• Anonym (förba­nnad)
    Äldre 13 Dec 00:20
    54263 visningar
    499 svar
    -3
    499
    54263

    Busschaufför slängde av dottern på öde landsväg!!!

    Nu är det så att vår familj bor långt ute på landet, och det är ofta flera mil till närmaste by eller bebodda samhälle. Bussarna kör långa sträckor på mycket ödsliga vägar.

    Min dotter kom hem ikväll, nedfrusen och utmattad efter att ha gått hem i två timmar i kyla!! Detta efter att ha blivit utslängd av busschauffören efter att ha varit högljudd och skrikit skällsord. Och visst, så gör man ju förstås inte, men det står inte i proportion till att slänga av en 14-årig flicka mitt ute på en öde landsväg i mörkret! Hon kunde ju ha gått vilse i mörkret och förfrusit!!

    Hon hade varit på fest innan och glömt sin mobil där. Hon mår bra nu, men var illa tilltagen då hon kom hem - helt iskall och skakade kraftigt då hon kom innanför dörren. Dessutom hade hon gjort på sig och tvingats gå med det eftersom hon inte lyckats få upp byxorna med sina stelfrusna händer.

    Imorgon ska vi besöka vårdcentralen för att kontrollera att hon inte fått några bestående skador, men just nu ligger hon nedstoppad i en varm och skön säng iaf. :)

    Jag är bara så fly förbannad på idioten till busschaufför! Sånt här måste man väl kunna anmäla? Hur kan man slänga av ett BARN ute i öde mark bara för att det inte sköter sig???

  • Svar på tråden Busschaufför slängde av dottern på öde landsväg!!!
  • Äldre 13 Dec 01:05
    #21
    Anonym (förbannad) skrev 2014-12-13 01:01:04 följande:
    Jag kan villigt erkänna att jag säkert brustit i uppfostran, men det är inte det tråden handlar om! Den handlar om en idiot till chaufför som slänger av ett barn i minsgrader, mörker och ödslighet. Det spelar liksom ingen roll vad hon kan ha skrikigt, man gör bara inte så!!
    MxMeNow skrev 2014-12-13 00:51:44 följande:

    Varför ska du ta henne till en läkare? Känns lite overkill.

    Hon måste ha betett sig extremt illa för en busschaufför att kasta av henne av bussen, så förmodligen förtjänade hon det. Men jag undrar kring ditt föräldraskap som släpper en ung tonåring iväg på en fest, uppenbarligen långt hemifrån för att ta sig hem själv på kvällen. Ett ifrågasättande kring uppfostran tycks också vara på sin plats.


    Vad tycker du att busschauffören skulle ha gjort? 
    Behold, i come as a thief.
  • Äldre 13 Dec 01:07
    #22
    +2
    Anonym (förbannad) skrev 2014-12-13 01:01:04 följande:

    Jag kan villigt erkänna att jag säkert brustit i uppfostran, men det är inte det tråden handlar om! Den handlar om en idiot till chaufför som slänger av ett barn i minsgrader, mörker och ödslighet. Det spelar liksom ingen roll vad hon kan ha skrikigt, man gör bara inte så!!Jag är orolig att kylan kan ha orsakat inflammation någonstans.

    Ja, det kan hon ha gjort. Men det är ingen anledning för att göra det som chauffören gjorde!Jag vill se dig knäppa upp knapparna till ett par tight sittande pants när dina fingrar är stelfrusna och du inte har något att värma dem med.


    Beter man sig dåligt blir man avslängd. Det är hennes och ditt ansvar att se till att ha på sig ordentligt med kläder, sällskap och telefon vilket skulle gjort att hon klarat sig alldeles utmärkt. Hon är inget litet barn utan en tonåring som borde veta bättre och får ta ansvar för sina handlingar.
  • Anonym (förba­nnad) Trådstartaren
    Äldre 13 Dec 01:08
    #23
    -1
    Johan75 skrev 2014-12-13 01:05:09 följande:
    Vad tycker du att busschauffören skulle ha gjort? 
    Han skulle inte ha kastat av henne med tanke på kylan och mörkret och området.

    Det är oförlåtligt.
  • Anonym (Indra­)
    Äldre 13 Dec 01:10
    #24
    Anonym (förbannad) skrev 2014-12-13 01:08:21 följande:
    Han skulle inte ha kastat av henne med tanke på kylan och mörkret och området.

