• Äldre 21 Mar 14:27
    1478362 visningar
    23133 svar
    -17 +24
    23133
    1478362

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Sensit­iveguy
    Äldre 4 Apr 11:42
    Mentat skrev 2015-04-04 09:05:54 följande:

    Varken (c) eller (fp) skulle sätta sig i en regering med (v). Det är exakt lika orimligt som att (s) och (mp) skulle sätta sig i en regering med (sd).


    Det är jag fullt medveten om. Dock är majoriteter bra. Så det jag önskade var mer en dröm snarare än verklighet. Idag finns det ju ingen partikonstellation som når över 50% och samtidigt vill samarbeta sinsemellan.
  • Gert
    Äldre 5 Apr 08:59

    Nu börjar både folkpartister och miljöpartister öppna upp för samarbete med SD. Ja, vad ska man säga? SD har alltid haft rätt!

    www.folkbladet.se/opinion/bjud-in-akesson-pa-lunch-7915637.aspx
    www.expressen.se/debatt/dags-att-tillfalligt-stoppa-invandringen/


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 5 Apr 10:10
    Studentpappa skrev 2015-04-03 21:31:15 följande:

    Inte det minsta, flyktingmottagandet är på väg mot kollaps och regerings lösning är modulhus som kommer kosta 20000:- i månaden för en trea. Låter som en bra idé, Romerna är fria att bygga kåkstäder mitt i våra parker och använda förskolornas lekplatser som toaletter. 

    www.expressen.se/ledare/flyktingmottagandet-ar-pa-vag-att-kollapsa/


    Lite överraskad faktisk att en blaska som Expressen kan publicera en sådan saklig och ärlig artikel i denna frågan. Kan bara förställa mig hur Twittermobben är på dem nu!
  • Margin­alen
    Äldre 5 Apr 10:11
  • Gert
    Äldre 5 Apr 10:19
    Marginalen skrev 2015-04-05 10:11:27 följande:

    Mera skatter på väg. Kul.

    www.skattebetalarna.se/kampanj/skattesmall-nej-tack


    Tur att man redan har köpt nya vitvaror. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 5 Apr 10:25
    Marginalen skrev 2015-04-05 10:11:27 följande:

    Mera skatter på väg. Kul.

    www.skattebetalarna.se/kampanj/skattesmall-nej-tack


    Tyvärr så är detta bara början. De resterande skattens på listan kommer också att genomföras under mandatperioen. Det är ett måste om vi ska ha någon chans att akut täcka de skenade kostnaderna för invandringen.

    Tyvärr så vet de flesta vad höjda skattar på sikt bidrar till..Sämre köpkraft och mindre pengar in, men då kan man bara höja skatterna igen för att täcka underskottet.
  • Äldre 5 Apr 10:38
    Gert skrev 2015-04-05 08:59:18 följande:

    Nu börjar både folkpartister och miljöpartister öppna upp för samarbete med SD. Ja, vad ska man säga? SD har alltid haft rätt!

    www.folkbladet.se/opinion/bjud-in-akesson-pa-lunch-7915637.aspx
    www.expressen.se/debatt/dags-att-tillfalligt-stoppa-invandringen/


    Hm, Göran Andersson är en riktig doldis som folkpartist för mig, kan du inte berätta lite mer om hans funktion inom partiet?

    Att Torekull blivit miljöpartist på ålderns senhöst hade faktiskt gått mig helt förbi, tyvärr verkar han väl vara på väg in i dimmorna mentalt, jag menar att stänga landet för "villkorslös invandring" låter sig självklart inte göras eftersom den villkorslösa invandringen inte existerar överhuvudtaget. Tja, vill man töja lite på begreppen så ok, den fria rörligheten inom EU skulle ju kunna betraktas som villkorslös.

    Hursomhelst - ett samarbete med den debila rasismen inom SD skulle inte vara till gagn för någon, inte ens SD vars främsta behov är att få gnälla gränslöst.

    Däremot kan jag tycka att de problem som en relativt kraftig invandring innebär för ett land med bostadsbrist borde innebära att regeringen söker samarbete med allianspartierna om hur en mindre stelbent bostadspolitik borde utformas.

