• Äldre 21 Mar 14:27
    1457326 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457326

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 18 Apr 15:32
    nihka skrev 2015-04-18 14:05:59 följande:
    Om du känner så så kanske du välkomnar en blocköverskridande överenskommelse. Sedan är jag inte särskilt intresserad av (att diskutera) försvaret.
    Blocköverskridande överenskommelser kan vara bra om överenskommelsen håller en godtagbar nivå, annars spelar det ingen roll eller kan t.o.m. vara en nackdel.
  • Sensit­iveguy
    Äldre 18 Apr 15:34
    Gert skrev 2015-04-18 08:20:41 följande:

    Bitter? En diktarur är ju vad Sverige är på väg att bli när politikerna kör sitt eget race och struntar i att lyssna på sina väljare.

    Det är inte bara jag som anser detta. Det är många som vill att partierna måste börja lyssna på sina väljare.

    www.svd.se/opinion/brannpunkt/mitt-parti-maste-lyssna-pa-valjarna_4497318.svd


    Vad vill du se konkret? En folkomröstning om invandringen?
  • Gert
    Äldre 18 Apr 15:37
    Sensitiveguy skrev 2015-04-18 15:34:59 följande:
    Vad vill du se konkret? En folkomröstning om invandringen?
    Det skulle jag gärna vilja se. Men först en folkomröstning om fortsatt medlemskap i EU.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensit­iveguy
    Äldre 18 Apr 15:38
    MrFahrenheit skrev 2015-04-18 14:36:02 följande:

    Det kommer oundvikligen att bli en Allians tillsammans med SD inom det borgerliga blocket tids nog för att kunna bilda majoritet i framtiden.


    Bevare mig! De rödgröna och Alliansen MÅSTE enas.
  • Sensit­iveguy
    Äldre 18 Apr 15:42
    Gert skrev 2015-04-18 15:37:35 följande:

    Det skulle jag gärna vilja se. Men först en folkomröstning om fortsatt medlemskap i EU.


    Det sistnämnda håller jag med om, och helst då ett utträde som följd.
  • Gert
    Äldre 18 Apr 15:42
    Sensitiveguy skrev 2015-04-18 15:38:27 följande:
    Bevare mig! De rödgröna och Alliansen MÅSTE enas.
    För att bygga ett nytt DDR? Nej tack!
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • MrFahr­enheit
    Äldre 18 Apr 15:46
    Gert skrev 2015-04-17 22:59:01 följande:
    Det brukar låta så när man har blivit överlistad.
    I vissa fall räcker det enbart att konstatera att vissa kan man argumentera emot i all oändlighet utan att komma någon vart. Då är det enbart att acceptera det utan att fortsätta mala på som vanligt. 

    Du poängterar ju enbart Nihkas poäng...
    Jag tycker också om att titta på när målarfärg torkar
  • MrFahr­enheit
    Äldre 18 Apr 15:49
    Gert skrev 2015-04-18 15:42:54 följande:
    För att bygga ett nytt DDR? Nej tack!
    Enbart för att Sd inte kan acceptera att Sd är i minoritet som övriga partier? Nej tack!

    Det är just det som är poängen med systemet. Att vi inte enbart ska ha två alternativ att välja på. Om 13% tycker annorlunda än övriga 87% så får man enbart acceptera det. Har alltid varit så och det är så det är tänkt att fungera i praktiken också.
  • Gert
    Äldre 18 Apr 15:54
    MrFahrenheit skrev 2015-04-18 15:49:48 följande:
    Enbart för att Sd inte kan acceptera att Sd är i minoritet som övriga partier? Nej tack!

    Det är just det som är poängen med systemet. Att vi inte enbart ska ha två alternativ att välja på. Om 13% tycker annorlunda än övriga 87% så får man enbart acceptera det. Har alltid varit så och det är så det är tänkt att fungera i praktiken också.
    Men nu säger du ju emot dig själv. Vi har ju bara två alternativ att välja på idag; Decemberkartellen med stöd av kommunisterna, och det andra alternativet är SD.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 18 Apr 16:03
    Sensitiveguy skrev 2015-04-18 15:38:27 följande:
    Bevare mig! De rödgröna och Alliansen MÅSTE enas.
    Vilket de gör, men inte om mer än några centrala frågor. Det räcker.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?