• Äldre 21 Mar 14:27
    1481779 visningar
    23133 svar
    -17 +24
    23133
    1481779

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Sensit­iveguy
    Äldre 17 Apr 20:20
    +1
    Gert skrev 2015-04-17 20:05:20 följande:

    SD var inte uttalat nazistiskt och de hade inte namnet nazisterna i partinamnet. 


    Vad var de då?
    Gert skrev 2015-04-17 20:15:41 följande:

    Därför att deras politik bidrar till högre koldioxidutsläpp.

    Sen att deras språkrör skiter fullständigt i att leva miljö- och klimatsmart. Åsa Romson målar sin fritidsbåt med giftig färg och Gustav Fridolin har sin egen privata flyglinje mellan Arlanda och Bromma flygplats.

    Partiets tidigare språkrör var inte så mycket bättre heller. Peter Eriksson kör en bränsleslukande jeep och Maria Wetterstrand pendlar veckovis med flyg mellan Sverige och Finland.

    Tänk om det skulle finnas en miljöpartist som lever som man lär. Jag har ännu inte hittat någon som gör det.


    Med samma logik borde SD utesluta medlemmar med annat etniskt ursprung, eftersom man "bör leva som man lär".
  • Äldre 17 Apr 20:33
    Tom Araya skrev 2015-04-17 18:58:32 följande:

    ....och där sjönk förtroendet för regeringen till noll...


    Försvarsuppgörelsen i mål

    www.svd.se/nyheter/inrikes/forsvarsuppgorelsen-i-mal_4495102.svd

    Det här räcker inte på långa vägar...

    Nej, ni värnar inte alls försvaret av Sverige
    www.expressen.se/ledare/nej-ni-varnar-inte-alls-forsvaret-av-sverige/


    Försvarssvikarna
    nwt.se/asikter/ledare/2015/04/17/forsvarssvikarna
     
  • Gert
    Äldre 17 Apr 20:38
    Tom Araya skrev 2015-04-17 20:33:26 följande:

    Nej, ni värnar inte alls försvaret av Sverige
    www.expressen.se/ledare/nej-ni-varnar-inte-alls-forsvaret-av-sverige/

    Försvarssvikarna
    nwt.se/asikter/ledare/2015/04/17/forsvarssvikarna
     
    Det parti som vill satsa mest på försvaret är väl SD.

    SD behövs verkligen i regeringen.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 17 Apr 22:04
    Sensitiveguy skrev 2015-04-17 20:20:48 följande:
    Vad var de då?
    Gert skrev 2015-04-17 20:15:41 följande:

    Därför att deras politik bidrar till högre koldioxidutsläpp.

    Sen att deras språkrör skiter fullständigt i att leva miljö- och klimatsmart. Åsa Romson målar sin fritidsbåt med giftig färg och Gustav Fridolin har sin egen privata flyglinje mellan Arlanda och Bromma flygplats.

    Partiets tidigare språkrör var inte så mycket bättre heller. Peter Eriksson kör en bränsleslukande jeep och Maria Wetterstrand pendlar veckovis med flyg mellan Sverige och Finland.

    Tänk om det skulle finnas en miljöpartist som lever som man lär. Jag har ännu inte hittat någon som gör det.


    Med samma logik borde SD utesluta medlemmar med annat etniskt ursprung, eftersom man "bör leva som man lär".
    Eller iaf alla medlemmar som inte är assimilerade.
  • Äldre 17 Apr 22:06
    Gert skrev 2015-04-17 20:05:20 följande:
    SD var inte uttalat nazistiskt och de hade inte namnet nazisterna i partinamnet. 
    SD är ju inte uttalat demokratiskt  heller men har ändå "demokraterna" i sitt partinamn.
  • Gert
    Äldre 17 Apr 22:11
    -1
    nihka skrev 2015-04-17 22:06:46 följande:
    SD är ju inte uttalat demokratiskt  heller men har ändå "demokraterna" i sitt partinamn.
    Det är bara fejkhistoriken och foliehatten Henrik Arnstad som tycker att SD inte är ett demokratiskt parti.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensit­iveguy
    Äldre 17 Apr 22:12
    nihka skrev 2015-04-17 22:04:36 följande:

    Eller iaf alla medlemmar som inte är assimilerade.


    Precis.
  • Sensit­iveguy
    Äldre 17 Apr 22:13
    Gert skrev 2015-04-17 20:38:45 följande:

    SD behövs verkligen i regeringen.


    Du ville ju hellre se en regering med Alliansen och SD, väl?
  • Gert
    Äldre 17 Apr 22:17
    Sensitiveguy skrev 2015-04-17 22:13:28 följande:
    Du ville ju hellre se en regering med Alliansen och SD, väl?
    Spelar ingen roll vilka SD sitter med så länge de får inflytande.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensit­iveguy
    Äldre 17 Apr 22:31
    Gert skrev 2015-04-17 22:11:35 följande:

    Det är bara fejkhistoriken och foliehatten Henrik Arnstad som tycker att SD inte är ett demokratiskt parti.


    " Vi ser således förekomsten av en gemensam nationell och kulturell identitet bland befolkningen i staten som en av de mest grundläggande hörnstenarna i en stark och väl fungerande demokrati. "

    sverigedemokraterna.se/var-politik/var-politik-a-till-o/

    Låter inte särskilt demokratiskt.

    Det mest demokratiska i Sverige vore om de rödgröna och Alliansen enades om en gemensam budget för att utestänga SD ifrån inflytande, och SD sedan accepterade detta i sann, demokratisk anda.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?