• Äldre 7 Mar 08:06
    10195 visningar
    8 svar
    8
    10195

    äntligen gravid nu vill inte killen ha barnet

    Hej jag och min kille gick ifrån varandra för 1 vecka sedan pga att han inte tyckte att det funkade emellan oss av löjliga anledningar men iförrgår så gjorde jag ett grav. Test som visade positivt och sa detta till honom. Träffade honom en stund igår men han vill att jag ska göra en abort. Vi hade ändå försökt att gå barn i ett par månader. Han säger att vi kan boka in en till för måndag så gör du aborten och sen behöver inte vi prata mer.. Jag tycker att det hela känns fruktansvärt, jag behöver hans stöd och vill träffa honom mera och prata om detta innan men han stänger mig mest ute. Jag har barn sedan tidigare oxå så detta är jätte jobbigt! Jag vill behålla barnet och få tillbaka min kille.

  • Svar på tråden äntligen gravid nu vill inte killen ha barnet
  • Anonym (Behål­l ensam!­)
    Äldre 7 Mar 09:53
    #1

    Du kan inte räkna med hans stöd. Du måste inse att han inte vill vara med dig och att han inte vill ha barn med dig. Det är lätt att drömma sig bort och hoppas att ni ska bli lyckliga familjen, men gör du det så lurar du nog bara dig själv. Förbered dig på ett liv som ensamstående istället.

    Vill du verkligen ha stöd av en man som inte ens vill prata med dig? En man som absolut inte vill ha barnet du bär på? Sök stöd hos någon som du vet bryr sig om dig istället.

    Behåll barnet och ställ in dig på att göra det ensam. Släpp idéen om att han ska vara delaktig. Det är lättare att ta ett vettigt beslut om du är realistisk och ser den verkliga situationen.

  • Äldre 26 Mar 23:05
    #2

    Är i exakt samma sits.

    Din kropp ditt beslut, han visste mkt väl vad de innebar att knulla oskyddat.

    Sry om ja verkar sur, trött på män bara!

  • Äldre 17 Apr 01:40
    #3

    Hoppas de känns bra o tvinga någon bli förälder! Hade personligen aldrig haft samvetet att göra de. Bra start för barnet också utan pappa.

  • Äldre 17 Apr 06:29
    #4
    Gurdes skrev 2015-04-17 01:40:30 följande:

    Hoppas de känns bra o tvinga någon bli förälder! Hade personligen aldrig haft samvetet att göra de. Bra start för barnet också utan pappa.


    Vaddå tvinga någon att bli förälder?

    De hade ju försökt i flera månader att få barn och när det väl sker ångrar killen sig? Låter som en fruktansvärt omogen person som förvisso TS skulle behöva slänga på sophögen. Men alla kan inte göra abort speciellt inte när man medvetet försökt skaffa ett kanske efterlängtat barn.
  • Anonym (liza)
    Äldre 22 Apr 14:31
    #5
    Gurdes skrev 2015-04-17 01:40:30 följande:

    Hoppas de känns bra o tvinga någon bli förälder! Hade personligen aldrig haft samvetet att göra de. Bra start för barnet också utan pappa.


    Så du kan ha bestämma att hon ska gör abort ?

    Nu planerade dom barn som jag förstår och man ska aldrig göra en abort om man inte vill själv

    hoppas allt löser sig TS
  • Anonym (Tving­ad)
    Äldre 15 Jan 21:45
    #6

    Jag har blivit tvingad till en abort utav mitt ex.

    Så där var det han som tvingade mig att inte bli mamma.

    Det är något som jag har mått otroligt dåligt över i flera år.

    Han förklarade för mig att han inte ville ha barnet o om jag behöll de så skulle han lämna mig o se till att jag inte fick vårdnaden. Han hotade även med att slå ihjäl barnet i min mage.

    Jag såg hjärtslagen på mitt barn. De gjorde inte han. Jag sörjer mitt barn. Och jag har spenderat många år med att hata mig själv för att jag inte var starkare.

    De pratas mycket om att kvinnor tvingar män att bli pappa, men de finns faktiskt män som tvingar kvinnor att inte bli mamma.

