• Äldre 28 Jan 21:32
    6321 visningar
    8 svar
    8
    6321

    Förevigt singel?

    Folk omkring mig sager "du ska nog hitta någon" men jag vill bara skrika "MEN TÄNK OM DET INTE HÄNDER". Jag vill skrika rakt ut till att någon kommer och kan LOVA mig att jag också kommer att få en familj en dag.

    Jag är snart 31 år och har aldrig haft ett förhållande i mer än i ett år. Har alltid haft dålig självkänsla och har varit fram tills för några månader sen säker på att det inte går att älska mig. Redan i tonåren så förstod jag att jag kommer att vara ensam och bestämde mig därför för att jag skulle leva fram tills jag var 30 och sen skulle jag inte leva längre. Jag skulle inte stå ut men hur andra fick familj och jag skulle bli så uppenbart ensam. När jag fyllde 29 kom paniken att jag bara hade ett år kvar och jag gick in i en djup depression. Nu har jag tack vare medicin, terapi och vänner kommit ut ur depressionen och jag känner mig mycket starkare.

    Jag förstår att jag måste ge det tid. Jag kan inte återhämta mig från en depression och förvänta mig att något ska hända direkt. Men jag är så himla rädd! Helt ärligt vet jag inte hur jag ska kunna fortsätta livet ensam. Jag har världens finaste familj och vänner men varje dag måste jag hantera tomheten när jag kommer hem. Nu är det dessutom baby-boom i min vänskapskrets och det gör ont i mig varje gång jag hör mina vänner prata om barn. Jag sätter på ett jättestort leende och engagerar mig i deras liv för att försöka ha kontroll.

    Jag känner att det hela tiden är som en kamp. Jag måste hantera ensamheten på fredagskvällar, aktivera mig (kör, träning etc), vara lycklig för alla kompisars skull, övertala mig själv till att det kan hända, dölja mitt ensamma liv för de som inte är nära vänner osv osv. Jag är så trött på det!

    Tänk om det aldrig hander? Tänk om jag aldrig träffar någon och får barn? Jag vill inte åka till Danmark och jag vill ju inte vara själv. Hur ska jag stå ut?

  • Svar på tråden Förevigt singel?
  • Äldre 6 Feb 01:10
    #1

    Känner exakt likadant!

  • Äldre 6 Feb 09:04
    #2

    Jag är också singel. Ibland känns det så jäkla hopplöst... Känns som man aldrig kommer hitta någon...

  • Äldre 11 Feb 19:56
    #3

    Jo alla sager ju "det är klart att du kommer hita någon och skaffa familj". Men det är ju varken troligt (med tanke på min historia vad gällande relationer) eller säkert. Statisktiskt sett så kommer det ju finnas någon som aldrig får familj. Det kan vara jag. Hur ska man stå ut?

  • Paino
    Äldre 14 Feb 08:45
    #4

    Det har jag också hört i alla år. "En vacker dag står hon där framför dig."
    Jag är 43 år nu.

  • Paino
    Äldre 13 May 20:00
    #5

    Jag har haft otur och inte träffat nån, aldrig haft ett förhållande. Gömt mig länge och inte försökt. Men det skiter jag i nu. Skrivit till flera tjejer, bl.a. en jag träffade på IRL häromdagen. Jag kommer försöka tills den dag jag dör.Även om jag går på nitar så försökte jag i alla fall.

  • Äldre 11 Jun 21:08
    #6

    Jaa,ja känner likadant,jag är 47 och har vart singel i "mer än 10 år"..har i min ungdom blivit ihop med 8 fulla tjejer..och varje gång är det dom som dumpat mig,så "heartbroken" 8 ggr..kul,va(när ja glatt tänkt"vad ska vi hitta på?) ? Men fått höra "de är en sak ja måste säga dig...ja har träffat en annan och vill göra slut"..DEN meningen har ja fått höra 8 ggr under några års tid. Har då svarat "Jaha,en avskedskram ,då" ? Nää,har dom svarat osså har dom gått..

    Läste en artikel om en tjej som till slut skaffade en hund "För hunden gör inte slut"..Det man saknar mest är att få en puss och när man blir kåt,på ren svenska..en av mina orsaker är att jag är nykterist och hatar smaken av öl,så ja går ALDRIG ut..somnar VARJE kväll kl 21:30 o vaknar 05:30-06..MEN,samtidigt är man fri..behöver aldrig höra "Min kompis pappa fyller år,vi måste åka dit och hitta på en present att köpa"..

    Så,kärlekstörstande ibland,JA,men ändå fri...

  • Mamori
    Äldre 11 Jun 21:33
    #7

    Du skriver att du inte haft förhållanden i mer än ett år, men det är ganska länge. Hur många/långa förhållanden har du haft och vad tror du är det som gjort att de inte har hållit? Så blir det lättare att hjälpa Solig

  • Äldre 7 Oct 13:29
    #8

    Jag är 39 singel och barnlös man, tråkigt ibland men skönt också  :)
    Beror väl en hel del på det kringflackande jobbet som pilot skulle ja tro :)

    Hur har det gått för TS?

Svar på tråden Förevigt singel?