• Äldre 6 Jan 16:14
    3621 visningar
    7 svar
    7
    3621

    Privat klinik i Dalarna - tips!

    Hej!

    Är det någon därute som har tips på privatklinik i Dalarna? Vi fick bara ett "ni får försöka själva - du är över 40- lycka till" när jag kontaktade gyn

  • Svar på tråden Privat klinik i Dalarna - tips!
  • Äldre 6 Jan 18:54
    #1

    IVF-kliniken i Falun,men vet ej exakt vad den heter. Efter 40 får man ingen hjälp via vården så det borde inte kommit som en överraskning. Visserligen finns det säkert privata gynläkare också,men de kan bara utreda,ska man ha hjälp återstår nån privat IVF-klinik. Såvida du inte passerat 42,då ska det mycket till att ens Falun tar emot,då återstår bara utlandet. Lycka till!

  • Äldre 7 Jan 11:08
    #2

    Tack - då ska jag kolla upp det.

    Nej, eg var det ingen överraskning....men ändå lite överraskning för att det svaret fick jag strax innan jul. Och svaret var överraskande eftersom jag i somras kontaktade gyn o frågade om jag kunde få komma in och kolla läget om allt var bra och sånt. Fick då till svar "eftersom du är 40 så brukar vi säga att ni får prova i 6 månader och har inget hänt får du höra av dig". En strimma av hopp kom då.... trodde då att det fanns chans till hjälp... pga av derad svar. Försökte i 6 månader och hörde av mig igen....och det var då jag fick det där "lycka till" :-/

    Men, men...det är som det är nu och vi får försöka själva och kontakta en privat klinik. Skulle ju vilja iallafall göra en undersökning och se om den ger något...finns det ens ägg, hur är status där nere...sånt. Men inte ens det får jag. Får "skylla mig själv" att jag inte blivit gravid tidigare... Så enkelt är det.

  • Äldre 7 Jan 15:35
    #3

    En utredning kan du säkert få hos privat gynekolog,men som sagt hjälpen blir på privat IVF-klinik hur som helst. I Uppsala finns Carl von Linne´-kliniken som jag starkt rekommenderar. Det där "skylla dig själv" ska du lägga ner,det kan finnas massor med orsaker till varför man inte försökt innan! Ring på studs och börja i nån ände! {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 7 Jan 16:29
    #4

    Tack! Ska nog börja med Falun, som du säger...börja i nån ände

  • Äldre 22 Jan 23:34
    #5

    Testa med Annika Lindström i Bjursås. En av landets bästa gynekologer. Dock svårt att få tid. Lycka till!

  • Äldre 23 Jan 00:14
    #6

    IVF Falun var fantastiska och de har inget emot äldre, jag fick tom trepack vid 40.
    Gravid nu efter en skräddarsydd behandling. Kan rekommendera Prasteron om problemet är dålig äggkvalite, det skrev de ut direkt.
    De gör även utredningar.

    Men jag tycker ditt gyn var snålt, jag fick grundprover tagna innan jag hamnade hos IVF Falun, de gjorde ultraljud, kollade AMH, THS och det andra vanliga, utan kostnad dessutom.
     Jag skulle kolla med landstingets "klagomur" om de verkligen har en sådan regel. IVF, ok, där är de snåla, men en grundkoll brukar man kunna få.
     

  • Äldre 23 Jan 00:16
    #7
Svar på tråden Privat klinik i Dalarna - tips!