• Äldre 21 Mar 14:27
    1456896 visningar
    23128 svar
    -17 +24
    23128
    1456896

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 3 Apr 21:28
    +1

    Jag har stort förtroende.

  • Sensit­iveguy
    Äldre 3 Apr 21:28
    Gert skrev 2015-04-03 21:20:31 följande:

    Självklart vill jag att SD ska sitta i regeringen. SD är det enda partiet som för en sund politik.


    Du sade ju nyss att de inte skulle sitta i regering med andra partier. Majoritet är varken önskvärt eller möjligt.
  • Sensit­iveguy
    Äldre 3 Apr 21:30
    Rataxes skrev 2015-04-03 21:23:19 följande:

    Liberalismen hindrar ingen att skapa ett trygghetssystem tillsammans med andra.


    Nej, men det krävs väldigt mycket pengar för sådant.
  • Äldre 3 Apr 21:31
    -1 +1

    Inte det minsta, flyktingmottagandet är på väg mot kollaps och regerings lösning är modulhus som kommer kosta 20000:- i månaden för en trea. Låter som en bra idé, Romerna är fria att bygga kåkstäder mitt i våra parker och använda förskolornas lekplatser som toaletter. 

    www.expressen.se/ledare/flyktingmottagandet-ar-pa-vag-att-kollapsa/

  • Sensit­iveguy
    Äldre 3 Apr 21:31
    Rataxes skrev 2015-04-03 21:25:34 följande:

    Knappast höger, definitivt inte liberala i ordets rätta bemärkelse. Såsse light, typ. A-kassa 78% istället för 80% f-kassa 3 år istället för i det oändliga. Inga större skillnader. Samma välfärdskramande i stort sett.


    Nu generaliserar du väldigt mycket. Å andra sidan tycker jag V är socialliberalt.
  • Sensit­iveguy
    Äldre 3 Apr 21:33
    Sensitiveguy skrev 2015-04-03 21:28:54 följande:

    Du sade ju nyss att de inte skulle sitta i regering med andra partier. Majoritet är varken önskvärt eller möjligt.


    Majoritet för något parti.
  • Gert
    Äldre 3 Apr 21:34
    -1
    Sensitiveguy skrev 2015-04-03 21:28:54 följande:
    Du sade ju nyss att de inte skulle sitta i regering med andra partier. Majoritet är varken önskvärt eller möjligt.
    Det är både önskvärt och möjligt. SD och alliansen kan utgöra regering om nu inte alliansen hade varit så fega.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensit­iveguy
    Äldre 3 Apr 21:48
    Gert skrev 2015-04-03 21:34:56 följande:

    Det är både önskvärt och möjligt. SD och alliansen kan utgöra regering om nu inte alliansen hade varit så fega.


    Jag trodde du skulle föredra en regering med SD, S, KD och FP.
  • Sensit­iveguy
    Äldre 3 Apr 21:52
    Gert skrev 2015-04-03 21:34:56 följande:

    Det är både önskvärt och möjligt. SD och alliansen kan utgöra regering om nu inte alliansen hade varit så fega.


    Jag hade velat se en regering med S, MP, C, V och FP.
  • Äldre 4 Apr 09:05
    Sensitiveguy skrev 2015-04-03 21:52:47 följande:
    Jag hade velat se en regering med S, MP, C, V och FP.
    Varken (c) eller (fp) skulle sätta sig i en regering med (v). Det är exakt lika orimligt som att (s) och (mp) skulle sätta sig i en regering med (sd).
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?