• Äldre 10 Feb 23:25
    17084 visningar
    50 svar
    50
    17084

    Singelkillar på FL, varför är ni singlar?

    Japp, som frågan låter. Hur kommer det satt ni singelkillar här på FL  är singlar?
    Är det självvalt, dvs du vill inte vara i en relation och trivs bäst själv eller i en KK-relation?
    Du vill, men du har inte hittat rätt?
    Hur hamnade du på Familjeliv av alla forum som finns att välja på?
    Familjeliv känns för mig, ett "kvinnligt" forum där majoriteten som är aktiva är kvinnor även om det finns ett par män också.

    Som singeltjej, funderar jag nämligen på om det är så att det är här, på FL som de bra/mer familjeorienterade singel-männen samlats eftersom dejtingsidorna består av mycket knepigt folk där KK-relationer verkar stå högt på listorna.

  • Svar på tråden Singelkillar på FL, varför är ni singlar?
  • Äldre 10 Feb 23:36
    #1

    jag är här för att det skrivs mycket intressant här

    är ofrivilligt singel då jag är ganska blyg och inte vågar/vet hur jag ska ta första kontakten med tjejer. dem gånger jag vågat skicka iväg mail till tjejer på datingsidor så får jag noll i respons(har inte skrivit nånting konstigt), dem flesta tittar inte ens in på min sida för att läsa min presentation.

    Vad tjejer tycker/tänker om mig kan jag omöjligt veta men det spelar såklart stor roll i varför jag är singel oxå.

  • DJÄVUL­ENS HÖGRA HAND
    Äldre 10 Feb 23:37
    #2

    Jag är inte på familjeliv för att hitta någon att ha sex med, började med att hitta svar på frågor jag hade ang barn etc och här blev jag kvar. Det är helt självvalt att jag är själv faktiskt, hur framtiden ser ut det vet man ju aldrig. Ja sen är det enda forumet jag har konto på och någon datingsida har jag aldrig besökt. Varför är du själv här på familjeliv och hur hamnade du här?

  • Äldre 10 Feb 23:53
    #3
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2015-02-10 23:37:30 följande:

    Jag är inte på familjeliv för att hitta någon att ha sex med, började med att hitta svar på frågor jag hade ang barn etc och här blev jag kvar. Det är helt självvalt att jag är själv faktiskt, hur framtiden ser ut det vet man ju aldrig. Ja sen är det enda forumet jag har konto på och någon datingsida har jag aldrig besökt. Varför är du själv här på familjeliv och hur hamnade du här?


    Jag vet faktiskt inte hur jag hamnade här. Rent spontant så gissar jag på att jag googlade på något och ramlade in i någon oändlig lång tråd här på FL och sen ramlade in i nästa och nästa osv..Jag har inga barn så det var inte heller på den vägen. Jag har verkligen ingen susning :)
  • damboo
    Äldre 11 Feb 00:00
    #4
    SnurriggirrunS skrev 2015-02-10 23:25:19 följande:

    Japp, som frågan låter. Hur kommer det satt ni singelkillar här på FL  är singlar?
    Är det självvalt, dvs du vill inte vara i en relation och trivs bäst själv eller i en KK-relation?
    Du vill, men du har inte hittat rätt?
    Hur hamnade du på Familjeliv av alla forum som finns att välja på?
    Familjeliv känns för mig, ett "kvinnligt" forum där majoriteten som är aktiva är kvinnor även om det finns ett par män också.

    Som singeltjej, funderar jag nämligen på om det är så att det är här, på FL som de bra/mer familjeorienterade singel-männen samlats eftersom dejtingsidorna består av mycket knepigt folk där KK-relationer verkar stå högt på listorna.


    Jag lever liiiiveet! Att vara singel är det jag föredrar att vara, ingen drama osv.. Jag kan lika gärna vara i ett förhållande om jag vill men det är ingenting för mig och kommer förmodligen inte vara det på ett bra tag. 
    En KK eller olika partners kvittar för mig, sex som sex. Det är skönt så det är bara att köra på liksom.

