• Anonym (Ts)
    Äldre 24 Feb 11:24
    18639 visningar
    37 svar
    37
    18639

    någon med seroquel? utsättningssymtom

    Håller på att trappa ner seroquel och det är ett rent helvete. Mår illa, kan inte sova på natten, svettas mm.
    Trappar ner 50 mg just nu och det KÄNNS! Gick ner 100 mg i somras utan problem men nu lider jag på den lilla dosen. Nån mer?

  • Svar på tråden någon med seroquel? utsättningssymtom
  • Äldre 24 Feb 15:54
    #1

    Du trappar ned för fort..... höj dosen lite.

  • Anonym (bipol­är 2)
    Äldre 24 Feb 21:49
    #2

    Undrar också om du kan ta utsättningen lite mer långsamt och inte köra direkt från 100 till 50?

    Den erfarenhet jag har själv är inte den bästa, jag har slutat cold turkey från 300 mg några gånger (utan att läkaren har varit med på det) och i början mår jag jättebra, sover inte och allt är bara toppen. Sen kraschar jag... och depressionen är ett faktum. Men du trappar ju ner, det är en mycket mycket bättre lösning.

  • Anonym
    Äldre 24 Feb 22:16
    #3

    Vad dum jag är, varför trappar jag ner för fort. 25 mg åt gången är ju klart smartare.. Jag har använt 25 mg icke depot för att lindra de värsta symtomen men då tar jag ju ändå samma substans..?!

  • Anonym
    Äldre 24 Feb 22:17
    #4

    Jag skulle aldrig klara CT!! Hur fan gör du då? Dödsångest blandat med megasvettningar och illamående?!

  • Anonym (bipol­är 2)
    Äldre 24 Feb 22:27
    #5
    Anonym skrev 2015-02-24 22:17:42 följande:

    Jag skulle aldrig klara CT!! Hur fan gör du då? Dödsångest blandat med megasvettningar och illamående?!


    Varje gång jag slutar brukar jag vara på väg in i hypomani, märker aldrig av nåt annat än att det inte går att sova längre och så självmordstankarna då efter ett tag. Börjar lära mig att jag inte ska sluta. Har inga biverkningar förutom lite trötthet på 400 mg nu.
  • Anonym
    Äldre 25 Feb 18:30
    #6

    Shit, alltid är det nåt!! Men super att seroquel funkar på dig!

    Nu är det lite bättre, dag 4 var klart värst! Inatt har jag iaf sovit lite mer, somnar tidigare och tidigare igen. Skönt. Men jag är ändå helt slut för sover inte lika djupt som med full dos seroquel.

    Ang att trappa ner saktare. Kan inte ta så lång tid, då får jag hålla på i månader?

  • Anonym (bipol­är 2)
    Äldre 25 Feb 21:46
    #7
    Anonym skrev 2015-02-25 18:30:16 följande:

    Shit, alltid är det nåt!! Men super att seroquel funkar på dig!

    Nu är det lite bättre, dag 4 var klart värst! Inatt har jag iaf sovit lite mer, somnar tidigare och tidigare igen. Skönt. Men jag är ändå helt slut för sover inte lika djupt som med full dos seroquel.

    Ang att trappa ner saktare. Kan inte ta så lång tid, då får jag hålla på i månader?


    Är läkaren med på att du slutar? Har du nån speciell tidsgräns? Jag tror nog att du kan trappa ner snabbare än i flera månader men jag är inte expert på det där med att trappa ner ;)
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 26 Feb 19:31
    #8

    Vi gjorde en plan med läkaren i somras att jag skulle trappa ner pga att jag blev så seg av dem men jag gick bara ner 100 mg, från 600 till 500 (utan utsättningsproblem).

    Nu känner jag att jag inte klarar mitt jobb pga segheten så jag vill prova att trappa ner. Vi funderar också på barn så jag vill gärna ta bort en av mina mediciner.
    Vi ska träffa läkaren om ett par veckor och det skulle kännas bra att prova sätta ut några mg fram tills dess för att utvärdera tillsammans.

  • Anonym (undra­nde)
    Äldre 4 Mar 20:23
    #9
    Anonym (Ts) skrev 2015-02-26 19:31:26 följande:

    Vi gjorde en plan med läkaren i somras att jag skulle trappa ner pga att jag blev så seg av dem men jag gick bara ner 100 mg, från 600 till 500 (utan utsättningsproblem).

    Nu känner jag att jag inte klarar mitt jobb pga segheten så jag vill prova att trappa ner. Vi funderar också på barn så jag vill gärna ta bort en av mina mediciner.
    Vi ska träffa läkaren om ett par veckor och det skulle kännas bra att prova sätta ut några mg fram tills dess för att uttvärdera tillsammans.


    Hej, jag har ganska nyligen blivit insatt på seroquel, livrädd för biverkning viktökning. Har du gått upp i vikt av den? Äter inte hög dos, 200 mg, fast lirkar själv mellan 100 - 150. År redan överviktig p g a andra läkemedel (antidepressiva). 
  • Anonym (undra­nde)
    Äldre 5 Mar 01:18
    #10

    Puffelipuff

Svar på tråden någon med seroquel? utsättningssymtom