• Äldre 15 Jan 10:49
    5102 visningar
    28 svar
    -1
    28
    5102

    Man som vill prova klänning?

    Jag är en man som länge/alltid varit intresserad av kvinnokläder och velat klä mig kvinnligt. Jag tog för några dagar sedan mod till mig och berättade detta för min flickvän. Hon tog det ganska bra efter ett tag och efter en hel del frågor. Frågor som om jag var homosexuell eller ville vara kvinna besvarades med  bestämt nej.
    Jag fick erkänna att jag provat några av hennes kläder i smyg och det gillade hon inte.
    Hon sa att jag får väl köpa egna kläder om det nu är det jag vill. Jag undrade om det skulle vara ok att i så fall vara tillsammans med henne i klänning eller så och hon svarade ungefär - att vi får väl se hur du ser ut.
    Nu är jag fundersam på om jag ska våga fullfölja - köpa en kvinnlig outfit och bjuda min flickvän på middag..?
    Någon som kan råda kring denna situation?

  • Svar på tråden Man som vill prova klänning?
  • Äldre 15 Jan 11:04
    #1

    Gör det som känns bäst för dig. =)

  • Äldre 15 Jan 14:50
    #2
    Tilja skrev 2015-01-15 11:04:03 följande:

    Gör det som känns bäst för dig. =)


    Jo, men det är ju just det jag är osäker på...
    Jag skulle som sagt gärna klä mig kvinnligt men är fundersam på hur min flickvän reagerar även om hon säger att det är ok om jag gärna vill det själv.
  • Äldre 15 Jan 16:12
    #3

    Det beror väl på hur viktigt det är för dig att "komma ut" som transvestit. Om ni går ut tillsammans och du är klädd i kvinnokläder, vilket i de flesta sammanhang är ett normbrott, kommer det att väcka uppmärksamhet som "drabbar" också henne. Jag kan tänka mig att det kan kännas jobbigt för den som inte frivilligt väljer att vara normbrytande.

  • Äldre 15 Jan 16:29
    #4

    Tanken är inte att gå ut tillsammans i så fall utan att vi är hemma hos mig. 
    Det är klart att det är viktigt för mig på något sätt då det är en del av mig - däremot vill jag inte pressa min flickvän att känna sig allt för obekväm.

  • Äldre 15 Jan 17:12
    #5
    Bee78 skrev 2015-01-15 16:29:24 följande:

    Tanken är inte att gå ut tillsammans i så fall utan att vi är hemma hos mig. 
    Det är klart att det är viktigt för mig på något sätt då det är en del av mig - däremot vill jag inte pressa min flickvän att känna sig allt för obekväm.


    Då har du väl inte så mycket att förlora på att köpa en kvinnlig outfit och pröva den inför henne och se hur hon reagerar på det. Eftersom du skriver att det är viktigt för dig.
  • Äldre 15 Jan 17:35
    #6
    Palestrina skrev 2015-01-15 17:12:50 följande:
    Då har du väl inte så mycket att förlora på att köpa en kvinnlig outfit och pröva den inför henne och se hur hon reagerar på det. Eftersom du skriver att det är viktigt för dig.
    Nej, det har du ju rätt i. 
    Det är dock lite läskigt både att köpa kvinnokläder och att bjuda in min flickvän som värdinna - eller vad man ska säga.
    Jag tänker också kring om rätt nivå på klädsel. Om jag bara köper en rymlig klänning blir det fel och larvigt och om jag kör på allt från underkläder o smycken blir det to much kanske..
  • Äldre 15 Jan 17:53
    #7
    Bee78 skrev 2015-01-15 14:50:05 följande:
    Jo, men det är ju just det jag är osäker på...
    Jag skulle som sagt gärna klä mig kvinnligt men är fundersam på hur min flickvän reagerar även om hon säger att det är ok om jag gärna vill det själv.
    Du kanske kan ta det ett steg i taget tills det inte känns obekvämt för dig? T.ex. första steget är att köpa "kvinno"kläder, andra steget är att du har dem på dig när du är själv hemma tills du känner dig bekväm nog i dem för att ha dem på dig när din flickvän är där, nästa steg kanske är smink/smycken etc. Och om du är orolig över din flickväns reaktion så kan du ju försöka vänja henne vid tanken steg för steg också (först nämner du att du har köpt en klänning, sen att du vill ha den på dig när ni äter middag ihop etc).
  • Äldre 15 Jan 18:17
    #8
    Tilja skrev 2015-01-15 17:53:56 följande:
    Du kanske kan ta det ett steg i taget tills det inte känns obekvämt för dig? T.ex. första steget är att köpa "kvinno"kläder, andra steget är att du har dem på dig när du är själv hemma tills du känner dig bekväm nog i dem för att ha dem på dig när din flickvän är där, nästa steg kanske är smink/smycken etc. Och om du är orolig över din flickväns reaktion så kan du ju försöka vänja henne vid tanken steg för steg också (först nämner du att du har köpt en klänning, sen att du vill ha den på dig när ni äter middag ihop etc).
    Bra råd.
    Jag har börjat titta efter klänning etc. på nätet men undrar om det är bättre att köpa i butik..kanske tom.prova. Hur som så vill jag klä upp mig snyggt, genomtänkt och lagom kvinnligt. 
  • Äldre 15 Jan 18:43
    #9
    Tilja skrev 2015-01-15 17:53:56 följande:
    Du kanske kan ta det ett steg i taget tills det inte känns obekvämt för dig? T.ex. första steget är att köpa "kvinno"kläder, andra steget är att du har dem på dig när du är själv hemma tills du känner dig bekväm nog i dem för att ha dem på dig när din flickvän är där, nästa steg kanske är smink/smycken etc. Och om du är orolig över din flickväns reaktion så kan du ju försöka vänja henne vid tanken steg för steg också (först nämner du att du har köpt en klänning, sen att du vill ha den på dig när ni äter middag ihop etc).
    Jag uppskattar råd och ska snarast köpa något snyggt och passande och hoppas att det faller väl ut.

  • Mamori
    Äldre 15 Jan 19:17
    #10

    Men vill du ha på dig kvinnokläder för att se ut som en kvinna eller för att du vill se ut som en man i kvinnokläder? Det är ganska stor skillnad. Jag kan tycka att det är lite hett med en man i kvinnokläder men då ska han passa i dem. Ska absolut inte se ut som en dragqueen utan vara stilrent.

Svar på tråden Man som vill prova klänning?