• Anonym (Tjej 29)
    Äldre 20 Dec 00:35
    28100 visningar
    34 svar
    34
    28100

    Hur ofta ska man höras och ses?

    Jag dejtar en kille sen några veckor tillbaka. Tycker att det känns bra men det har blivit så att vi setts ca en gång i veckan och hörs var tredje dag eller nåt åt det hållet. För min del går det alldeles för långsamt och jag undrar om han är så särskilt intresserad av mig överhuvudtaget. Vi hörs ungefär lika ofta och jag vill inte höra av mig oftare än honom eftersom jag inte vill vara för "på".

    Vad tror ni om detta? Är det normalt att det går så långsamt eller håller det här på att rinna ut i sanden? Han har i alla fall sagt att han inte dejtar andra så den biten känner jag att jag kan lita på. Jag dejtar heller inte andra.

  • Svar på tråden Hur ofta ska man höras och ses?
  • Äldre 20 Dec 00:59
    #1

    Hade det varit jag hade jag nog känt som du, att han nog inte är så intresserad. Jag hade avvaktat lite i kontakten.

  • Äldre 20 Dec 01:02
    #2

    Kan även vara att han inte vill vara för på för att skrämma bort dig, killar får ju lätt en "stalker"-stämpel på sig om de är för på och kan anses vara skum.

  • Anonym (Tjej 29) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 01:11
    #3
    LeaveMeAlone skrev 2014-12-20 00:59:35 följande:

    Hade det varit jag hade jag nog känt som du, att han nog inte är så intresserad. Jag hade avvaktat lite i kontakten.


    Ja, det är lite så jag känner. När vi ses så känns allting bra men det går så segt fram. Känner att jag vill ta ett steg tillbaka så han får visa sitt intresse om han nu är intresserad.
  • Anonym (Tjej 29) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 01:12
    #4
    Threezool skrev 2014-12-20 01:02:35 följande:

    Kan även vara att han inte vill vara för på för att skrämma bort dig, killar får ju lätt en "stalker"-stämpel på sig om de är för på och kan anses vara skum.


    Har aldrig sett det så. Hur ska man veta hur det ligger till? Känner inte att det är läge att fråga.
  • Äldre 20 Dec 02:31
    #5
    Anonym (Tjej 29) skrev 2014-12-20 01:12:04 följande:
    Har aldrig sett det så. Hur ska man veta hur det ligger till? Känner inte att det är läge att fråga.
    "aldrig sett det så" - du är ju själv oerhört medveten om att "inte vara för på"? Då borde du la snabbt kunna dra slutsatsen att det faktiskt är ömsesidigt. Är ju ärligt talat ett ganska välkänt fenomen.

    Och svaret på din fråga är helt enkelt - omöjligt att veta, om du inte antingen frågar rätt ut, eller lyckas få in en bra "hint" till honom att han verkar ointresserad - och därefter analyserar hur han reagerar på det.

    Om en relation ligger lite på is, så är det alltid någon som MÅSTE ta det där lilla steget, ta den där jobbiga risken att kanske verka "för på". Nån av parterna tar alltid den, om inte båda. Sen hur detta steger tar sig i uttryck, det skiljer det sig alltid åt. Allt från att säga rakt ut "jag älskar dig" (xD) till att ta lite extra initiativ till träffar, komplimanger.
    Annars blir just som du, lite förhastat, förutser att det kommer rinna ut i sanden.
  • Äldre 20 Dec 03:34
    #6

    Om du är för mycket på så (vad sker)

    Antingen gillar han det (ok) eller så drar han sig undan (ok på ett sätt för då då är han inget att satsa på). Varför kan ni inte träffas varje dag?

  • Anonym (Tjej 29) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 13:06
    #7
    PelleX skrev 2014-12-20 03:34:06 följande:

    Om du är för mycket på så (vad sker)

    Antingen gillar han det (ok) eller så drar han sig undan (ok på ett sätt för då då är han inget att satsa på). Varför kan ni inte träffas varje dag?


    Jag känner mig inte bekväm med att vara för på. Tycker att kontakten ska flyta på naturligt, annars får det vara. 
  • Äldre 20 Dec 14:14
    #8

    Man vet ju inte vilka signaler man sänder och hur dom uppfattas. Det som skapar problemer är missföstånd. Det är ju väldigt ovanligt att man inte har mer kontakt med en person som man dejtar och du önskar ju mer kontakt. Det hade vart illa om han sitter och tänker likadant. Eller så har han en orsak som du kan acceptera om du känner till den.

  • Anonym (Tjej 29) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 14:20
    #9
    PelleX skrev 2014-12-20 14:14:47 följande:

    Man vet ju inte vilka signaler man sänder och hur dom uppfattas. Det som skapar problemer är missföstånd. Det är ju väldigt ovanligt att man inte har mer kontakt med en person som man dejtar och du önskar ju mer kontakt. Det hade vart illa om han sitter och tänker likadant. Eller så har han en orsak som du kan acceptera om du känner till den.


    Ok så jag har i alla fall inte fel i min känsla att det känns konstigt att vi hörs så sällan..

    Vill ge honom utrymme att bestämma sin egen takt här men om det inte går framåt så kommer jag nog avsluta dejtandet själv. 
  • Anonym (Tjej 29) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 22:46
    #10

    Jag känner att kontakten är för gles för att jag ska våga satsa på det här på riktigt. Jag kommer avsluta det här efter nyår om det inte blir bättre tills dess.

Svar på tråden Hur ofta ska man höras och ses?