• Äldre 21 Mar 14:27
    1457986 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457986

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • 9mm
    Äldre 27 Mar 13:36
    #62

    Det enda jag litar på är att om ingen slår ihjäl dom inom den närmsta tiden och dom får hållas så kommer sd ligga i majoritet i ruiner av Sverige inom tre år.


     

  • Äldre 27 Mar 13:53
    #63
    Felicia86 skrev 2015-03-27 13:24:33 följande:
    Inte vad som förväntas. Nu minns jag inte riktigt, då jag läste om detta när den bildades. Men exempelvis så har Gustav Fridolin ingen speciell utbildning och han ska vara skolminister, vilket han visserligen har misslyckads med helt än så länge. Jag vet även att universitetsminisern inte har ett ända högskolepoäng, hur trovärdigt blir det. Sjukvårdsministern har inget som helst erfarenhet inom sjukvård osv...
    På vilket sätt har Gustav Fridolin misslyckats? Utveckla gärna. 
  • Sensit­iveguy
    Äldre 27 Mar 14:00
    #64
    Solidaritet skrev 2015-03-27 13:53:30 följande:

    På vilket sätt har Gustav Fridolin misslyckats? Utveckla gärna. 


    Hon säger så för att han är miljöpartist.
  • Äldre 27 Mar 14:41
    #65
    Solidaritet skrev 2015-03-27 13:53:30 följande:
    På vilket sätt har Gustav Fridolin misslyckats? Utveckla gärna. 
    Tja, han lovade ju före valet att "rädda skolan på 100 dagar". Det kan väl ändå ingen påstå att han har gjort? Det var ett litet löjligt löfte från början, det tar betydligt längre tid än så att genomföra förändringar i skolan.
  • nanneN
    Äldre 27 Mar 14:51
    #66
    Solidaritet skrev 2015-03-27 13:53:30 följande:
    På vilket sätt har Gustav Fridolin misslyckats? Utveckla gärna. 
    Han lovade att fixa skolan på 100 dagar.
    Hittills är allt han gjort att släppa ett väldigt kritiserat "pep-talk" på youtube.

    www.aftonbladet.se/debatt/article18480154.ab
  • Äldre 27 Mar 15:12
    #67
    Mentat skrev 2015-03-27 14:41:02 följande:
    Tja, han lovade ju före valet att "rädda skolan på 100 dagar". Det kan väl ändå ingen påstå att han har gjort? Det var ett litet löjligt löfte från början, det tar betydligt längre tid än så att genomföra förändringar i skolan.
    Speciellt ogenomförbart blir det då regeringen inte får genomföra sin politik. Det är orimligt att göra någon som helst bedömning innan regeringen infört den rödgröna ekonomiska politiken. 
  • nanneN
    Äldre 27 Mar 15:13
    #68
    Solidaritet skrev 2015-03-27 15:12:54 följande:
    Speciellt ogenomförbart blir det då regeringen inte får genomföra sin politik. Det är orimligt att göra någon som helst bedömning innan regeringen infört den rödgröna ekonomiska politiken. 
    Dom lovade ju att dom aldrig skulle regera på någon annans budget, så även där är deras löften väldigt tomma.
  • Äldre 27 Mar 15:18
    #69
    nanneN skrev 2015-03-27 15:13:57 följande:
    Dom lovade ju att dom aldrig skulle regera på någon annans budget, så även där är deras löften väldigt tomma.
    Jag är väldigt lättad över att de valt att härda ut, då det för mig är att föredra framför ytterligare en mandatperiod med alliansen. 

    Jag anser inte att de svikit någon. Jag som röstade på dem hade däremot blivit väldig besviken om de valt att lämna över till alliansen. 
  • Ben66
    Äldre 27 Mar 15:26
    #70

    Tjoho....tur att jag inte kör bil och ska renovera.
    www.di.se/artiklar/2015/3/27/regeringen-hojer-skatterna/

  • Äldre 27 Mar 15:36
    #71
    +1
    Ben66 skrev 2015-03-27 15:26:47 följande:
    Tjoho....tur att jag inte kör bil och ska renovera.
    www.di.se/artiklar/2015/3/27/regeringen-hojer.../
    "Det är jättedyrt att tanka bensin som det är, vi ser inget behov av att höja bensinskatten." Magdalena Andersson, 17 augusti 2014.

    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-haller-presskonferens-1

    2:46 i klippet frågar reportern om det där med ROT inte var ett vallöfte.


    Statsminister Stefan Löfven svarar: "Det spelar ingen roll". Japp. Så säger han faktiskt.


    Före valet lovade Socialdemokraterna att inte röra ROT-avdraget. Det behövdes "för att arbetslösheten är så pass hög".


    Nu sviker man sina löften. Vilket blir nästa?

    Blommans gamla låt är högaktuell

     Löften, kan ingen jävel ge dom löften, jag har väl aldrig sett ett värre rövarband. Snart så måste vi försöka, få dom där å sluta stöka, eller tjacka spikskor och listigt dra iväg.
    Löften, kan ingen jävel ge dom löften, jag har väl aldrig sett ett värre rövarband, Visst är det skit me vår regering, snacka me dom där, är ju knappt nån mening, så jag tjackar spikskor och listigt drar iväg.



    Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?