• Äldre 21 Mar 14:27
    1481756 visningar
    23133 svar
    -17 +24
    23133
    1481756

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 15 May 21:39
    themia skrev 2015-05-15 21:30:14 följande:
    "... mycket dumheter ..." - var det allt du hade att komma med?

    Mycket väsen för lite ull. sa gumman som klippte grisen"
    Mycket av det är redan nämnt i trådarna Varför hatar folk MP?  och Borde miljöminister Åsa Romson avgå?  så jag tycker inte att jag behöver upprepa mig här.
  • Äldre 16 May 06:31
    Anders2015 skrev 2015-05-15 10:28:39 följande:
    Instämmer jag tog upp Göran Persson och att han anser att MP fått tre minister poster för mycket. Och frågade dig vad du anser om det. Håller du med Göran P eller har du en annan åsikt? eller vill du inte svarar på frågan?.
    Jag behöver inte tala om för dig vad jag tycker om en individs subjektiva åsikt. 
    Vad du inte verkar förstå är att Göran Perssons subjektiva åsikt som individ inte har någon relevans för varför någon inte tycker om miljöpartiet, vilket är vad den här tråden handlar om.

    Är det inte ganska solklart vilken sida av debatten jag står på?

    Annars kan jag förtydliga det i fall att det kändes svårgreppbart.

    Jag hatar inte miljöpartiet. 
  • Äldre 16 May 06:32
    Tom Araya skrev 2015-05-15 16:40:40 följande:
    Snälla du, vill du gå på de som undviker att argumentera för sin ståndpunkt så finns flera långt mycket värre exempel än jag.
    De kanske får vad de förtjänar, och sedan växer morötterna. 
  • Äldre 16 May 09:01

    Svenska folket gav Alliansen 8 år utan att få något resultat.

    Jag ställer högre förhoppning till S+MP att lyckas med sin politik trots att SD+M kommer göra allt för att störa det parlamentariska läget med sina misstroendeförklaringar och hot om att fälla uppgörelser.

  • Äldre 16 May 11:25
    Tom Araya skrev 2015-05-15 21:39:58 följande:
    Mycket av det är redan nämnt i trådarna Varför hatar folk MP?  och Borde miljöminister Åsa Romson avgå?  så jag tycker inte att jag behöver upprepa mig här.
    De trådarna kommenterar knappast partiets program, utan söker endast efter "fel" som man helst konstruerar själv.
    Vilka "dumheter" är du närmast tänker på?
  • Äldre 16 May 12:18
    lebowski skrev 2015-05-16 09:01:02 följande:

    Svenska folket gav Alliansen 8 år utan att få något resultat.

    Jag ställer högre förhoppning till S+MP att lyckas med sin politik trots att SD+M kommer göra allt för att störa det parlamentariska läget med sina misstroendeförklaringar och hot om att fälla uppgörelser.


    Jag tycker de klarade Sveriges ekonomi och att rodda oss igenom den ekonomiska krisen i Europa riktigt bra, fast lite på bekostnad av de lite sämre bemedlade allt vad tiden led. Nu tar nästa gäng vid som omfördelar lite tills det är dags att byta igen.

    Ja, det är svajiga tider.
  • Äldre 16 May 12:25
    nihka skrev 2015-05-16 12:18:52 följande:
    Jag tycker de klarade Sveriges ekonomi och att rodda oss igenom den ekonomiska krisen i Europa riktigt bra, fast lite på bekostnad av de lite sämre bemedlade allt vad tiden led. Nu tar nästa gäng vid som omfördelar lite tills det är dags att byta igen.

    Ja, det är svajiga tider.
    Det är för tidigt att säga om Sverige klarade sig väl genom finanskrisen 2008 bara för att vi inte har Greklands situation. Om 10 år kan det visa sig att Moderaternas subventionspolitik enbart var läppstift på liket medan Greklands vänsterregerings satsningar ur krisen blev vinnaren. 
  • Äldre 16 May 14:22
    themia skrev 2015-05-16 11:25:24 följande:
    De trådarna kommenterar knappast partiets program, utan söker endast efter "fel" som man helst konstruerar själv.
    Vilka "dumheter" är du närmast tänker på?
    Verkligen ingen kommentar med påtaglig koppling till mp's partiprogram?

    Felen finns inte bara i programmet utan även i mp-politikers ageranden, uttalanden och vad partiet säger sig vilja genomföra.

    Jag återkommer med exempel när jag har tiden...
  • Äldre 16 May 15:55
    Tom Araya skrev 2015-05-16 14:22:42 följande:
    Verkligen ingen kommentar med påtaglig koppling till mp's partiprogram?

    Felen finns inte bara i programmet utan även i mp-politikers ageranden, uttalanden och vad partiet säger sig vilja genomföra.

    Jag återkommer med exempel när jag har tiden...
    Jag ser fram emot det
  • Äldre 16 May 16:41
    lebowski skrev 2015-05-16 12:25:06 följande:
    Det är för tidigt att säga om Sverige klarade sig väl genom finanskrisen 2008 bara för att vi inte har Greklands situation. Om 10 år kan det visa sig att Moderaternas subventionspolitik enbart var läppstift på liket medan Greklands vänsterregerings satsningar ur krisen blev vinnaren. 
    Hahahaha! Läppstift på liket! Den hade jag inte hört förut. Nej, det är sant. Det kanske är för tidigt att sia, men idag ser det onekligen bättre ut här än i Grekland och desto längre tiden lider blir det svårare att koppla händelserna bakåt till 2008. Jag tror aldrig vi får svar på detta längre fram.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?