• Äldre 21 Mar 14:27
    1456993 visningar
    23128 svar
    -17 +24
    23128
    1456993

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 14 May 21:07
    -1
    nihka skrev 2015-05-14 17:53:23 följande:
    Ugh vad många hjärnspöken. De ser miljöpartister överallt. Kanske behöver du semester för att  fixa att skilja på hjärnspöken och fakta?
    Det är bara vad du tycker...Flört
  • Gert
    Äldre 14 May 21:13

    Googla: "Gå med i IS" och kolla vad som kommer först på listan över träffar.

    Spoiler: s30.postimg.org/lt9ts0rg1/image.jpg


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 14 May 21:20
    Tom Araya skrev 2015-05-14 21:07:15 följande:
    Det är bara vad du tycker...Flört
    Nej, jag tycker inte att Anders2015 inbillar sig veta vad jag röstar på. Han inbillar sig på riktigt.

    Däremot tycker jag att du verkar ha en hang-up på mig. Hej då.
  • Äldre 14 May 21:45
    nihka skrev 2015-05-14 21:20:35 följande:
    Nej, jag tycker inte att Anders2015 inbillar sig veta vad jag röstar på. Han inbillar sig på riktigt.

    Däremot tycker jag att du verkar ha en hang-up på mig. Hej då.
    Hejdå nhika ha en trevlig kväll. Gällande att inbilla sig eller inte det är dina åsikter. Man blundar gärna för det man inte vill se eller höra. 
  • Äldre 14 May 22:42
    +1
    Gert skrev 2015-05-14 21:13:16 följande:

    Googla: "Gå med i IS" och kolla vad som kommer först på listan över träffar.

    Spoiler: s30.postimg.org/lt9ts0rg1/image.jpg


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Varför googlar du gå med i IS?

    I och för sig är IS fyllt av fundamentalister men jag tror ändå inte att IS är något för dig.
  • Äldre 14 May 23:26

    Senaste siffran detta forum 70% anser nej verkligen inte förtroende för denna regering det är fakta. Jag håller med dem 70% jag har nästan inget förtroende kvar för denna regering, ska jag vara ärlig så har jag inte haft så dåligt förtroende till en regering någonsin.

  • Äldre 14 May 23:43
    Tom Araya skrev 2015-05-14 21:05:00 följande:
    Du skrev:

    "Det finns ingen gräns för invandring. Möjligen finns en gräns för kommunernas förmåga att integrera nykommande, men det varierar eftersom kommuner har olika resurser när det gäller tillgång till bostäder, arbete, skola och social service"

    Jag undrar då hur kommunernas sammanställda förmåga att ta emot nya flyktingar (som du här erkänner kan vara begränsad) inte samtidigt skulle utgöra en gräns för hela Sveriges förmåga?
    En gräns är ett definitivt tak.
    De begränsningar som orsakas av kommunernas resurser är temporära.
    Förstår du skillnaden?
  • Äldre 15 May 03:54
    themia skrev 2015-05-14 23:43:03 följande:
    En gräns är ett definitivt tak.
    De begränsningar som orsakas av kommunernas resurser är temporära.
    Förstår du skillnaden?
    Är inte även en temporär gräns en gräns?
    Temporär över vilket tidsperspektiv och hur löses bristerna?
    Jodå, jag förstår skillnaden rent principiellt, men i praktiken hänger de ihop.


  • Äldre 15 May 09:33
    Tom Araya skrev 2015-05-14 21:07:15 följande:
    Det är bara vad du tycker...Flört
    Nej, jag tycker det också. Nästan som om allt gnäll om miljöpartiet har eskalerats för att inte den massiva kritiken mot SD ska sticka ut så mycket. En slags normaliseringsprocess. 
  • Äldre 15 May 09:53
    Solidaritet skrev 2015-05-15 09:33:29 följande:
    Nej, jag tycker det också. Nästan som om allt gnäll om miljöpartiet har eskalerats för att inte den massiva kritiken mot SD ska sticka ut så mycket. En slags normaliseringsprocess. 
    Allt gnäll på MP, vad anser du om Göran Persson uttal om att MP fick tre minister poster för mycket?. 
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?