• Anonym (förba­nnad)
    Äldre 13 Dec 00:20
    54268 visningar
    499 svar
    -3
    499
    54268

    Busschaufför slängde av dottern på öde landsväg!!!

    Nu är det så att vår familj bor långt ute på landet, och det är ofta flera mil till närmaste by eller bebodda samhälle. Bussarna kör långa sträckor på mycket ödsliga vägar.

    Min dotter kom hem ikväll, nedfrusen och utmattad efter att ha gått hem i två timmar i kyla!! Detta efter att ha blivit utslängd av busschauffören efter att ha varit högljudd och skrikit skällsord. Och visst, så gör man ju förstås inte, men det står inte i proportion till att slänga av en 14-årig flicka mitt ute på en öde landsväg i mörkret! Hon kunde ju ha gått vilse i mörkret och förfrusit!!

    Hon hade varit på fest innan och glömt sin mobil där. Hon mår bra nu, men var illa tilltagen då hon kom hem - helt iskall och skakade kraftigt då hon kom innanför dörren. Dessutom hade hon gjort på sig och tvingats gå med det eftersom hon inte lyckats få upp byxorna med sina stelfrusna händer.

    Imorgon ska vi besöka vårdcentralen för att kontrollera att hon inte fått några bestående skador, men just nu ligger hon nedstoppad i en varm och skön säng iaf. :)

    Jag är bara så fly förbannad på idioten till busschaufför! Sånt här måste man väl kunna anmäla? Hur kan man slänga av ett BARN ute i öde mark bara för att det inte sköter sig???

  • Svar på tråden Busschaufför slängde av dottern på öde landsväg!!!
  • Anonym (Under­sköter­ska)
    Äldre 13 Dec 11:20

    Ville bara säga att du med stärsta säkerhet inte behöver oroa dig över din dotter, i o med att hon varit i rörelse större delen av vägen hem. Har haft gamlingar som "rymt" och promenerat hela natten lättklädda i många minus utan att det tagit skada på dom, tack vare att de rört på sig och på så sätt hållit uppe värmen.

    Så så länge som hon inte har nedsatt imunförsvar eller något annat som kan påverka så kan du säkert vara lugn på det planet.

  • Anonym (M)
    Äldre 13 Dec 11:22

    Jag tycker de flesta här i tråden är väldigt orättvisa mot TS. Är man 14 år kanske man inte räknas som barn men man är definitivt inte vuxen.

    Att glömma sin mobil är mänskligt. Sedan ska väl en 14-åring  få gå på fest lika mycket som någon annan, man behöver faktiskt inte anta att det är alkohol inblandat så fort man hör ordet "fest". om så dock är fallet så är det upp till TS att diskutera med sin dotter!

    Visst, hon betedde sig jävligt dumt på bussen. Men att kasta av en ung tjej (full eller inte) i mörkret i kylan är inte okej. Det finns bättre sätt att lösa en sådan situation på. 

    Sedan skulle förmodligen denna 14-åring behöva en redig lektion av sina föräldrar i hur man beter sig! 

  • Anonym (Bussc­hauffö­r)
    Äldre 13 Dec 11:23
    Anonym (Funktionsnedsättning) skrev 2014-12-13 11:13:21 följande:
    Men om man har en tonåring som inte fungerar i sådana här sammanhang kan den personen inte åka buss själv. Andra ska inte behöva bli skadade för att vissa har diagnoser eller andra problem. Många som sitter i fängelse har diagnos och alla har någon anledning att bete sig som de gör men det är ÄNDÅ inte ok. Tonåringar sätter man ju inte i fängelse men de måste få hjälp av skola och, på fritiden, föräldrar så de inte kränker nån.
    Om man ser dessa människor som har olika typer av problematik i ögonen, eller åtminstone försöker (då ögonkontakt inte alltid fungerar med dom) så ser man oftast att det inte handlar om medveten dumhet.
    Det är en jäkla skillnad mellan en full trotsig tonåring och en ofta missförstådd person med funktionshinder.
    Om folk kunde försöka att lära sig se skillnad på vad som är medvetet och vad som faktiskt är ett handikapp så skulle nog världen se lite annorlunda ut.
    Och ja! I de flesta fall kan man se skillnad, det gäller bara att lära sig det.
    Det är inte bara de som jobbar med funktionshinder eller föräldrar som kan det, utan hela allsmäktiga allmänheten skulle kunna lära sig det om det bara fanns ett uns av intresse.
  • Äldre 13 Dec 11:23
    +1

    Men allvarligt?! Är det verkligen någon som åkt buss sent en fredagskväll (dagen innan lucia dessutom) som upplevt att det är personer med funktionsnedsättningar som är störande? 

