• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-05-10 17:05:09 följande:
    Jag förstår det. Det är inte där du och jag avviker ifrån varandra, åsiktsmässigt. Du tror på att inte ta emot människor, jag tror på att integrera de som tar sig hit.
    Vad vet du om vad jag tror på? Jag tror visst på att ta emot människor, men inte alla människor som du tror på.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anders2015
    Sensitiveguy skrev 2015-05-10 17:05:09 följande:
    Jag förstår det. Det är inte där du och jag avviker ifrån varandra, åsiktsmässigt. Du tror på att inte ta emot människor, jag tror på att integrera de som tar sig hit.
    Bara i den här tråden har 70% svarat: nej verkligen inte. Nu visar dem siffrorna inte mycket. Men ser man till Socialdemokraternas ras och regeringens tapp och minskat förtroende så finns det en röd tråd. De rödgröna kockarnas soppa är det många som inte gillar.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-05-10 17:08:34 följande:

    Vad vet du om vad jag tror på? Jag tror visst på att ta emot människor, men inte alla människor som du tror på.


    Vi har aldrig ens varit med om att ta emot "alla" människor på detta klot. Det obotliga gnällandet ifrån sverigedemokraten fortsätter.
  • GMT

    Absolut inte. Den mörkrödgröna röran har ställt till med oroväckande mycket dumheter på kort tid. Dessutom är man terrorkramare i form av erkännandet av Palestina.

  • Solidaritet
    Gert skrev 2015-05-09 06:04:46 följande:
    Där tog argumenten slut och då kom tramset fram. Det är inte raketforskning jag kommer med. Om man tar in 100 000 arbetslösa så ökar arbetslösheten. Det borde vem som helst förstå, inte bara sverigedemokrater.
    Men eftersom fler människor innebär större konsumtion, skapas också nya jobb. 

    Om inte nolltoleransen haft för stora konsekvenser för antalet celler i din hjärna kanske du kan se logiken i det. 
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-05-11 01:05:27 följande:
    Vi har aldrig ens varit med om att ta emot "alla" människor på detta klot. Det obotliga gnällandet ifrån sverigedemokraten fortsätter.
    Som tur är till din stora sorg.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Solidaritet skrev 2015-05-11 08:19:29 följande:
    Men eftersom fler människor innebär större konsumtion, skapas också nya jobb. 

    Om inte nolltoleransen haft för stora konsekvenser för antalet celler i din hjärna kanske du kan se logiken i det. 
    Om det vore så skulle alla länder ha fri invandring. Myth busted!
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-05-11 17:09:49 följande:

    Som tur är till din stora sorg.


    Jag har inte som vision att vi borde ta emot hela världen. Har du som vision att vi skall ha 0% immigranter i Sverige?
  • Tom Araya
    Sensitiveguy skrev 2015-05-11 01:05:27 följande:
    Vi har aldrig ens varit med om att ta emot "alla" människor på detta klot. Det obotliga gnällandet ifrån sverigedemokraten fortsätter.
    Det är man ju rent principiellt om man inte kan sätta någon gräns för hur stor invandringen får/kan vara eller ens vill diskutera sådant.
  • Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-05-11 08:19:29 följande:
    Men eftersom fler människor innebär större konsumtion, skapas också nya jobb. 
    Det väger inte upp tillförseln av människor i arbetsför ålder.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?