• Anonym (AMS)
    Äldre 13 Mar 20:46
    9379 visningar
    4 svar
    4
    9379

    Upp-test på Arbetsförmedlingen

    Hej
    Jag valde att lägga diskussionen i känsliga rummet pga mitt nuvarande arbete.

    Sökte jobb på AMS, fick ett mail om att göra ett UPP-test, s.k personlighetstest som varade i ca 45 min via nätet. Jag svarade så ärligt jag kunde, och fick i medel 4,5 i poäng, bland annat noggrannhet fick jag en 2:a på. Jag undrar hur pass viktigt själva testet är för att komma på en personlig intervju? Som det ser ut utifrån testet verkar det som om jag kanske inte kommer på intervju :(. Jag hoppas jag har fel, och vill så gärna ha jobbet! Hoppas någon kan svara.
  • Svar på tråden Upp-test på Arbetsförmedlingen
  • Anonym (AMS) Trådstartaren
    Äldre 30 Mar 16:30
    #1

    Puff

  • Anonym (Arbet­ssökan­de)
    Äldre 8 May 14:59
    #2

    Hej!


    Tänkte höra hur det har gått med ditt jobbsök och huruvida du kom vidare till intervju hos Arbetsförmedlingen? Jag befinner mig nu i samma båt, vill såå gärna arbeta som arbetsförmedlare och har fått möjlighet att göra testet men har ännu inte gjort det, känns nervöst. Vill du berätta lite hur det var att göra testet? Kan man förbereda sig på något sätt?


    Hoppas du gick vidare till intervju och att du fick jobbet du ville ha :)!

  • Äldre 20 Feb 09:45
    #3

    Hej

    Har precis gjort testet.. Förstår inte alls hur de utvärderar.. Fick 4.06 men vad innebär det?

  • Äldre 14 Nov 21:19
    #4

    Hej!

    Jag tänkte höra hur det gick för er? Precis som er så är jag i samma båt. Något man skall tänka på?

    Ha en fin kväll!

    Evelina

Svar på tråden Upp-test på Arbetsförmedlingen