    Mitt råd till dig är att vill du ha detta barn, så behåll de. Han behöver inte ha med saken att göra. Sen bör du tänka dig noga för innan du ingår en relation med en man som behandlar dig o ert ofödda barn så.

  • Anonym (Frust­rerad)
    Äldre 15 Jan 23:11
    #7

    Vad är grejen med att det alltid är kvinnan som ska bestämma?! Jag förstår grejen med att det är kvinnan som bär barnet men mannen ska väl bli lika mycket förälder som kvinnan? Mannen är väl preciiiiis lika delaktig i allt som kvinnan, bara för att kvinnokroppen är skapt för stt bära barnet get det väl henne inte rätten att bestämma över andra?? Vi pratar inte färg på gardiner här, det är ett barn hon ska "tvinga på honom".

    Båda parterna är lika medvetna om att oskyddat sex kan leda till barn. I detta fallet verkar TS försökt få barn med sin kille men uppenbarligen vill han inte vara tillsammans med henne och valde att göra slut innan han fick reda på att hon var gravid. Ingen kan klandra honom för det, folk separerar varje dag av olika anledningar.

    Hade jag valt att göra slut med min partner hade jag absolut inte nio månader senare velat att det skulle komma ett gemensamt barn, oavsett om jag varit den som burit det eller ej.

    Poängen med mitt inlägg är att jag håller verkligen inte med om att det är kvinnans rätt att bestämma. Att skaffa barn är otroligt stort och man är alltid TVÅ personer som ska bli föräldrar. Därav är det TVÅ personers beslut och vill han inte, så vill han inte. Man kan inte tvinga någon att bli förälder, oavsett om det är med inställningen att "han inte behöver vara närvarande". Har man en relation som uppenbarligen är så pass dålig att man gör slut pch den ena parten inte vill ha barn, då är det väl inte mer än rätt mot alla tre att låta bli denna gång.

  • Äldre 30 Jun 15:03
    #8
    Anonym (Frustrerad) skrev 2017-01-15 23:11:16 följande:
    Vad är grejen med att det alltid är kvinnan som ska bestämma?! Jag förstår grejen med att det är kvinnan som bär barnet men mannen ska väl bli lika mycket förälder som kvinnan? Mannen är väl preciiiiis lika delaktig i allt som kvinnan, bara för att kvinnokroppen är skapt för stt bära barnet get det väl henne inte rätten att bestämma över andra?? Vi pratar inte färg på gardiner här, det är ett barn hon ska "tvinga på honom".

    Båda parterna är lika medvetna om att oskyddat sex kan leda till barn. I detta fallet verkar TS försökt få barn med sin kille men uppenbarligen vill han inte vara tillsammans med henne och valde att göra slut innan han fick reda på att hon var gravid. Ingen kan klandra honom för det, folk separerar varje dag av olika anledningar.

    Hade jag valt att göra slut med min partner hade jag absolut inte nio månader senare velat att det skulle komma ett gemensamt barn, oavsett om jag varit den som burit det eller ej.

    Poängen med mitt inlägg är att jag håller verkligen inte med om att det är kvinnans rätt att bestämma. Att skaffa barn är otroligt stort och man är alltid TVÅ personer som ska bli föräldrar. Därav är det TVÅ personers beslut och vill han inte, så vill han inte. Man kan inte tvinga någon att bli förälder, oavsett om det är med inställningen att "han inte behöver vara närvarande". Har man en relation som uppenbarligen är så pass dålig att man gör slut pch den ena parten inte vill ha barn, då är det väl inte mer än rätt mot alla tre att låta bli denna gång.
    Självklart kan inte mannen bestämma och dessutom snackar som att barnet inte ens finns, vilket det gör. TS har ett liv i sin mage som finns och som är värdefullare än vad de flesta har vett att förstå. 

    Men jag säger som flera andra skrivit här, att du får vara beredd på att ta hand om barnet utan pappan TS. Han verkar inte så mogen :( 
Svar på tråden äntligen gravid nu vill inte killen ha barnet