• Äldre 21 Mar 14:27
    1456912 visningar
    23128 svar
    -17 +24
    23128
    1456912

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 11 Apr 18:51
    -1

    Röstade rött och kan med facit i hand säga att jag inte är imponerad.
    Tycker hela situationen är fånig.

  • Sensit­iveguy
    Äldre 11 Apr 18:52
    Gert skrev 2015-04-11 18:16:34 följande:

    Jag har svårt att se att övriga partier låter sina väljare fly över till SD. Ju mindre väljarstöd andra partier får, desto mindre makt och pengar får de. 

    Varför är 90%-ig minskning på invandringen nitisk? Det är ju samma nivåer som våra grannländer har och mer än vad många andra länder i världen har!


    För att man måste förhålla sig till hur Sverige historiskt har resonerat. Även om en öl kostar 5 kronor i Kroatien vill jag inte ha det priset i Sverige.
  • Gert
    Äldre 12 Apr 18:24

    Nu ska ytterligare miljoner tas från biståndet och läggas på flyktingmottagandet! Det rör sig om ca en halv miljard extra som ska tas från biståndet. Vad bra att alla kan se vad regeringen prioriterar för något. En kostsam och inhuman flyktinginvandring.

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6139579


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensit­iveguy
    Äldre 12 Apr 18:30
    +1
    Gert skrev 2015-04-12 18:24:45 följande:

    Nu ska ytterligare miljoner tas från biståndet och läggas på flyktingmottagandet! Det rör sig om ca en halv miljard extra som ska tas från biståndet. Vad bra att alla kan se vad regeringen prioriterar för något. En kostsam och inhuman flyktinginvandring.

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6139579


    Så att som krigsflykting komma till Sverige där det är lugnt och tryggt är inte humant?
  • Gert
    Äldre 12 Apr 18:43
    Sensitiveguy skrev 2015-04-12 18:30:15 följande:
    Så att som krigsflykting komma till Sverige där det är lugnt och tryggt är inte humant?
    Om du har hängt med i samhällsdebatterna dom senaste månaderna borde du ha hört att ingen tycker att dagens asylinvandring är human. Inte ens asylsökarna själva tycker det. 

    I Uppdrag Granskning för några veckor sedan sa en syrisk asylflykting: "Jag flydde döden i Syrien, här i Sverige känns det som om jag förlorat mitt liv."
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 12 Apr 18:53

    Absolut inget förtroende, noll, nada, kaput!
    Jag har mer förtroende för att en toffla gör sitt jobb än för nuvarande regeringen.

    En stadsminister som bara käbblar
    En finansminister som uppenbarligen inte har alla hästar hemma i ladorna.
    En kulturminister som läser pippi långstrump för utskottet.
    En miljöminsiter som målar sin båt med olaglig giftig bottenfärg och sedan skyller på sin man.
    En skolminister som är en orm.
    En utrikesminsiter som klantar omkring.
    och alla i ett samarbete med ett gäng kommunister dvs v.

    Jag har heller inget förtroende för alliansen då de gick med på (DÖ)
    Jag har heller inget förtroende för sd eller fi då bägge är fanatiker.

    Återstår på att kolla om centern kan göra det modraterna inte kan.
    Jag vill att  en "BRA"  (dvs; inte den nuvarande) Regering  skapar förutsättningar för att ge människor RIKTIGA JOBB, och att det blir lönsamt för folk att arbeta- vilket ger mer skattepengar för att folk inte längre behöver vara kriminella.
    Jag vill att Sverige går med i Nato för det finns fan med inget som är neutralt och samarbete är en förutsättning för fred. Alltså det som Putin inte vill.
    Jag vill att ingrationen förbättras, för visst Sverige behöver folk- men kommer de till ett illa dåligt system blir det två olika folkgrupper, alltså inte mångfald som man vill ha.
    Jag vill att skolan förbättras med mindre klasser i alla årsgrupper från dagis till gymnasium. Jag vill att lärarna ska vara betydligt högutbildade i pedagogik, och med högre löner, liksom jag vill att vården ska förbättras med betydligt mer ssks. Det kräver också högre löner, bättre arbetsmiljö.
    Jag vill att Sverige ska vara ett attraktivt land för företagare. Just nu är det långt ifrån.
    Just nu håvar bara regeringen in massa skatter för att få bra siffror och visa... titta vad vi kan, vi är bättre än den andra regeringen. Samt för att klara sig i sämre tider. Bryter löften och hittar på kontraproduktiva lagar. Antingen är de mkt giriga- eller mkt korkade.

  • Sensit­iveguy
    Äldre 12 Apr 19:09
    +1
    Gert skrev 2015-04-12 18:43:59 följande:

    Om du har hängt med i samhällsdebatterna dom senaste månaderna borde du ha hört att ingen tycker att dagens asylinvandring är human. Inte ens asylsökarna själva tycker det. 

    I Uppdrag Granskning för några veckor sedan sa en syrisk asylflykting: "Jag flydde döden i Syrien, här i Sverige känns det som om jag förlorat mitt liv."


    En, syrisk flykting är knappast representativ för alla flyktingar.
  • Äldre 13 Apr 06:22
    Gert skrev 2015-04-12 18:43:59 följande:
    Om du har hängt med i samhällsdebatterna dom senaste månaderna borde du ha hört att ingen tycker att dagens asylinvandring är human. Inte ens asylsökarna själva tycker det. 

    I Uppdrag Granskning för några veckor sedan sa en syrisk asylflykting: "Jag flydde döden i Syrien, här i Sverige känns det som om jag förlorat mitt liv."
    Sade EN asylflykting det? Fascinerande. 
  • Äldre 13 Apr 08:35
    Sug min salta skrev 2015-03-21 16:39:17 följande:
    Herregud, mer kommunism. Tur som fan att jag inte bor där längre. 
    Ingen är gladare än jag att du inte bor här längre.
  • Äldre 13 Apr 15:29
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?