• Äldre 21 Mar 14:27
    1457754 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457754

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Gert
    Äldre 11 Apr 17:04
    nihka skrev 2015-04-11 17:00:50 följande:
    Lektion i samhällskunskap: Maria Arnholm (FP) talar inte för alla "borgare" och inte ens för alla folkpartister.
    Lektion i samhällskunskap: Inte du, eller någon annan, talar för vad 87,3% av befolkningen tycker om SD. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensit­iveguy
    Äldre 11 Apr 17:05
    Gert skrev 2015-04-11 16:37:01 följande:

    Jaha, så du menar folk som skriver anonymt på nätet och liknande. Själv förhåller jag mig till verkligheten. Titta på TV4 klippet där en toppmoderat säger att SD är ett mittenparti och en vänsterradikal feminst säger att SD är ett extremhögerparti. 


    Du måste skilja på det "socio-kulturella" och det "socio-ekonomiska" i ett parti. Där är SD auktoritär höger respektive mitten.

    sv.m.wikipedia.org/wiki/Sverigedemokraterna
  • Sensit­iveguy
    Äldre 11 Apr 17:06
    Gert skrev 2015-04-11 16:40:32 följande:

    Jämfört med andra partiers historia framstår SD som änglar.


    Då är du väldigt blind och naiv.
  • Äldre 11 Apr 17:07
    Gert skrev 2015-04-11 16:37:01 följande:
    Jaha, så du menar folk som skriver anonymt på nätet och liknande. Själv förhåller jag mig till verkligheten. Titta på TV4 klippet där en toppmoderat säger att SD är ett mittenparti och en vänsterradikal feminst säger att SD är ett extremhögerparti. 
    Så du som skriver anonymt på nätet är inte en del av verkligheten. Noterat. Hahahahaha. Maria Arnholm (FP) är "toppmoderat" och Åsa Romson (MP) är "vänsterradikal feminst" och du är inte en del av verkligheten. Vi säger så.
  • Äldre 11 Apr 17:07

    Vad skönt att man fått ägna sig lite åt det finska valet ett tag nu. Det stod mellan Samlingspartiet och Svenska Folkpartiet för mig eftersom det inte finns någonting liknande Klassiskt Liberala Partiet i Finland.


    Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • Sensit­iveguy
    Äldre 11 Apr 17:11
    Gert skrev 2015-04-11 16:37:35 följande:

    Tror du inte att jag har funderat över det?


    Jo, men istället för att göra det så gnäller du bara.
  • Gert
    Äldre 11 Apr 17:13
    Sensitiveguy skrev 2015-04-11 17:11:04 följande:
    Jo, men istället för att göra det så gnäller du bara.
    Jag gnäller inte alltid. Jag försöker bilda opinion här i Sverige så att jag inte behöver flytta till Norge, som har en mycket bättre politik än Sverige i vissa avseenden.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 11 Apr 17:14
    Gert skrev 2015-04-11 17:04:53 följande:
    Lektion i samhällskunskap: Inte du, eller någon annan, talar för vad 87,3% av befolkningen tycker om SD. 
    Det har jag inte gjort. Jag sa bara att de inte röstade på SD vilket är fakta - om än smärtsam för dig att ta in.

    Vidare bestred jag dina påståenden om att majoriteten av dessa 87,3% inte alls stödjer SD invandringspolitik, varken 90% eller assimilering.

    Lektion 1b i samhällskunskap: Inte du, eller någon annan, talar för vad 87,3% av befolkningen eller ens majoriteten tycker om SDs invandringspolitik. Du har inga som helst belägg för det du påstår utan det är bara vidlyftiga fantasier.
  • Gert
    Äldre 11 Apr 17:14
    Rataxes skrev 2015-04-11 17:07:51 följande:

    Vad skönt att man fått ägna sig lite åt det finska valet ett tag nu. Det stod mellan Samlingspartiet och Svenska Folkpartiet för mig eftersom det inte finns någonting liknande Klassiskt Liberala Partiet i Finland.


    Hur gick det för Sannfinländarna?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 11 Apr 17:15
    Gert skrev 2015-04-11 17:13:58 följande:
    Jag gnäller inte alltid. Jag försöker bilda opinion här i Sverige så att jag inte behöver flytta till Norge, som har en mycket bättre politik än Sverige i vissa avseenden.
    Det enda du vill är att Anders och inte Ahmed ska ha bidrag i Sverige, annars är det samma jävla bidragsknarkarparti som såssarna.
    Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?