• Äldre 8 Jan 17:07
    2939 visningar
    34 svar
    34
    2939

    Nån med erfarenhet av Pergotime?

    När jag var 22 år fick jag mitt första barn. Allt gick hur smidigt som helst. Jag har tidigare ätit cerazette i 7 år och när jag slutade med dom blev jag gravid direkt. Hann inte ens få en blödning innan. Min gynekolog sa att det är väldigt ovanligt. Nu har vi försökt att skaffa bebis nummer 2, men det går inte lika enkelt. Har försökt i över 1 år. Min mens har inte heller kommit tillbaka efter förlossning. Har mens 4-5 gånger per år. Så tillslut kontaktade jag en gynekolog som håller på med fertilitetsutredningar. Och det visade sig att jag har väldigt många äggceller....vilket jag trodde var bra. Men det blir tydligen för trångt för dom att mogna. Så nu efter många tester ska jag börja med Pergotime imorgon. Är det nån som har bra erfarenhet av dom. Hur fort gick det för er att bli med barn? :)

  • Svar på tråden Nån med erfarenhet av Pergotime?
  • Äldre 8 Jan 19:00
    #1

    Jag blev gravid 2011 tack vare Pergotime. Först i mars (dubbelkur) men det slutade i ett ma i juni, började äta igen i augusti, han även en omgång i september och sen blev vi gravida. Nu är jag gravid igen efter en omgång med dubbelkur. Dock är det tidigt i grav men för oss har det gett resultat Glad

  • Äldre 8 Jan 20:15
    #2

    Åhhh vilken lättnad att höra att det har funkat för någon. Hoppas det går lika smidigt för mig :)

  • Äldre 8 Jan 20:20
    #3
    fellanbellan skrev 2015-01-08 17:07:30 följande:
    När jag var 22 år fick jag mitt första barn. Allt gick hur smidigt som helst. Jag har tidigare ätit cerazette i 7 år och när jag slutade med dom blev jag gravid direkt. Hann inte ens få en blödning innan. Min gynekolog sa att det är väldigt ovanligt. Nu har vi försökt att skaffa bebis nummer 2, men det går inte lika enkelt. Har försökt i över 1 år. Min mens har inte heller kommit tillbaka efter förlossning. Har mens 4-5 gånger per år. Så tillslut kontaktade jag en gynekolog som håller på med fertilitetsutredningar. Och det visade sig att jag har väldigt många äggceller....vilket jag trodde var bra. Men det blir tydligen för trångt för dom att mogna. Så nu efter många tester ska jag börja med Pergotime imorgon. Är det nån som har bra erfarenhet av dom. Hur fort gick det för er att bli med barn? :)
    För mig har också pergotime funkat, åt en enkelkur i maj förra året och blev gravid direkt men det slutade tyvärr i ma i vecka 7, när allt blött ut satte jag igång med nästa enkelkur pergotime i september och blev gravid direkt igen och nu är jag i vecka 20 och var igår på andra ultraljudet och fick se en pigg och livlig liten krabat. Så håller tummarna stenhårt för dig
  • Äldre 18 Jan 19:41
    #4
    Bumblebee skrev 2015-01-08 19:00:43 följande:

    Jag blev gravid 2011 tack vare Pergotime. Först i mars (dubbelkur) men det slutade i ett ma i juni, började äta igen i augusti, han även en omgång i september och sen blev vi gravida. Nu är jag gravid igen efter en omgång med dubbelkur. Dock är det tidigt i grav men för oss har det gett resultat Glad


    Jag har ätit sista kuren innan det blir utredning. Antagligen ivf. Väntar på bim som är på fredag. Vad var dina första symptom? :)
  • Äldre 18 Jan 19:54
    #5

    För mig gick de på första försöket en enkel kur :) nu är jag 5 månader :)

  • Äldre 24 Jan 17:26
    #6

    Verkar lovande :) Har ätit klart min kur (enkeldos). Var hos läkaren på ultraljud i måndags 19/1 och en äggblåsa hade vuxit. Hon sa att jag reagerade bra på tabletterna. Har haft samlag varannan dag i en vecka. Igår fick jag utslag(glad gubbe) med CB digitala ägglossningstest. Vi hade sex på en gång då. Men hann aldrig med en andra gång samma dag. Hoppas att det räcker. Ska försöka mysa till det lite ikväll också:) va tror ni? Hur ofta hade ni sex?

  • Äldre 24 Jan 18:26
    #7
    +1

    När jag hade äl i december hade vi sex två ggr den dagen det visade som starkast. När vi genomgick fertilitetsutredning med dottern så rådde läkaren oss att inte ha sex för ofta innan just äl då de gamla spermierna kan ligga för och blockera för de nya, fräscha och pigga simmarna. Så när dottern kom till hade vi enbart sex en enda gång just på äl dagen och satt det Glad

  • Äldre 26 Jan 19:00
    #8
    +1

    Jag hade mens från med 5 sept
    till 9 sep sedan hade jag ägglossning den 19 sep som jag testa positiv med ägglossnings test hade sex den dagen både på morgonen och på kvällen =)
    Testa mig den 20 sep igen och de vissa positiv (ägglossning test ) men mannen var på jobbet så de blev inget.
    Men de giick jag blev gravid och nu känner jag lila Prinsessan sparkar rejällt ! :D
    Lycka tiill ! =)

  • Äldre 26 Jan 19:04
    #9

    Glömde skriva när mensen var slut den 9 sept de då jag fick börja med pergotime från med 9-14 och så hade jag ägglossning den 19 och 20 =) hihi

  • Äldre 28 Jan 16:22
    #10

    Åh va härligt att höra :):):) nu går jag och väntar och väntar på att ta ett gravtest. 10 dagar kvar tills jag vågar testa ;) men är det möjligt att redan känna sig gravid? Eller är det kroppen som spökar. Svullen mage, stickningar längst ner i magen och svank. Känner mig lite sjuk i kroppen. Men är pigg ändå. Kommer inte ihåg hur det kändes :);) hur märkte ni det?

Svar på tråden Nån med erfarenhet av Pergotime?