• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Marginalen
    Felicia86 skrev 2015-04-05 10:25:24 följande:
    Tyvärr så är detta bara början. De resterande skattens på listan kommer också att genomföras under mandatperioen. Det är ett måste om vi ska ha någon chans att akut täcka de skenade kostnaderna för invandringen.

    Tyvärr så vet de flesta vad höjda skattar på sikt bidrar till..Sämre köpkraft och mindre pengar in, men då kan man bara höja skatterna igen för att täcka underskottet.
    Jag vet inte om folk här förstår att vi hade cirka 15% skatt utan moms 1960. Sedan dess är vi sönderbeskattade. 
  • Marginalen
    FDFMGA skrev 2015-04-05 11:22:57 följande:
    Nja, Sverige ha haft en galen bostadspolitik sedan Hedenhös, ungefär.

    För min del så är det väsentliga varför politiken har varit galen medan en sverigedemokrat enbart fokuserar på om "Hedenhös" var invandrare eller inte.
    För att sverigedemokrater har byggt daagens bostadsbrist?
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-04-05 15:32:29 följande:

    För det första är Bertil en riksdagskandidat, inte en EU-kandidat. Han sitter alltså i riksdagen.

    "Vår" grundsyn? Är du miljöpartist?

    Självklart riskerar inte en sverigedemokrat av uteslutning för att han eller hon vill se ökad eller bibehållen invandring. Det är skillnaden mellan SD och MP. SD är ett demokratiskt parti där åsiktsfrihet- och yttrandefrihet råder. Det kan man ju inte säga på Miljöpartiet.


    Han kandiderare till EU-parlamentet, enligt Wikipedia.

    Ja.

    Demokrati innebär att man väljer att engagera sig i, eller sympatisera med ett parti som matchar ens personliga åsikter och värderingar. Att gå med i Sverigedemokraterna och samtidigt kräva ökad invandring vore direkt kontraproduktivt.

    Precis som att vara miljöpartist och kräva ett stopp för invandring. Tycka olika gör man i regel däremot alltid, men det är ju en fördel om man kan få gehör för sina åsikter.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-04-05 15:39:23 följande:

    Dessutom har Bertil Torekull fungerat som mentor för Gustav Frigolit. Nu är frågan om Gustav Frigolit kommer kapa banden men sin forne mentor.


    Det tror jag.

    Vore ju samtidigt klädsamt om Jimmie Tråkesson kunde klippa alla band med de rasister i SD som gång på gång uttrycker sig förskräckligt.
  • Sensitiveguy
    Felicia86 skrev 2015-04-05 15:47:55 följande:

    Det finns personer inom SD som inte ens pratar om invandrafrågan, speciellt på kommunal nivå. Finns även de som är mer åt vänster inom partiet.

    Bara för att denna miljöpartist har insett att dagens invandrapolitk är ohanterlig, så innebär inte det att han inte delar din och många andra miljöpartisters världsbild. Hur lyder din världsbild i såfall det skulle vara väldigt intessant att höra?


    I denna stora fråga avviker han markant, i alla fall.

    Min världsbild omfattar i denna fråga ett samhälle med många kulturer och dit människor i nöd kan fly och finna en fristad. Men det är inte, och kommer inte att vara ett lätt "projekt".
  • Sensitiveguy
    Felicia86 skrev 2015-04-05 15:54:10 följande:

    Intressant att se att förtroendet bara är 21% även här inne på detta forum där det finns så många vänstersumpatisörer. Eller är det så att ni är missnöjda över att inte V ingår i regeringen kanske eller att F! Inte kom in, tack och lov!


    Jag är inte vänstersympatisör, men hade önskat att MP stått utanför regeringen och FI kommit in.

    För övrigt har du säkerligen ingen statistik gällande Familjelivs partisympatier, många faktorer för det omöjligt att ta reda på.
  • FDFMGA
    Marginalen skrev 2015-04-05 16:47:49 följande:
    För att sverigedemokrater har byggt daagens bostadsbrist?
    Nej, SD har haft en så gott som försumbar inverkan på svensk bostadspolitik. 

    Din tolkning av mitt förra inlägg är mycket märklig. Är det möjligen så att du är sverigedemokrat. Det verkar som det finns något i detta partis budskap som lockar personer som har problem att förstå även kortfattad information.

    Så här skrev jag:

    "Nja, Sverige ha haft en galen bostadspolitik sedan Hedenhös, ungefär.

    För min del så är det väsentliga varför politiken har varit galen medan en sverigedemokrat enbart fokuserar på om "Hedenhös" var invandrare eller inte."

    När det jag skrev senare silas genom ditt förstånd så replikerar du med frågan "För att sverigedemokrater har byggt daagens bostadsbrist?"

    Hur tänker du då?Skrattande

    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Moderno
    Sensitiveguy skrev 2015-04-06 00:59:12 följande:

    Han kandiderare till EU-parlamentet, enligt Wikipedia.

    Ja.

    Demokrati innebär att man väljer att engagera sig i, eller sympatisera med ett parti som matchar ens personliga åsikter och värderingar. Att gå med i Sverigedemokraterna och samtidigt kräva ökad invandring vore direkt kontraproduktivt.

    Precis som att vara miljöpartist och kräva ett stopp för invandring. Tycka olika gör man i regel däremot alltid, men det är ju en fördel om man kan få gehör för sina åsikter.


    Jag känner fler miljöpartister (nåja, kanske inte jättemånga, dock) som är kritiska till dagens avsaknad av integrationspolitik och som nog skulle skriva under Torekulls appell.

    Jag har alltid uppfattat att det är det som är mp:s särdrag - att alla åsikter, även de som avviker från "partilinjen" ska få rum, eftersom man inte vill ha toppstyrning utan gräsrotspolitik, och där den samlande kraften är kampen för miljön. Men så är det alltså inte?
  • nihka
    Marginalen skrev 2015-04-05 16:47:49 följande:
    För att sverigedemokrater har byggt daagens bostadsbrist?
    Nope sverigedemokrater har inte byggt upp något. Att bygga upp är inte vad SD sysslar med.
  • Felicia86
    Sensitiveguy skrev 2015-04-06 01:08:07 följande:

    I denna stora fråga avviker han markant, i alla fall.

    Min världsbild omfattar i denna fråga ett samhälle med många kulturer och dit människor i nöd kan fly och finna en fristad. Men det är inte, och kommer inte att vara ett lätt "projekt".


    Inte fel att du har en egen världsbild om att Sverige ska ombildades till en flygplats, där marken är internationell men en sådan stor sak kan man inte genomföra utan att resten av befolkningen vill vara med på det. Och en sån stor sak kräver en folkomröstning inte naiva politiker som vill ta detta beslut själva för sitt eget tycke.

    Personligen skulle jag vilja förbereda mig för att checka in i ett riktgt land först.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?