• Äldre 21 Mar 14:27
    1458151 visningar
    23131 svar
    -17 +24
    23131
    1458151

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 19 May 18:25
    +1
    Aqt skrev 2015-05-19 06:33:24 följande:
    Tycker du att en kvotflykting är "superdyr"?

    Hur resonerar du nu?

    Att utreda hundratusentals flyktingar genom migrationsverket är i såfall dyrt.
    Kvotflykting - en riktig gräddfil. Detta vill SD satsa när man säger vilja hjälpa så många som möjligt för en viss summa pengar:

    Först presenterar UNHCR  de flyktingar som behöver vidarebosättas, genom att skicka över personakter med dokumentation om varje enskild flykting till Migrationsverket och en bedömning görs.
    Migrationsverket gör också särskilda resor för att intervjua personer som UNHCR föreslagit för uttagning på den svenska flyktingkvoten.
    Efter ett beslut om uppehållstillstånd tar det i allmänhet 2?3 månader att förbereda resan till Sverige. Sedan ordnas pass, flygbiljetter, utresetillstånd mm, Sverige står för alla kostnader i samband med resan.
    Flyktingar enligt FN:s flyktingkonvention kan beviljas medborgarskap efter fyra år medan det för andra skyddsbehövande normalt tar minst fem år. Make/maka och barn till personer med flyktingstatus kan få resebidrag för att kunna återförenas.

    http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Skydd-och-asyl-i-Sverige/Flyktingkvoten/Fragor-och-svar-om-kvotflyktingar.html

    En vanlig flykting får ta sig hit själv, betala för sin egen resa och får inget resebidrag för att ta hit anhöriga, plus att de får vänta den vanliga tiden innan de kan bli svenska medborgare.
  • Äldre 19 May 18:35
    Aqt skrev 2015-05-19 17:31:30 följande:
    Har du inget annat än järnrörshistorier att komma med i den migrationspolitiska debatten?
    Jag kan inte hjälpa att SDs egen järnrörsEkeroth skriver riksdagsmotioner om att Sverige ska bygga interneringsläger vid gränsen för att låsa in flyktingfamiljerna som vill söka asyl i Sverige. Tycker du inte jag ska nämna det eller?
  • Gert
    Äldre 19 May 19:33

    Regeringen vill höja antalet superdyra kvotflyktingar. Hur går det ihop?


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensit­iveguy
    Äldre 19 May 19:55
    Gert skrev 2015-05-19 19:33:22 följande:

    Regeringen vill höja antalet superdyra kvotflyktingar. Hur går det ihop?


    Är inte SD för kvotflyktingar?
  • Gert
    Äldre 19 May 20:11
    Sensitiveguy skrev 2015-05-19 19:55:40 följande:
    Är inte SD för kvotflyktingar?
    Jo, men inte för en ökning av antalet kvotflyktingar som regeringen vill.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 19 May 20:17
    Sensitiveguy skrev 2015-05-19 19:55:40 följande:
    Är inte SD för kvotflyktingar?
    Jo, SD vill ta emot enbart kvotflyktingar som kostar mest per person samtidigt som de ivrar att man ska hjälpa så många som möjligt för en viss summa pengar.

    Jag tycker systemet med kvotflyktingar är ett jättebra komplement till övriga hjälpinsatser här och på plats, men jag inbillar mig inte att det är mest hjälp till flest personer för en bestämd avsatt summa utan att man behöver erbjuda olika typer av hjälp.
  • Gert
    Äldre 19 May 20:21
    +1

    Regeringen vill alltså öka antalet superdyra kvotflyktingar samtidigt som de vill fortsätta den kostsamma massinvandringen från flyktingar som har tagit sig till Sverige via människosmugglare och ge flyktingarna permanent uppehållstillstånd.

    Frågan är då vem ska betala allt detta? Jo, det är vi skattebetalare. Därför röstar jag på SD.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 19 May 20:24
    nihka skrev 2015-05-19 18:04:59 följande:
    Nej, jag tar mycket hellre rediga källor på allvar:

    Rapport 2014-05-27: 155 utanförskapsområden.

    Folkpartiet har själva uppdaterat sin ?Utanförskapets karta? och anser att det år 2010 fanns 155 utanförskapsområden i Sverige utav de 4.601 granskade områdena. År 2006 ansåg Folkpartiet att det fanns 156 utanförskapsområden i Sverige. Några nya har tillkommit i denna uppdatering, och några är inte längre ett utanförskapsområde enligt Folkpartiet. Bostadsområden är således inte automatiskt i permanenta nedåtgående spiraler som är omöjlig att vända.
    Det beror ju helt på hur man definierar utanförskapsområden. Hur lyder FPs definition?
  • Sensit­iveguy
    Äldre 19 May 20:48
    Gert skrev 2015-05-19 20:21:50 följande:

    Regeringen vill alltså öka antalet superdyra kvotflyktingar samtidigt som de vill fortsätta den kostsamma massinvandringen från flyktingar som har tagit sig till Sverige via människosmugglare och ge flyktingarna permanent uppehållstillstånd.

    Frågan är då vem ska betala allt detta? Jo, det är vi skattebetalare. Därför röstar jag på SD.


    Du röstar på SD för att du anser att man kan sätta prislappar på människoliv.
  • Gert
    Äldre 19 May 20:58
    Sensitiveguy skrev 2015-05-19 20:48:36 följande:
    Du röstar på SD för att du anser att man kan sätta prislappar på människoliv.
    Givetvis kan man göra det. Man kan mätta 1.000 munnar i dom fattigaste delarna av världen av samma peng som man lägger på en flyktinginvandrare i Sverige.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?