta i tragedi, och ni tjatar om att det var bra att hon fick lära sig en läxa?

    Helt otroligt, förstår ni inte vad som kunde ha hänt?
  • Anonym (Linda­)
    Äldre 13 Dec 00:54
    #17

    Vet inte ens din 14 åring att man tar av sig byxorna istället för att göra på sig? Då är det inte så konstigt att det blir som det blir

  • Muslim­sktjej
    Äldre 13 Dec 00:55
    #18

    Lär din unge hur man beter sig nästa gång.

  • Anonym (förba­nnad) Trådstartaren
    Äldre 13 Dec 01:01
    #19
    Vanillaextract skrev 2014-12-13 00:49:11 följande:
    Ja det kan gå riktigt jäkla illa när en lättklädd fjortonåring är ute sent, festat o beter sig dåligt. Det är just därför det är otroligt att du inte förstår att det är din uppfostran det är fel på.
    Jag kan villigt erkänna att jag säkert brustit i uppfostran, men det är inte det tråden handlar om! Den handlar om en idiot till chaufför som slänger av ett barn i minsgrader, mörker och ödslighet. Det spelar liksom ingen roll vad hon kan ha skrikigt, man gör bara inte så!!
    MxMeNow skrev 2014-12-13 00:51:44 följande:

    Varför ska du ta henne till en läkare? Känns lite overkill.

    Hon måste ha betett sig extremt illa för en busschaufför att kasta av henne av bussen, så förmodligen förtjänade hon det. Men jag undrar kring ditt föräldraskap som släpper en ung tonåring iväg på en fest, uppenbarligen långt hemifrån för att ta sig hem själv på kvällen. Ett ifrågasättande kring uppfostran tycks också vara på sin plats.


    Jag är orolig att kylan kan ha orsakat inflammation någonstans.

    Ja, det kan hon ha gjort. Men det är ingen anledning för att göra det som chauffören gjorde!
    Anonym (Linda) skrev 2014-12-13 00:54:20 följande:

    Vet inte ens din 14 åring att man tar av sig byxorna istället för att göra på sig? Då är det inte så konstigt att det blir som det blir


    Jag vill se dig knäppa upp knapparna till ett par tight sittande pants när dina fingrar är stelfrusna och du inte har något att värma dem med.
  • Äldre 13 Dec 01:04
    #20
    Anonym (förbannad) skrev 2014-12-13 01:01:04 följande:

    Jag kan villigt erkänna att jag säkert brustit i uppfostran, men det är inte det tråden handlar om! Den handlar om en idiot till chaufför som slänger av ett barn i minsgrader, mörker och ödslighet. Det spelar liksom ingen roll vad hon kan ha skrikigt, man gör bara inte så!!Jag är orolig att kylan kan ha orsakat inflammation någonstans.

    Ja, det kan hon ha gjort. Men det är ingen anledning för att göra det som chauffören gjorde!Jag vill se dig knäppa upp knapparna till ett par tight sittande pants när dina fingrar är stelfrusna och du inte har något att värma dem med.


    Någonstans? Det känns både vettigt och logistikt, inte alls! Hon promenerade i knappt minusgrader, lider du av lättare munchausens?
Svar på tråden Busschaufför slängde av dottern på öde landsväg!!!