    Varför överhuvudtaget ta upp detta i tråden?


    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (Bussc­hauffö­r)
    Äldre 13 Dec 11:29
    Johan75 skrev 2014-12-13 11:23:21 följande:

    Men allvarligt?! Är det verkligen någon som åkt buss sent en fredagskväll (dagen innan lucia dessutom) som upplevt att det är personer med funktionsnedsättningar som är störande? 

    Varför överhuvudtaget ta upp detta i tråden?


    Sant!
    Jag tar tillbaka mina inlägg om det.
    Denna tråd handlar om annat än det. 
  • Anonym (Lora)
    Äldre 13 Dec 11:37
    +1
    Anonym (M) skrev 2014-12-13 11:22:10 följande:

    Jag tycker de flesta här i tråden är väldigt orättvisa mot TS. Är man 14 år kanske man inte räknas som barn men man är definitivt inte vuxen.

    Att glömma sin mobil är mänskligt. Sedan ska väl en 14-åring  få gå på fest lika mycket som någon annan, man behöver faktiskt inte anta att det är alkohol inblandat så fort man hör ordet "fest". om så dock är fallet så är det upp till TS att diskutera med sin dotter!

    Visst, hon betedde sig jävligt dumt på bussen. Men att kasta av en ung tjej (full eller inte) i mörkret i kylan är inte okej. Det finns bättre sätt att lösa en sådan situation på. 

    Sedan skulle förmodligen denna 14-åring behöva en redig lektion av sina föräldrar i hur man beter sig! 


    Förstår inte problemet. Jag bodde 1,5 h utanför stan (om jag gick) och jag fick alltid gå hem efter jag varit ute och festat som tonåring. Skulle mamma gå upp och hämta en tonåring mitt i natten? Dagens ungdomar är så jäävla curlade. Är man över 13 år klarar man väl av att ta sig hem?
  • Anonym (s)
    Äldre 13 Dec 11:40
    Anonym (förbannad) skrev 2014-12-13 11:03:32 följande:

    Men hur kan du göra den jämförelsen? Hon har ansvar att vara hemma innan midnatt, det har vi kommit överens om, men att bli avslängd är ingen normal situation.


    Det kommer säkerligen inte hända något mer än så eftersom att det var din dotter som gjorde fel!

    Du borde se till att uppfostra din dotter bättre så att detta intevhänder fler gånger.
  • Fjäril­slarv
    Äldre 13 Dec 11:45

    Lär ungen uppföra sig så ska du se att det löser sig.
    Det är busschafförens ARBETSMILJÖ och självklart har denne rätt till en sådan fri från skrik av skällsord osv. så japp jag står på busschafförens sida. 
    Vårdcentralen är inte öppen på helger, men jourmottagning har ni säkert.

  • Fjäril­slarv
    Äldre 13 Dec 11:47
    Anonym (förbannad) skrev 2014-12-13 00:45:57 följande:
    Jag försvarar inte att hon bar sig åt på bussen, det jag säger är att chauförren gjorde åt helvete fel när han slängde av ett barn som var relavtivt tunt klätt i minusgrader och mörker på en ödslig landsväg.

    Det kunde ha gått riktigt illa, förstår du inte?
    då får hon väl ta på sig mer kläder.
    hon är myndig om 4 år...
  • Anonym (rätt åt henne)
    Äldre 13 Dec 11:48
    +1

    Skrattade faktiskt lite när jag läste att hon kissade och bajsade på sig på vägen hem för att hon inte fick upp byxorna - så kan det gå när man beter sig som en liten uppkäftig fjortis! Då kände hon sig nog inte så stor längre!

Svar på tråden Busschaufför slängde av dottern på öde landsväg!!!