• Äldre 15 Feb 10:43
    5101 visningar
    14 svar
    14
    5101

    positivt på dag 10 efter otrivelle.

    Jag är nu på dag 10 efter otrivelle-sprutan, och imorse fick jag ett svagt plus. Dock så har jag fått positiva tester sen dag 1 efter otrivelle, men ska det inte vara ute ur kroppen nu? Eller kan jag kanske vara gravid trots allt? :)

  • Svar på tråden positivt på dag 10 efter otrivelle.
  • Äldre 15 Feb 10:48
    #1

    Kan vara både ock. De brukar ju säga att falska plus kan komma upp till 10 dgr efter sprutan. Om plusset blir starkare nästa gång kan du ropa hej, blir det svagare så är det minus el fortfarande för lågt hcg att mäta.

  • Äldre 15 Feb 10:51
    #2

    Ja jag hade väntat mig att det idag skulle ha blivit antingen svagare eller starkare streck, men det har sett likadant ut nu i 3 dagar..

  • Äldre 15 Feb 11:23
    #3

    Jag får ALLTID positivt på Ovitrelle +10. Är inne på mitt 9:e försök med Puregon + Ovitrelle och har slutat testa före BIM.

    Förra månaden testade jag på Ovitrelle +13 och fick plus, men mensen kom på BIM +2.

  • Äldre 15 Feb 11:38
    #4

    Tänk att det verkar vara så olika för alla med den här jäkla otrivellen. Man vet ju inte riktigt när man ska testa, med läkare sa inget om när jag skulle göra det iallafall. Jag hat testat nästan varje dag för att veta när det går ur kroppen. Hoppas att det funkar för dig den här gången Lillajagmedpco. Jag tror inte att jag är gravid den här månaden, jag håller bara hoppet uppe med alla tester för jag har inga som helst gravsymtom. (har barn sen innan och vet hur det ska kännas) dock så mådde jag väldigt illa +4,+5,+6 på kvällen och var tvungen spy. Men nu är allt som vanligt. :/

  • Äldre 15 Feb 21:26
    #5

    Någon annan som har gått igenom en "otrivelle-behandling", ge mig hopp!! :)

  • Äldre 15 Feb 22:31
    #6

    Jag testade på dag 10 efter ovitrelle och det visade ett svagt streck.

    Likadant dag 11 och 12, dag 13 började det bli starkare och dag 15 var det riktigt starkt.

    Så mina streck/plus stämde.så länge det ej bli svagare tror jag det är riktigt.

    Men hört att upp till 14 dagar efter ovitrelle kan det visa positivt.

    Lycka till:)

  • Äldre 16 Feb 07:20
    #7

    Hade du några gravsymtom då? Nu är jag på dag 11, fortfarande svagt positivt.

  • Äldre 16 Feb 11:17
    #8

    Ja illamående och yrsel och ganska mycket mensvärk/molvärk

    Trodde hela tiden mensen skulle komma men inte.

    Känner du någonting?

  • Äldre 16 Feb 12:53
    #9

    Nej, jag har inga gravsymtom.Ytterst lite motverka imellanåt kanske. Men inget jag skulle kalla symtom faktiskt :/

  • Äldre 16 Feb 12:54
    #10

    Molvärk *

  • Äldre 16 Feb 16:15
    #11

    Men det är ju jätte olika , vissa känner ingenting och vissa har jätte mycket symtom.

    Sköterskan på Huddinge sa till mig att i början är det vanligare att man ej har symtom.

  • Äldre 17 Feb 14:20
    #12

    Tack :) ska testa imorgonbitti igen.

  • Äldre 19 Feb 12:43
    #13

    Hur gick det?

  • Äldre 20 Feb 13:23
    #14

    Nu är jag på dag 15, negativa test sen dag 13. Har haft molvärk från och till idag, så jag räknar med att mensen kommer vilken sekund som helst :/

Svar på tråden positivt på dag 10 efter otrivelle.