• Mekarn
    Äldre 18 Feb 19:11
    7609 visningar
    7 svar
    7
    7609

    Snart kommer bebisen.....

    Tjenare,

    Är ny på det här.......... men man behöver skriva av sig lite känner jag. Min fru är en flitig besökare av familjeliv och tipsade mig om pappagruppen som finns här. Kul med blivande pappor som visar lite känslor i samband med att uppleva det största som någonsin kommer att hända en.....

    Efter en hel del strul.... minst sagt.... ser det nu ut som att vi skall bli föräldrar någongång i mars månad. Vår historia bygger på att min fru har haft svårt att bli gravid på vanligt sätt. Efter diverse medicinering blev hon gravid och fick missfall i vecka 13. Hon blev sedan gravid igen med hjälp av Cura kliniken, men 10 dagar innan vårt bröllop ägde rum så förlorade vi vår 18 veckor gamla lilla kille. Detta var det absolut värsta som kunde hända........ Men, vi har nu samlat kraft igen och några nya besök på Cura i Malmö har resulterat i att vi nu har en månad kvar tills bebisen kommer.... DET KÄNNS BARA JÄTTEBRA!!!!

    Trots alla våra motgångar har vi aldrig tappat tron på att vi en dag skall bli föräldrar, och nu e det riktigt nära....... Jag hoppas och tror att alla ni som har det svårt får samma fina hjälp och stöd som jag och min fru har fått!!!

    Länge leve barnen!!!

    // Mekarn

  • Svar på tråden Snart kommer bebisen.....
  • Jerker Lundgr­en
    Äldre 20 Feb 01:16
    #1

    Gratulerar...

  • Planet Bob
    Äldre 24 Feb 07:46
    #2

    Grattis! och hoppas att allt går vägen denna gång!
    Själv så är jag helt grön på området, tejen är i 6:e veckan och vi har bestämt oss för att behålla barnet.
    Men vi har inte varit på MVC än, det tar ungefär en månad. Kommer att gå på nålar till dess! Är väldigt orolig men samtidigt väldigt glad!

    Hoppas att allt går vägen och glöm inte meddelas oss när det lilla livet kommer till världen!

  • Tvilli­ngfars­a
    Äldre 24 Feb 14:12
    #3

    Grattis!!

    Själv är jag nybliven pappa till tvillingdöttrar. Jag känner mig ganska rookie på området också vågar jag påstå.

    Tjejerna blir 4 veckor på tisdag.

  • Torran­ce
    Äldre 26 Feb 17:45
    #4

    Grattis Mekarn, låter som ni har haft det lite kämpigt, men nu ser det ju ut att gå vägen!! Lycka till!!

  • Erasmu­s
    Äldre 26 Feb 17:53
    #5

    Ql för Er..håller tummarna för att allt kommer gå bra!! Här vankas det också en bebis i mars&spänningen börjar stiga...

    Frid!

  • slim
    Äldre 1 Mar 19:49
    #6

    Lycka till

  • Grodma­nnen
    Äldre 10 Mar 19:58
    #7

    grattis

Svar på tråden Snart kommer bebisen.....