• Äldre 21 Mar 14:27
    1457223 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457223

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 5 Apr 11:39

    Nej, och jag skulle inte ha något större förtroende för någon annan sammansättning heller för den delen.

  • Äldre 5 Apr 12:05
    FDFMGA skrev 2015-04-05 11:22:57 följande:

    Nja, Sverige ha haft en galen bostadspolitik sedan Hedenhös, ungefär.

    För min del så är det väsentliga varför politiken har varit galen medan en sverigedemokrat enbart fokuserar på om "Hedenhös" var invandrare eller inte.


    Faktum är att denna sneda politik började redan på -80 talet. När vi skulle gå från att vara ett homogent land till att bli ett mångkulturland. Gränder öppnades upp och till en början var ju detta inget problem då invandringen inte var så stor. Det var väl först gulfkriget och Kriget i forna Jugoslavien som fick problemen i rullning. Invandringen har aldrig behandlats som en kostnad eller något resurskrävande för staten. Detta har gjort att samhället inte har hängt med och framförallt bostadsbristen har kunnat växa obemärkt, till det problem det är idag. Detta har dock varit känt för våra politiker som försökt dölja problemen med subventioner och förnekelsepolitk. Kriget i Syrien och is framfart var väl heller inget de önskade sig just nu, då trycket till slut har blivit ohållbart och systemet nu håller på att kollapsa och inga subventioner och förnekelsepolitk i världen kan hindra oss från att se det!
  • Sensit­iveguy
    Äldre 5 Apr 13:55
    Gert skrev 2015-04-05 08:59:18 följande:

    Nu börjar både folkpartister och miljöpartister öppna upp för samarbete med SD. Ja, vad ska man säga? SD har alltid haft rätt!

    www.folkbladet.se/opinion/bjud-in-akesson-pa-lunch-7915637.aspx

    www.expressen.se/debatt/dags-att-tillfalligt-stoppa-invandringen/


    Så bara för att folk öppnar upp för samarbete med SD så tycker de exakt samma som dem?
  • Gert
    Äldre 5 Apr 14:07
    Sensitiveguy skrev 2015-04-05 13:55:54 följande:
    Så bara för att folk öppnar upp för samarbete med SD så tycker de exakt samma som dem?
    Nej, det har jag vill inte påstått.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensit­iveguy
    Äldre 5 Apr 14:16
    Gert skrev 2015-04-05 14:07:56 följande:

    Nej, det har jag vill inte påstått.


    Du säger att SD "har rätt" i samma mening som du kungör att några enskilda personer önskar samarbeta med SD. Det kan tolkas som att du tror att de tycker som du, dvs att SD "har rätt". Jag tolkar det som att de efterlyser samarbete, men nödvändigtvis inte anser SD "ha rätt".
  • Gert
    Äldre 5 Apr 14:22
    Sensitiveguy skrev 2015-04-05 14:16:21 följande:
    Du säger att SD "har rätt" i samma mening som du kungör att några enskilda personer önskar samarbeta med SD. Det kan tolkas som att du tror att de tycker som du, dvs att SD "har rätt". Jag tolkar det som att de efterlyser samarbete, men nödvändigtvis inte anser SD "ha rätt".
    I invandringsfrågan har SD rätt. Det säger ju miljöpartisten i stort sätt. Vad folkpartisten tycker om SD är ännu lite klurigare. Hur som helst är samtal över en middag rätt väg att gå.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensit­iveguy
    Äldre 5 Apr 14:32
    Gert skrev 2015-04-05 14:22:39 följande:

    I invandringsfrågan har SD rätt. Det säger ju miljöpartisten i stort sätt. Vad folkpartisten tycker om SD är ännu lite klurigare. Hur som helst är samtal över en middag rätt väg att gå.


    De kanske tycker som SD i enskilda frågor. Eller bara önskar prata med varandra i sann, demokratisk anda. Däremot är de ju inte sverigedemokrater över en natt eller ens över ett långt samtal.
  • Gert
    Äldre 5 Apr 14:37
    Sensitiveguy skrev 2015-04-05 14:32:56 följande:
    De kanske tycker som SD i enskilda frågor. Eller bara önskar prata med varandra i sann, demokratisk anda. Däremot är de ju inte sverigedemokrater över en natt eller ens över ett långt samtal.
    Jag har inte påstått att de är eller kommer att bli sverigedemokrater. Men att en högprofilerad miljöpartist vill ha ett tillfälligt invandringstopp är ju ännu radikalare än vad SD vill.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensit­iveguy
    Äldre 5 Apr 14:48
    Gert skrev 2015-04-05 14:37:57 följande:

    Jag har inte påstått att de är eller kommer att bli sverigedemokrater. Men att en högprofilerad miljöpartist vill ha ett tillfälligt invandringstopp är ju ännu radikalare än vad SD vill.


    Och det har jag inte påstått att du skall ha påstått heller.

    Om denna är "högprofilerad" låter jag vara osagt, men jag tolkar det som att hen är en ren tokstolle till partikamrat av mig, hursom.
  • Gert
    Äldre 5 Apr 14:53
    Sensitiveguy skrev 2015-04-05 14:48:25 följande:
    Och det har jag inte påstått att du skall ha påstått heller.

    Om denna är "högprofilerad" låter jag vara osagt, men jag tolkar det som att hen är en ren tokstolle till partikamrat av mig, hursom.
    Denna "tokstolle", som du kallar honom, har varit chefredaktör för en rad tidningar, bland annat för SvD och Dagens Industri, som han också var med och grundade.

    sv.wikipedia.org/wiki/Bertil_Torekull
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?