• Äldre 12 Feb 09:39
    31076 visningar
    248 svar
    248
    31076

    Tror du på ett liv efter döden?

    Tror du på ett liv efter döden?
    Eller är det slut, finitio när man dör?
    Rösta och diskutera gärna i tråden

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du på ett liv efter döden?
  • Anonym (nej)
    Äldre 12 Feb 10:17
    #1

    Nix, finns inget liv efter döden, blir bara kolsvart.

  • LAHR
    Äldre 12 Feb 10:23
    #2

    ja tror absolut på reinkarnation så ja det finns liv efter döden, man återförds.


    "you can do it you are a croft"
  • Modern­o
    Äldre 12 Feb 10:27
    #3
    Anonym (nej) skrev 2015-02-12 10:17:23 följande:

    Nix, finns inget liv efter döden, blir bara kolsvart.


    Om det blir kolsvart, som du säger, 'blir' det ju något ändå?
  • Äldre 12 Feb 10:29
    #4

    Jag hoppas det och jag tror det. Jag hoppas däremot inte på att vi återföds, utan mer på att vi återförenas i himlen med de vi älskat i livet.

  • Äldre 12 Feb 10:42
    #5
    Anonym (nej) skrev 2015-02-12 10:17:23 följande:

    Nix, finns inget liv efter döden, blir bara kolsvart.


    Blir inte ens kolsvart, blir bara ingenting. Det blir som när man sover och inte drömmer, det blir som medvetslöshet.

    Och alla ni som tror på ett liv efter döden, skärp er lite. Släpp sargen, kom in i verkligheten. :)
  • LAHR
    Äldre 12 Feb 10:51
    #6
    -1 +2
    Bjoer skrev 2015-02-12 10:42:04 följande:
    Blir inte ens kolsvart, blir bara ingenting. Det blir som när man sover och inte drömmer, det blir som medvetslöshet.

    Och alla ni som tror på ett liv efter döden, skärp er lite. Släpp sargen, kom in i verkligheten. :)
    kan tycka att ditt sätt att resonera med medmänniskor är något elakt..inte fan sa jag att de som inte tror på liv efter döden är fast i någon form av fantasiland. 
    Nej respektera människor även om de inte delat din tro, det ska man väl ändå klara av som vuxen individ. 
    Och vad vet du? har du forskning kring det? bevis? vetenskaplig fakta? och ja det är frågor för i en diskussion frågar man och svarar utan att förlöjliga någon annan.
    "you can do it you are a croft"
  • Äldre 12 Feb 10:56
    #7
    +1

    Vet inte, själv har jag haft en liten teori att man föds på nytt, men inte möjligtvis en människa, utan kan vara vad som helst.

  • Anonym (nej)
    Äldre 12 Feb 10:59
    #8
    LAHR skrev 2015-02-12 10:51:44 följande:

    kan tycka att ditt sätt att resonera med medmänniskor är något elakt..inte fan sa jag att de som inte tror på liv efter döden är fast i någon form av fantasiland. 

    Nej respektera människor även om de inte delat din tro, det ska man väl ändå klara av som vuxen individ. 

    Och vad vet du? har du forskning kring det? bevis? vetenskaplig fakta? och ja det är frågor för i en diskussion frågar man och svarar utan att förlöjliga någon annan.


    Respekterar du andras tro med det uttalandet?
  • LAHR
    Äldre 12 Feb 11:03
    #9
    Anonym (nej) skrev 2015-02-12 10:59:16 följande:
    Respekterar du andras tro med det uttalandet?
    vad menar du? vart skulle mitt  uttalande vara orespsktabelt?
    "you can do it you are a croft"
  • ölburk­2
    Äldre 12 Feb 11:05
    #10
    Bjoer skrev 2015-02-12 10:42:04 följande:
    Blir inte ens kolsvart, blir bara ingenting. Det blir som när man sover och inte drömmer, det blir som medvetslöshet.

    Och alla ni som tror på ett liv efter döden, skärp er lite. Släpp sargen, kom in i verkligheten. :)
    Jo det blir det, du omvandlas till energi å försvinner in i det vanliga kretsloppet, pricis som allting annat som "bryts ner" eller förändras från sitt nuvarande tillstånd 
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
Svar på tråden Tror du på ett liv efter döden?