• Äldre 21 Mar 14:27
    1481017 visningar
    23133 svar
    -17 +24
    23133
    1481017

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 27 Mar 15:38
    #72
    Ben66 skrev 2015-03-27 15:26:47 följande:

    Tjoho....tur att jag inte kör bil och ska renovera.
    www.di.se/artiklar/2015/3/27/regeringen-hojer-skatterna/


    Bra för dig om du blir sjuk eller arbetslös Glad
  • Ben66
    Äldre 27 Mar 15:49
    #73

    Ingvar Carlsson kallades för Dojjan (och ibland sulan) för sitt utseende.
    Stefan Löfven kan vi kalla Toffeln men då är det inte pga utseendet.

  • Äldre 27 Mar 16:04
    #74

    Tycker en sådan sak som totalt avskaffad RUT för läxhjälp säger väldigt mycket om regeringen. Det är en sådan sak som faktiskt höjer de genomsnittliga studieresultaten då vissa elever som behöver läxhjälp får det. De som inte får läxhjälp skadas samtidigt inte av det. Ändå ska det bort, och då enbart med rättviseskäl som argument med effekten att skolbarnen i snitt då blir lite sämre.

    Vad blir nästa steg? Att förbjuda akademikerföräldrar att hjälpa sina barn med skolan då de barnen får en fördel över barn som har föräldrar utan gymnasiekompetens?  


    Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • Sensit­iveguy
    Äldre 27 Mar 16:09
    #75
    Rataxes skrev 2015-03-27 16:04:34 följande:

    Tycker en sådan sak som totalt avskaffad RUT för läxhjälp säger väldigt mycket om regeringen. Det är en sådan sak som faktiskt höjer de genomsnittliga studieresultaten då vissa elever som behöver läxhjälp får det. De som inte får läxhjälp skadas samtidigt inte av det. Ändå ska det bort, och då enbart med rättviseskäl som argument med effekten att skolbarnen i snitt då blir lite sämre.

    Vad blir nästa steg? Att förbjuda akademikerföräldrar att hjälpa sina barn med skolan då de barnen får en fördel över barn som har föräldrar utan gymnasiekompetens?  


    Läxhjälp hjälper dessvärre primärt barn till höginkomsttagarföräldrar.
  • Äldre 27 Mar 16:13
    #76
    Sensitiveguy skrev 2015-03-27 16:09:38 följande:
    Läxhjälp hjälper dessvärre primärt barn till höginkomsttagarföräldrar.
    Får barn till låginkomsttagare det bättre för att man tar bort LäxRut?
    Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • nanneN
    Äldre 27 Mar 16:19
    #77
    +1
    Solidaritet skrev 2015-03-27 15:18:02 följande:
    Jag anser inte att de svikit någon.
    Hade du varit lika förlåtande om Alliansen hade lovat att satsa massor med pengar på vård, skola och omsorg och sedan skitit fullkomligt i det när dom kommit till makten?
  • Sensit­iveguy
    Äldre 27 Mar 16:35
    #78
    Rataxes skrev 2015-03-27 16:13:33 följande:

    Får barn till låginkomsttagare det bättre för att man tar bort LäxRut?


    Nej, det hävdar jag däremot inte.
  • Äldre 31 Mar 20:01
    #79
    Sensitiveguy skrev 2015-03-27 13:30:18 följande:

    Han är utbildad folkhögskolelärare - kan man begära något mer för den positionen?


    Ja lite erfarenhet! Tycker inte några år som historielärare ska räcka för att axla en sån viktig post som utbildningsminister. Men sjukvårdsministern har ingen erfarenhet av sjukvården, är väl i så fall om han vart sjuk själv i sånt fall. det var en av dem jag skrev. Sedan kan jag fortsätta med andra med, det slutar ju inte där!
  • Äldre 31 Mar 20:04
    #80
    Solidaritet skrev 2015-03-27 13:53:30 följande:

    På vilket sätt har Gustav Fridolin misslyckats? Utveckla gärna. 


    Han lovade att rädda skolk på 100 dagar. Det har gått mer än 100 dagar och skolan har aldrig varit sämre. Ända Gustav har lyckats med är att göra Youtube-klipp, där han försöker tillrättasäga lärarna.. Eller kritisera historieböckerna för att de innehåller för många män!
  • Sensit­iveguy
    Äldre 31 Mar 20:39
    #81
    Felicia86 skrev 2015-03-31 20:01:06 följande:

    Ja lite erfarenhet! Tycker inte några år som historielärare ska räcka för att axla en sån viktig post som utbildningsminister. Men sjukvårdsministern har ingen erfarenhet av sjukvården, är väl i så fall om han vart sjuk själv i sånt fall. det var en av dem jag skrev. Sedan kan jag fortsätta med andra med, det slutar ju inte där!


    Varför får jag en känsla av att du hade varit totalt okritisk till ministrarna i en eventuell sverigedemokratisk regering?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?