• dinnea
    Äldre 9 Mar 20:47
    2980 visningar
    27 svar
    27
    2980

    till alla muslimer, hjälp?

    Hur vill muslimska män att deras fruar ska vara?

    Jag är svensk men min kille är muslim. Vi ska gifta oss men jag vill inte att han ska ångra på något sätt att han gifte sig med en svensk istället för att hämta en tjej från hemlandet och gifta sig med henne. (Vilket hans familj vill)

  • Svar på tråden till alla muslimer, hjälp?
  • Äldre 9 Mar 20:51
    #1
    +4

    Bra vinkel, nu får vi se.

    Gissar på att åtta av tio inlägg är av den flitiga SD-skaran.

  • Anonym (musli­msk kvinna­)
    Äldre 9 Mar 20:59
    #2
    dinnea skrev 2015-03-09 20:47:44 följande:

    Hur vill muslimska män att deras fruar ska vara?

    Jag är svensk men min kille är muslim. Vi ska gifta oss men jag vill inte att han ska ångra på något sätt att han gifte sig med en svensk istället för att hämta en tjej från hemlandet och gifta sig med henne. (Vilket hans familj vill)


    Jag kan bara säga att " Vill din man ha en muslimsk kvinna hade han gift sig med en. Jag vet inte varför han vill gifta sig med en icke-troende. Jag är muslim, och jag kan bara säga att; om du inte är muslim kommer du inte kunna uppnå det som en muslimsk fru kan." Och med det inget illa menat, bara sanningen då det ligger en hel del i och med att vara en troende,
    puss skrev 2015-03-09 20:51:53 följande:

    Bra vinkel, nu får vi se.

    Gissar på att åtta av tio inlägg är av den flitiga SD-skaran.


    haha.

  • Äldre 9 Mar 20:59
    #3

    Ville han ha en fru som var som en muslim hade han aldrig valt en svensk tjej, eller??

  • dinnea
    Äldre 9 Mar 21:00
    #4
    Anonym (muslimsk kvinna) skrev 2015-03-09 20:59:13 följande:

    Jag kan bara säga att " Vill din man ha en muslimsk kvinna hade han gift sig med en. Jag vet inte varför han vill gifta sig med en icke-troende. Jag är muslim, och jag kan bara säga att; om du inte är muslim kommer du inte kunna uppnå det som en muslimsk fru kan." Och med det inget illa menat, bara sanningen då det ligger en hel del i och med att vara en troende,haha.


    Varför kommer jag aldrig uppnå det som en muslimsk kvinna kan? Vad är det dom kan som inte jag skulle kunna menar du?
  • Äldre 9 Mar 21:02
    #5
    Tines skrev 2015-03-09 20:59:39 följande:

    Ville han ha en fru som var som en muslim hade han aldrig valt en svensk tjej, eller??


    Precis!

    Eftersom det finns inga svenska muslimer. Nailed it, liksom.
  • Anonym (musli­msk kvinna­)
    Äldre 9 Mar 21:08
    #6
    puss skrev 2015-03-09 21:02:29 följande:
    Precis!

    Eftersom det finns inga svenska muslimer. Nailed it, liksom.
    haha.

    Jag då? Svensk, blond, grönögd och så svensk i blodet du kan komma. Är muslim :-O ojojojojoj...what to do, what to do...
  • Muslim­sktjej
    Äldre 9 Mar 21:14
    #7

    Muslimska män är precis som alla andra män helt olika och tycker olika.
    Du kommer alltså inte få något vettigt svar. 

    Men jag antar att du borde vara dig själv.. försök inte för mycket eller så. 

  • Anonym (musli­msk kvinna­)
    Äldre 9 Mar 21:16
    #8
    dinnea skrev 2015-03-09 21:00:57 följande:
    Varför kommer jag aldrig uppnå det som en muslimsk kvinna kan? Vad är det dom kan som inte jag skulle kunna menar du?

    Vad är det du vill uppnå? Vad är det du vill göra?

    Är det att visa honom den respekt en muslimsk kvinna skulle?
     Eller, vill du lära dig seder som dem har i vissa kulturer?
    Nu måste du skilja mellan kultur och Islam, för det är två vilt skilda saker.

    Får jag fråga; Ber din man 5 gånger om dagen?

  • Äldre 9 Mar 21:21
    #9
    Anonym (muslimsk kvinna) skrev 2015-03-09 21:08:39 följande:
    haha.

    Jag då? Svensk, blond, grönögd och så svensk i blodet du kan komma. Är muslim :-O ojojojojoj...what to do, what to do...
    Ja du, det är tydligen stört omöjligt. Tydligen är man "svensk" ELLER "muslim" här i tråden.
  • Anonym (musli­msk kvinna­)
    Äldre 9 Mar 21:25
    #10
    puss skrev 2015-03-09 21:21:03 följande:
    Ja du, det är tydligen stört omöjligt. Tydligen är man "svensk" ELLER "muslim" här i tråden.
    haha, precis. Som att vara muslim skulle vara en ras
Svar på tråden till alla muslimer, hjälp?