• Anonym (Katja­)
    Äldre 5 Jan 23:30
    30890 visningar
    254 svar
    -1
    254
    30890

    Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?

    Läser i en tråd att folk har BMI på 38, 40 ja till och med 53 och undrar... HUR blir man så fet?
    Märker man inte när det börjar gå åt fel håll?

    Hur kan man tillåta sig själv att bli en (förlåt) val???

  • Svar på tråden Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?
  • Äldre 5 Jan 23:34
    #1

    Jo, det är enkelt: man äter skräp, börjar bli tjock, får ångest över sin kroppsbild och för att dämpa ångesten äter mer skräp, får ångest över sin kroppsbild och....ja. Du fattar.

  • Anonym (Tjock­is.)
    Äldre 5 Jan 23:39
    #2

    Tja, blev våldtagen vid 15år. Fastnat i ett extremt destruktivt förhållande. Fött 3 barn som stört min sköldkörtel. Gjort 2 aborter mot min vilja, fått 4 missfall och 1 utomkvedshavandeskap.

    Förlorat min bästa vän i en bilolycka, höll själv på att dö och förlora mina 3 barn i en annan bilolycka.

    Förlorade min morfar dagen innan julafton för 3 år sen.

    Fått diskbråck som tydligen inte är tillräckligt allvarligt att operera men som hindrar mig från att gå normalt, kan inte gymma. Närmsta badhus är 3timmar bort och 3 byten med bussen.

    Så just nu är jag en val, har konstanta smärtor hela dagen och får knappt någon hjälp av sjukvården. Äta mindre? Visst, men jag orkar inte vara hungrig och ha ont. Visst, jag är svag som inte kan fixa min vikt, men jag orkar inte ens bry mig om det.

  • Äldre 5 Jan 23:41
    #3

    Jag blev mobbad under större delen av låg och mellanstadiet pågrund av att jag utvecklades tidigare än de andra i klassen. Jag slutade bry mig och började sitta hemma och äta istället

  • Anonym (Katja­) Trådstartaren
    Äldre 5 Jan 23:42
    #4
    Dr Nail skrev 2015-01-05 23:34:05 följande:

    Jo, det är enkelt: man äter skräp, börjar bli tjock, får ångest över sin kroppsbild och för att dämpa ångesten äter mer skräp, får ångest över sin kroppsbild och....ja. Du fattar.


    Ja det är väl så det går till...
  • balrog­88
    Äldre 5 Jan 23:43
    #5

    Men ts, det förstår du väl att någon med BMI 40-50 eller ännu mer, inte mår bra? Mår man bra så blir man inte så tjock, msn kanske lägger på sig några trivselkilon men det stannar vid det.

    Men mår man dåligt och förlorar kontrollen... Ja, då kan man mycket väl öka till BMI 40-50 utan att kunna stoppa det. Det är svårt att förstå för en frisk person, men de som äter sig till de viktklasserna är inte friska.

  • Äldre 5 Jan 23:45
    #6

    Lätt är det inte att bryta det mönstret, måste det tilläggas, men det går.

  • Anonym (Katja­) Trådstartaren
    Äldre 5 Jan 23:45
    #7
    Anonym (Tjockis.) skrev 2015-01-05 23:39:32 följande:

    Tja, blev våldtagen vid 15år. Fastnat i ett extremt destruktivt förhållande. Fött 3 barn som stört min sköldkörtel. Gjort 2 aborter mot min vilja, fått 4 missfall och 1 utomkvedshavandeskap.

    Förlorat min bästa vän i en bilolycka, höll själv på att dö och förlora mina 3 barn i en annan bilolycka.

    Förlorade min morfar dagen innan julafton för 3 år sen.

    Fått diskbråck som tydligen inte är tillräckligt allvarligt att operera men som hindrar mig från att gå normalt, kan inte gymma. Närmsta badhus är 3timmar bort och 3 byten med bussen.

    Så just nu är jag en val, har konstanta smärtor hela dagen och får knappt någon hjälp av sjukvården. Äta mindre? Visst, men jag orkar inte vara hungrig och ha ont. Visst, jag är svag som inte kan fixa min vikt, men jag orkar inte ens bry mig om det.


    Oavsett allt det där, du skulle må bättre av att gå ner i vikt.
    Tror det är rätt typiskt, att skylla övervikten på en massa som hänt.

    Jag har också varit med om mycket skit, fött x antal barn men är inte överviktig.
    Förlorade min pappa dagen innan min 13-årsdag bland annat.
    Blev grovt misshandlad för ett par år sedan. (Sjukhusvård krävdes.)

    Du kan äta utan att frossa.
  • Anonym (kurvi­g)
    Äldre 5 Jan 23:46
    #8
    +2

    Vi mööölar i oss chips till frukost innan den riktiga fettdroppande engelska frukosten serverats, sen ett paket kakkor som förmellis, dubbel pizza som mellis och flera liter cola på det. Sen kan dagen börja och även fortsätra med några kilo godis, läsk, chips och mat från donken. Lätt som en plätt! Hur håller ni andra er så undernärda? Har ni ingen hunger/sug?

  • Anonym (kurvi­g)
    Äldre 5 Jan 23:46
    #9

    Vi mööölar i oss chips till frukost innan den riktiga fettdroppande engelska frukosten serverats, sen ett paket kakkor som förmellis, dubbel pizza som mellis och flera liter cola på det. Sen kan dagen börja och även fortsätra med några kilo godis, läsk, chips och mat från donken. Lätt som en plätt! Hur håller ni andra er så undernärda? Har ni ingen hunger/sug?

  • Äldre 5 Jan 23:49
    #10
    +5

    Så urbota korkat och fegt att skriva "förlåt" innan man skriver något nedsättande. 
    Ta både dina ruttna åsikter och din bedrövliga personlighet och kör upp dom i röven, om ditt huvud inte redan tar för mycket plats.

Svar på tråden Hur bär ni er åt för att bli så tjocka?