    Det är oförlåtligt.
    Det är hennes ansvar. Hon valde själv att åka ur bussen
  • Äldre 13 Dec 01:10
    #25
    +2

    Om kylan har orsakat inflammation (wtf?) märker ni det utan att behöva ta henne till en läkare. Ta inte upp tider som kan vara viktiga för andra, hon har antagligen inte fått några allvarliga köldskador.

  • Äldre 13 Dec 01:11
    #26
    Anonym (förbannad) skrev 2014-12-13 01:08:21 följande:
    Han skulle inte ha kastat av henne med tanke på kylan och mörkret och området.

    Det är oförlåtligt.
    Men tänk om hon äventyrade hans förmåga att köra säkert? Det är inte lätt att ha uppmärksamhet på trafiken om någon skriker förolämpningar. 

    Skulle han ha fortsatt ändå? Skulle han stannat och ringt polisen? Vad tycker du att han skulle ha gjort?
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (Skärp dig!)
    Äldre 13 Dec 01:12
    #27

    Hon är inte ett barn! Sluta försvara din dotters dåliga uppförande.
    Kanske var på tiden som någon satte ner foten så att hon fick ta konsekvenserna av sitt handlande?
    För härdade buss chaufförer slänger inte av folk hur som helst. Hon måste varit riktigt grov i munnen och handling mot honom.
    Och kan hon inte uppföra sig som folk, ja då har hon förbrukat sin rätt att få åka på den bussen. Så enkelt är det.
    Hon uppförde sig säker dåligt mot fler än chauffören då hon gjorde någonting först som han reagera på.
    Han gjorde helt rätt.
    Hon dotter får helt enkelt lära sig vett.
    Men snälla du, två timmar i kylan får du inte bestående men för!  Hade hon legat ner i snön och förfrusit hade det varit en sak.
    Innan du lägger mer energi på att bli arg på en buss chaufför, (där det inte ingår att acceptera att bli hotad och svuren till på din arbetsplats!) så tycker jag att du ska lägga all din energi och ilska på att få rätt på din dotter!

  • Anonym (förba­nnad) Trådstartaren
    Äldre 13 Dec 01:15
    #28
    Vanillaextract skrev 2014-12-13 01:07:33 följande:
    Beter man sig dåligt blir man avslängd. Det är hennes och ditt ansvar att se till att ha på sig ordentligt med kläder, sällskap och telefon vilket skulle gjort att hon klarat sig alldeles utmärkt. Hon är inget litet barn utan en tonåring som borde veta bättre och får ta ansvar för sina handlingar.
    Jo, men inte under dessa förhållanden!
    bitty skrev 2014-12-13 01:10:50 följande:

    Om kylan har orsakat inflammation (wtf?) märker ni det utan att behöva ta henne till en läkare. Ta inte upp tider som kan vara viktiga för andra, hon har antagligen inte fått några allvarliga köldskador.


    Det är mitt barn, och jag vill inte ta några risker!
    Johan75 skrev 2014-12-13 01:11:03 följande:
    Men tänk om hon äventyrade hans förmåga att köra säkert? Det är inte lätt att ha uppmärksamhet på trafiken om någon skriker förolämpningar. 

    Skulle han ha fortsatt ändå? Skulle han stannat och ringt polisen? Vad tycker du att han skulle ha gjort?
    Han skulle kört vidare. Hon är 14 och utgjorde knappast något hot mot en vuxen karl!
  • Äldre 13 Dec 01:17
    #29
    +1
    Anonym (förbannad) skrev 2014-12-13 01:15:18 följande:
    Han skulle kört vidare. Hon är 14 och utgjorde knappast något hot mot en vuxen karl!
    Det här svaret känns inte seriöst. Jag tror du driver med oss.
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (Skärp dig!)
    Äldre 13 Dec 01:18
    #30
    +1
    Anonym (förbannad) skrev 2014-12-13 00:54:03 följande:
    Helt otroligt, förstår ni inte vad som kunde ha hänt?
    Varför tar inte du DITT ansvar och ser till att hämta din dotter i så fall från festen??
    Hon är 14 år och är på fest och ska åka hem med buss?! mitt i natten?
    ALDRIG har mina föräldrar tillåtit det. Dem hade hämtat mig.
    Bristande föräldraskap låter detta som....

Svar på tråden Busschaufför slängde av dottern på öde landsväg!!!