    Jag hamnade här genom att tjejkompis till mig hade surfat in här och jag undrade vad det handlade om och så berättade hon. Fanns väldigt många intressanta diskussioner så ville vara med och diskutera, eller bara läsa överhuvudtaget!
  • Äldre 11 Feb 00:02
    #5

    jag är ofrivilligt singel efter ett 7 år långt förhållande då tjejen plötsligt gjorde slut o en månad senare blev ihop med en gammal kompis till mig.. jag blev medlem här för jag läste många trådar om liknande händelser o folks tankar om liknande. det har hjälpt mig en del i sorgarbetet.. jag visste inte ens att det gick o ragga här på familjeliv. men då vet man ju det också

  • DJÄVUL­ENS HÖGRA HAND
    Äldre 11 Feb 00:07
    #6
    SnurriggirrunS skrev 2015-02-10 23:53:33 följande:
    Jag vet faktiskt inte hur jag hamnade här. Rent spontant så gissar jag på att jag googlade på något och ramlade in i någon oändlig lång tråd här på FL och sen ramlade in i nästa och nästa osv..Jag har inga barn så det var inte heller på den vägen. Jag har verkligen ingen susning :)

    Aha... Aha... Haha inte lätt att svara själv alltså Så då kommer nästa fråga varför är du singel? Är det medvetet eller är du ute ibland och gör internet osäkert för alla singelkillar/gubbar?
  • Äldre 11 Feb 08:26
    #7

    Hänger en hel del på nätet eftersom det dels är ett bra sätt att vara litet social samtidigt som man har koll på sina barn och dels eftersom jag alltid avskytt krogen, fester och liknande så jag är väl inte så där väldigt social IRL heller.

    Att _alltid_ vara själv är iofs ingen höjdare det heller även om det har sina fördelar. Vid det här laget är jag dessutom väl gammal för att vara särskilt gångbar på datingmarknaden, 57.

    Jag hittade hit som ett alternativ till Föräldranätet en gång i tiden, för 10-15 år sedan. Visst är det kvinnodominerat, det är det och dess nuvarande variant, Allt för föräldrar, också men det har inte riktigt stört mig. Jag diskuterar med utgångspunkt från vad som skrivs och inte vem som skriver något.

  • Äldre 11 Feb 12:41
    #8
    orolig2325 skrev 2015-02-10 23:36:39 följande:

    jag är här för att det skrivs mycket intressant här

    är ofrivilligt singel då jag är ganska blyg och inte vågar/vet hur jag ska ta första kontakten med tjejer. dem gånger jag vågat skicka iväg mail till tjejer på datingsidor så får jag noll i respons(har inte skrivit nånting konstigt), dem flesta tittar inte ens in på min sida för att läsa min presentation.

    Vad tjejer tycker/tänker om mig kan jag omöjligt veta men det spelar såklart stor roll i varför jag är singel oxå.


    Lite samma sak för mig, förutom att jag inte är aktiv på några dejtingsidor. Och jag ser inte heller Familjeliv som något alternativ till dejtingsidor. Jag är inte här för att söka partner.

    Minns inte riktigt hur jag halkade in här på FL, men det var nog bara någon slump. Jag är här för att jag är nyfiken på folk, hur de tänker och vad de tycker. FL är lite av ett studieobjekt för mig, för att lära mig om människor. Hoppas min människosyn inte tar alltför stor skada...Tungan ute Och sedan är det också ett sätt att diskutera saker och vara social.


  • Paino
    Äldre 14 Feb 08:46
    #9

    Jag har velat ha tjej, men de ville inte ha mig.

  • dirty8­8
    Äldre 15 Feb 00:26
    #10

    Semifrivillig ensamhet. Vore supernajs att vara tillsammans med någon om allt stämde. Dock inget jag söker efter eller behöver.

Svar på tråden Singelkillar på FL, varför är ni singlar?