• Anonym (Tjej 29)
    Äldre 20 Dec 00:35
    28475 visningar
    34 svar
    34
    28475

    Hur ofta ska man höras och ses?

    Jag dejtar en kille sen några veckor tillbaka. Tycker att det känns bra men det har blivit så att vi setts ca en gång i veckan och hörs var tredje dag eller nåt åt det hållet. För min del går det alldeles för långsamt och jag undrar om han är så särskilt intresserad av mig överhuvudtaget. Vi hörs ungefär lika ofta och jag vill inte höra av mig oftare än honom eftersom jag inte vill vara för "på".

    Vad tror ni om detta? Är det normalt att det går så långsamt eller håller det här på att rinna ut i sanden? Han har i alla fall sagt att han inte dejtar andra så den biten känner jag att jag kan lita på. Jag dejtar heller inte andra.

  • Svar på tråden Hur ofta ska man höras och ses?
  • Anonym (Tjej 29) Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 00:31
    #21
    Anonym (-) skrev 2014-12-21 00:26:09 följande:

    Har dejtade ett antal innan jag träffade min man. De det aldrig blev nöjd med hade jag utdragen kontakt med, som sy beskriver, men när jag träffade rätt började vi höras varje dag efter första kyssen. Det var bara så, vi ville ju prata med varandra, det kändes rätt.


    Hur länge ska man försöka med en sådan person?
  • Sensit­iveguy
    Äldre 21 Dec 01:27
    #22
    Anonym (Tjej 29) skrev 2014-12-21 00:10:57 följande:

    Hur menar du?


    Att ses. Innan man är upp i öronen förälskade!
  • Anonym (Tycke­r)
    Äldre 21 Dec 11:15
    #23

    Tycker du kan dejta andra parallellt med den här killen TS. Bara dejta alltså, inget mer. Den ena killen behöver ju inte utesluta den andre menar jag, du har ju inget att förlora på det.

    Finns liksom ingen lag som säger att man bara får gå ut med en åt gången.

  • Anonym (Tjej 29) Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 11:48
    #24
    Anonym (Tycker) skrev 2014-12-21 11:15:21 följande:

    Tycker du kan dejta andra parallellt med den här killen TS. Bara dejta alltså, inget mer. Den ena killen behöver ju inte utesluta den andre menar jag, du har ju inget att förlora på det.

    Finns liksom ingen lag som säger att man bara får gå ut med en åt gången.


    Känns fel eftersom jag frågat honom om han dejtar andra och han säger att han inte gör det. Känns falskt att dejta andra själv då..
  • Anonym (Tycke­r)
    Äldre 21 Dec 12:00
    #25
    Anonym (Tjej 29) skrev 2014-12-21 11:48:42 följande:
    Känns fel eftersom jag frågat honom om han dejtar andra och han säger att han inte gör det. Känns falskt att dejta andra själv då..
    Men fortsätt som hittills då!?
  • Anonym (Svårt­)
    Äldre 21 Dec 12:03
    #26

    Tycker det är fel o dejta fler än en, vadå letar man bättre än den man dejtar?

    Då står jag hellre över..

    Så tjej 29, säg som du känner det till honom?

  • Anonym (Tjej 29) Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 12:39
    #27
    Anonym (Svårt) skrev 2014-12-21 12:03:51 följande:

    Tycker det är fel o dejta fler än en, vadå letar man bättre än den man dejtar?

    Då står jag hellre över..

    Så tjej 29, säg som du känner det till honom?


    Anonym (Svårt) skrev 2014-12-21 12:03:51 följande:

    Tycker det är fel o dejta fler än en, vadå letar man bättre än den man dejtar?

    Då står jag hellre över..

    Så tjej 29, säg som du känner det till honom?


    Nu har vi inte hörs sen vi sågs i onsdags så jag vet inte om han någonsin kommer att ringa mig mer.. 

  • Anonym (Hör av dig!)
    Äldre 21 Dec 14:18
    #28

    Han sitter kanske hemma och tänker exakt samma sak?! Är du verkligen intresserad av honom så kontakta honom! Det värsta som kan hända är att han inte vill dejta mer men då vet du det och kan släppa det.

  • Anonym (-)
    Äldre 21 Dec 15:12
    #29
    Anonym (Tjej 29) skrev 2014-12-21 00:31:46 följande:
    Hur länge ska man försöka med en sådan person?
    Jag önskar att jag inte försökt alls. Sista killen innan min man var sådan, hördes inte på dagar. När han väl återkopplade och ville ses visade det sig (i efterhand) att han dragit ut på det pga av att det inte kändes rätt, men att ändå ville ge det en chans. Så har det nog varit även för min del de gånger jag dröjt.
  • Anonym (Kär)
    Äldre 21 Dec 16:26
    #30

    Men är man kär vill man väl vara med varandra hela tiden?

    Det känns inte som att ni beter er som ett förälskat par.

  • Anonym (Nyfik­en)
    Thu 2 Mar 2023 11:00
    #31
    -1

    Hej! 


    Är nyfiken, hur har det gått för dig? Lade du mer eller vågade du prata med honom? Hoppas du är glad oavsett!

  • Anonym (Pang på)
    Thu 2 Mar 2023 12:01
    #32

    Jag gissar att det rann ut i sanden. Sådär trögt går det inte om det är rätt.

  • Thu 2 Mar 2023 12:55
    #33
    Anonym (Tjej 29) skrev 2014-12-20 13:06:03 följande:
    Jag känner mig inte bekväm med att vara för på. Tycker att kontakten ska flyta på naturligt, annars får det vara. 
    "För på" i det läget skulle ju vara att bara skita i den takt som han satt upp - du skrev att du hörde av dig till honom i typ samma frekvens som han? han kanske tänker exakt likadant!

    Jag tycker man ska vara ärlig, vara sig själv. Vill du höras varje dag? Ring eller sms:a varje dag då! Då kan han hänga på - eller backa. Därav får du ditt svar.

    (ser att tråden är gammal, men ändå...)
  • Anonym (K)
    Thu 2 Mar 2023 12:57
    #34
    Anonym (Tjej 29) skrev 2014-12-20 00:35:59 följande:
    Hur ofta ska man höras och ses?
    Nja, jag skulle vilja ses åtminstone två gånger i veckan, men att annars höras var tredje dag är helt ok.
Svar på tråden Hur ofta ska man höras och ses?