• Äldre 21 Jan 10:57
    7276 visningar
    6 svar
    6
    7276

    varför blir det rutor av smileys?

    När jag får smileys från familj o vänner till min gamla mobil (ej smartphone)  så blir det bara rutor. Varför, vad kan jag göra åt det? Går det att få reda på vad en ruta betyder på nåt sätt?

  • Svar på tråden varför blir det rutor av smileys?
  • Äldre 21 Jan 11:01
    #1

    Det blir rutor för din gamla telefon inte stödjer dom..
    enda du kan göra åt det är att byta telefon, för att få
    reda på vad rutan betyder så får du fråga avsändaren.. 

    :) 

  • Äldre 21 Jan 11:03
    #2

    åh finns inget ställe på nätet man kan översätta rutan? vill inte fråga i detta fall av några anledningar. Skrattande

  • Äldre 21 Jan 11:25
    #3
    Vyssanlull skrev 2015-01-21 11:03:59 följande:

    åh finns inget ställe på nätet man kan översätta rutan? vill inte fråga i detta fall av några anledningar. Skrattande


    Om det bara blir en ruta nej. Om det blir en ruta med siffror eller symboler i så kan det gå att "översätta".
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Äldre 21 Jan 11:47
    #4

    synd för det är bara en ruta. tack ändå!

  • Äldre 21 Jan 12:54
    #5
    Vyssanlull skrev 2015-01-21 11:03:59 följande:

    åh finns inget ställe på nätet man kan översätta rutan? vill inte fråga i detta fall av några anledningar. Skrattande


    njet, din telefon tar igen text den inte kan översätta, därför så blir det en ruta för den har ingenting som passar där..

    lika så om du använder original sms app i android, och skickar några smileys, sen kollar på dom i typ chompsms, där är "översättningen" av smilysarna olika, för dom använder olika kommandon(kod) för att göra dom..

    Du får helt enkelt undra resten av livet om du inte vågar fråga :)
  • Äldre 21 Jan 12:55
    #6

    tar emot text skulle det stå.. :)

Svar på tråden varför blir det rutor av smileys?