• Äldre 21 Mar 14:27
    1457141 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457141

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 19 May 21:09
    Sensitiveguy skrev 2015-05-19 20:48:36 följande:
    Du röstar på SD för att du anser att man kan sätta prislappar på människoliv.
    Stämmer nog. En del vill bara rädda dem med minst prislapp samt de med den allra, allra största. Om man gillar det konceptet ska man absolut rösta på SD. Vill man sedan att alla som kommer hit ska strippas på sin bakgrund för vara välkomna har man träffat riktigt rätt med SD.


  • Gert
    Äldre 19 May 21:17
    +1

    Den rödgrönrosa majoriteten i Stockholm vill ge jobb, bostad och bidrag till IS-krigare.

    Ja, vad säger man? Sådan regering sådan stad.

    www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/starka-reaktioner-mot-stockholms-satsning-mot-extremister


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 19 May 21:47
    Sensitiveguy skrev 2015-05-19 20:48:36 följande:
    Du röstar på SD för att du anser att man kan sätta prislappar på människoliv.
    Det är inte skillnad mellan SD och andra partier i den frågan, bara olika på hur man prioriterar.
  • Äldre 19 May 21:52
    +3
    Gert skrev 2015-05-19 21:17:25 följande:

    Den rödgrönrosa majoriteten i Stockholm vill ge jobb, bostad och bidrag till IS-krigare.

    Ja, vad säger man? Sådan regering sådan stad.

    www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/starka-reaktioner-mot-stockholms-satsning-mot-extremister


    Det här kan vara den första och troligen den sista gången jag håller med dig.
    Men här gör jag det.
    Har man valt att åka och strida för is då kan man också stanna kvar där. 
  • Äldre 19 May 22:09
    +3
    Gert skrev 2015-05-19 21:17:25 följande:

    Den rödgrönrosa majoriteten i Stockholm vill ge jobb, bostad och bidrag till IS-krigare.

    Ja, vad säger man? Sådan regering sådan stad.

    www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/starka-reaktioner-mot-stockholms-satsning-mot-extremister


    Speakers Corner skrev 2015-05-19 21:52:12 följande:
    Det här kan vara den första och troligen den sista gången jag håller med dig.
    Men här gör jag det.
    Har man valt att åka och strida för is då kan man också stanna kvar där. 

    Jag rättar in mig i kön bland dem som håller med Gert.

    Idioter!
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 19 May 22:24
    +1
    FDFMGA skrev 2015-05-19 22:09:15 följande:
    Speakers Corner skrev 2015-05-19 21:52:12 följande:
    Det här kan vara den första och troligen den sista gången jag håller med dig.
    Men här gör jag det.
    Har man valt att åka och strida för is då kan man också stanna kvar där. 

    Jag rättar in mig i kön bland dem som håller med Gert.

    Idioter!
    Även jag håller med! (Det trodde du inte Gert) Skrattande
    Det finns ingen anledning till förbarmande mot sådana.
  • Äldre 19 May 22:46
    themia skrev 2015-05-19 22:24:34 följande:
    Det finns ingen anledning till förbarmande mot sådana.
    Nej, det är skillnad på åtgärder som är riktade till att förhindra ungdomar från att nyrekryteras, men har man slagit fast att någon har deltagit i strider under IS ska personen åtalas.

  • Äldre 19 May 23:39
    I stycket ?Riskanalys? får vi veta att ?arbetet med våldsbejakande extremister är svårt och förenat med en rad risker?. Nå, de uppenbara risker man ringat in är kanske inte vad man skulle kunna tro, utan handlar om riskerna för IS-krigarna själva. 

    www.svd.se/opinion/ledarsidan/jihad-och-naiva-stockholm_4577052.svd
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 19 May 23:53

    Oavsett så tappar folket förtroendet för sittandes regering och med allt rätt.

    Bertil Torekull (MP) är hans uttalande främlingsfientligt? eller vad tycker ni MP sympatisörer om det? När SD gör uttalanden om minskad invandring så attackerar ni direkt. Låt höra vad ni har att säga om Bertil?.

    www.expressen.se/nyheter/torekull-efter-utspelet-positiva-reaktioner/

  • Aqt
    Äldre 20 May 08:16
    nihka skrev 2015-05-19 18:04:59 följande:

    Nej, jag tar mycket hellre rediga källor på allvar:

    Rapport 2014-05-27: 155 utanförskapsområden.

    Folkpartiet har själva uppdaterat sin ?Utanförskapets karta? och anser att det år 2010 fanns 155 utanförskapsområden i Sverige utav de 4.601 granskade områdena. År 2006 ansåg Folkpartiet att det fanns 156 utanförskapsområden i Sverige. Några nya har tillkommit i denna uppdatering, och några är inte längre ett utanförskapsområde enligt Folkpartiet. Bostadsområden är således inte automatiskt i permanenta nedåtgående spiraler som är omöjlig att vända.


    Att vända på resonemanget och prata om hur många utanförskapsområden det inte finns är inte seriöst. Det bor faktiskt mer än 500000 människor i dessa segregerade områden.

    Om man diskuterar problem med arbetslösheten, ska man nonchalera det och säga att ca 75 % av ungdomarna inte är arbetslösa och att det därmed är ok?

    Mycket konstigt sätt att resonera.

    Apropå arbetslöshet, vad anser du om det tragiska faktumet att efter 10 år är hälften av alla flyktingar arbetslösa och bidragsberoende p.g.a språk och integrationssvårigheter?

    Jag ställde frågan förut, men fick ingen respons.

    www.tino.us/2014/06/skrona-att-invandrare-kommer-i-arbete-efter-sju-ar-efter-sju-ar-jobbar-halften/

    mobil.dn.se/nyheter/sverige/tio-ar-senare-har-varannan-mindre-an-13-000-i-manaden-1/
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?