• Äldre 21 Mar 14:27
    1457739 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457739

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Sensit­iveguy
    Äldre 25 Apr 14:23
    Gert skrev 2015-04-25 14:00:21 följande:

    Bäst var fotsulan när han införde Luciabeslutet.


    På den tiden var du allt såsse.
  • Gert
    Äldre 30 Apr 21:43
    +1

    SIFO: Förtroenderas för Socialdemokraterna!

    Goda nyheter dagen innan 1 maj.

    www.svt.se/nyheter/inrikes/fortroenderas-for-socialdemokraterna


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Ben66
    Äldre 30 Apr 21:47

    Ni som kan och vill...gå ut och demonstrera mot DÖ och Regeringen den 1:a Maj

  • Cal XVI Gustf
    Äldre 1 May 01:19
    Ben66 skrev 2015-04-30 21:47:35 följande:
    Ni som kan och vill...gå ut och demonstrera mot DÖ och Regeringen den 1:a Maj
    Vi lär väl få se de i regeringen gå ut och demonstrera mot hur den icke-existerande oppositionen fördärvar samhället.
  • Äldre 3 May 02:43
    Jag diskuterar hellre country än ickeförsvar
    .....
    Syftet med middagen, stod det på inbjudningskortet, var att ?riksdagsledamöter och representanter från olika delar av samhällslivet bjuds in ? Tanken är att skapa möten mellan människor.?
    ...........
    Riksdagsmän med tunnelseende babblade hellre med varandra än med gästerna.
    ..........
    Vet du vad 150 man som ska försvara en stor ö 24/7 innebär? 150 man är vad som går åt för att driva två nattöppna McDonalds veckan runt.?
    ...........
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article20724896.ab
  • Ben66
    Äldre 4 May 10:09
  • Gert
    Äldre 4 May 17:25
    S har legat runt 27-28% i alla mätningar. Samtidigt som SD är underskattat.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensit­iveguy
    Äldre 4 May 19:25
    Gert skrev 2015-05-04 17:25:40 följande:

    SD är underskattat.


    Enligt vem?
  • Äldre 4 May 19:47
    Felicia86 skrev 2015-03-27 13:24:33 följande:

    Inte vad som förväntas. Nu minns jag inte riktigt, då jag läste om detta när den bildades. Men exempelvis så har Gustav Fridolin ingen speciell utbildning och han ska vara skolminister, vilket han visserligen har misslyckads med helt än så länge. Jag vet även att universitetsminisern inte har ett ända högskolepoäng, hur trovärdigt blir det. Sjukvårdsministern har inget som helst erfarenhet inom sjukvård osv...


    Och det är väl jättebra! De kan ingenting om det de skall styra.
  • Gert
    Äldre 4 May 19:48
    Sensitiveguy skrev 2015-05-04 19:25:20 följande:
    Enligt vem?
    Enligt facit om man jämför hur det gick för SD i valet 2014 och hur det skulle gå för SD i valet enligt opinionsinstituten. Det var även underskattning för SD inför valet 2010.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?