• kakans­smulor
    Äldre 15 Jan 13:59
    271160 visningar
    4326 svar
    +1
    4326
    271160

    Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

    Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :) 
    Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år. 

  • Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
  • Äldre 15 Jan 14:15
    #1

    Hej,
    Här har du en till som planerar för barn nr 3. Efter lite velande fram och tillbaka så är vi i gång och har försökt pricka in ägglossningen denna månad.

    Jag fyller snart 35 och maken är 38 och vi kände båda två att det inte är läge att vela längre. Våra stora barn är 7 och 5 (blir 6 i mars).

  • kakans­smulor
    Äldre 15 Jan 15:04
    #2
    Sötebröd skrev 2015-01-15 14:15:03 följande:

    Hej,
    Här har du en till som planerar för barn nr 3. Efter lite velande fram och tillbaka så är vi i gång och har försökt pricka in ägglossningen denna månad.

    Jag fyller snart 35 och maken är 38 och vi kände båda två att det inte är läge att vela längre. Våra stora barn är 7 och 5 (blir 6 i mars).


    Va roligt vi har väl känt samma sak men nu känns det bara så rätt och vill inte ha större glapp mellan syskonen. Vi har också försökt den här månaden men har BMI om två dagar och känslan är att det inte tog men man vet ju aldrig :) 
  • Äldre 15 Jan 15:20
    #3

    Spännande

    Jag hade ägglossning i mitten av förra veckan så jag har ett tag kvar innan bim. Dock har jag haft molvärk/mensvärk och humörsvängningar nu ett par dag fast mest trolig är det nog PMS. Den som väntar får se. Men det är svårt att inte tänka på en eventuell graviditet heeela tiden.

  • kakans­smulor
    Äldre 15 Jan 15:29
    #4

    Ja det är väldigt svårt att inte tänka på nått annat nu längtar väldigt mycket blir inte mycket jobb gjort utan man surfar mest runt på olika sidor och läser :) Du skrev förut att ni har velat lite fram och tillbaka vad är det ni har funderat på mest? 

  • Äldre 15 Jan 15:47
    #5

    Huruvida vi orkar börja om med bebis och om jag skulle klara av en graviditet ok. (De två tidigare va tuffa) och vi har det bra. Den finns rädslan att något skulle gå fel.

    Men som en vän sa, man ångrar inte något man gör lika mycket som det man inte gör. Tycker i alla fall det låter bra????

    Hur har ni resonerat?

  • jagmam­ma
    Äldre 17 Jan 12:51
    #6

    Vi kommer troligen försöka med en trea denna månaden, men vill det sig inte så väntar vi nog till juni med fortsatta försök :) Vi har en liten på 2 år och 3 mån och en till som är lite över 11 mån :)

    Skulle med största sannolikhet bli vår sista så vi vill både pausa tiden och dra ut på det samtidigt som vi gärna vill ha en liten till och ser det praktiska i att ha småbarnsåren "avklarade" också.

  • Äldre 17 Jan 15:36
    #7

    Hej!

    Vi planerar också för nr 3! Har två pojkar på 6 och 8 år. Så nu vill vi ha våran lilla sladdis????sista rycket då jag är 35 och maken blir 39 år. Jag är mest nojjig över att det inte kommer att funka...men de två tidigare gick som en dans dock!

  • kakans­smulor
    Äldre 18 Jan 11:44
    #8

    Hej jagmamma och Tilde79 va kul att ni hittade hit :)

    Sötebröd, vi har tänkt i samma banor som ni jag är snittad med mina två så vi har väl funderat på om jag skulle kunna bära ett till barn men det ska inte vara några problem nu sa dom, det hade läkt fint :) vi har ju inte heller rum så det skulle räcka så alla skulle få varsitt men min man är rätt händig så vi kommer nog kunna fixa till det så alla får ett varsitt krypin. Jag känner också att vi kommer ångra oss en hel del om vi inte försöker nu!

  • kakans­smulor
    Äldre 21 Jan 07:21
    #9

    Hej på er, inget plus den här månaden tyvärr och nu har vi sjukstuga här i familjen men mycket tid till att leta barnvagnar blir det. Vår tjej är en rätt liten 4 åring som inte orkar gå långa sträckor så vi letar efter en vagn som ska funka som sittvagn nu och om det skulle bli så en liggvagn sen :) i dagsläget har vi en Phil and Teds men den är färdig för skroten. Vad har ni för vagnar?

  • Äldre 21 Jan 08:22
    #10

    Fick gravid 1-2 på det digitala testet i morse.

    Shit, tankarna bara snurrar.

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)