    I dag är det nästan omöjligt för ungdomar utan kontakter att få tag på en hyresrätt i storstadsområdena och i denna situation så väljer man att gå på Finansinspektionen förslag om att införa regler som ytterligare försvårar genom att begränsa möjligheterna för förstagångsköpare att låna till en bostadsrätt.

    Det är en gåta hur man kan undgå att förstå vad detta kommer att innebära.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 5 Apr 10:56
    FDFMGA skrev 2015-04-05 10:38:35 följande:

    Hm, Göran Andersson är en riktig doldis som folkpartist för mig, kan du inte berätta lite mer om hans funktion inom partiet?

    Att Torekull blivit miljöpartist på ålderns senhöst hade faktiskt gått mig helt förbi, tyvärr verkar han väl vara på väg in i dimmorna mentalt, jag menar att stänga landet för "villkorslös invandring" låter sig självklart inte göras eftersom den villkorslösa invandringen inte existerar överhuvudtaget. Tja, vill man töja lite på begreppen så ok, den fria rörligheten inom EU skulle ju kunna betraktas som villkorslös.

    Hursomhelst - ett samarbete med den debila rasismen inom SD skulle inte vara till gagn för någon, inte ens SD vars främsta behov är att få gnälla gränslöst.

    Däremot kan jag tycka att de problem som en relativt kraftig invandring innebär för ett land med bostadsbrist borde innebära att regeringen söker samarbete med allianspartierna om hur en mindre stelbent bostadspolitik borde utformas.

    I dag är det nästan omöjligt för ungdomar utan kontakter att få tag på en hyresrätt i storstadsområdena och i denna situation så väljer man att gå på Finansinspektionen förslag om att införa regler som ytterligare försvårar genom att begränsa möjligheterna för förstagångsköpare att låna till en bostadsrätt.

    Det är en gåta hur man kan undgå att förstå vad detta kommer att innebära.


    Klart det går att minska invandringen rejält med ett liknade beslut som togs av Ingvar Carlsson och S -89. Men problemet kvarstår dock även om det finns mer tid på att rätta till det och hinna ifatt med samhällsbygget.

    Att ungdomar inte får några hyresbostäder är just för att det inte finns några och problemet blir ju bara större om regeringen får som de vill. Så att bostadsbolagen ska bli tvungna att öronmärka bostäder till invandrare.

    Att det sätts upp regler för belåning är självklart, lån är till för att betalas tillbaka inte leva. Att bankerna har fått skapa sig denna enorma marknad är rent absurt. Och det är väl den stora invandraringen vi kan tacka för att inte bubblan har spruckit hittills..
  • Äldre 5 Apr 11:22
    Felicia86 skrev 2015-04-05 10:56:09 följande:
    Klart det går att minska invandringen rejält med ett liknade beslut som togs av Ingvar Carlsson och S -89. Men problemet kvarstår dock även om det finns mer tid på att rätta till det och hinna ifatt med samhällsbygget.

    Att ungdomar inte får några hyresbostäder är just för att det inte finns några och problemet blir ju bara större om regeringen får som de vill. Så att bostadsbolagen ska bli tvungna att öronmärka bostäder till invandrare.

    Att det sätts upp regler för belåning är självklart, lån är till för att betalas tillbaka inte leva. Att bankerna har fått skapa sig denna enorma marknad är rent absurt. Och det är väl den stora invandraringen vi kan tacka för att inte bubblan har spruckit hittills..
    Nja, Sverige ha haft en galen bostadspolitik sedan Hedenhös, ungefär.

    För min del så är det väsentliga varför politiken har varit galen medan en sverigedemokrat enbart fokuserar på om "Hedenhös" var invandrare eller inte.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    Äldre 5 Apr 11:27
    FDFMGA skrev 2015-04-05 11:22:57 följande:
    Nja, Sverige ha haft en galen bostadspolitik sedan Hedenhös, ungefär.

    För min del så är det väsentliga varför politiken har varit galen medan en sverigedemokrat enbart fokuserar på om "Hedenhös" var invandrare eller inte.
    Nu överdriver du i vanlig ordning och samtidigt så häcklar du sverigedemokrater som du alltid gör.

    Den enda politiken som kan komma ifatt med bostadsbyggandet är den sverigedemokratiska politiken.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?