• Äldre 21 Mar 14:27
    1456969 visningar
    23128 svar
    -17 +24
    23128
    1456969

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 21 May 11:49
    Rataxes skrev 2015-05-21 11:42:20 följande:
    Det är iallafall välfärdsstatskramarpolitik. Såsse light typ.
    På vilket sätt då?
  • Äldre 21 May 11:53
    Solidaritet skrev 2015-05-21 11:49:55 följande:

    På vilket sätt då?


    Det räcker att se vilka som sänkt skatten mest. S-regeringarna 1994-2006 sänkte skattetrycket mer än alliansregeringarna 2006-2014. Det är ingen i alliansen som direkt förespråkar en liberal politik.
    Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • Äldre 21 May 11:53
    Solidaritet skrev 2015-05-21 11:49:20 följande:
    Ja, du har rätt. Det som binder sverigedemokrater samman är låg tolerans. I och för sig beror det antagligen på rädsla för det främmande, vilket leder till fördomar och hat. 

    Miljö eller gener. Svårt att säga. 
    Hur tydlig behöver jag vara?
    Nej, det är inget unikt för någon grupp, någon politisk åsikt, någon nationalitet e.t.c....det finns överallt och hos alla. Vill du kalla det gener, fine! Men alla har den och de som saknar är i så fall udda och unika.
  • Äldre 21 May 12:02
  • Sensit­iveguy
    Äldre 21 May 12:14
    Rataxes skrev 2015-05-21 11:53:45 följande:

    Det räcker att se vilka som sänkt skatten mest. S-regeringarna 1994-2006 sänkte skattetrycket mer än alliansregeringarna 2006-2014. Det är ingen i alliansen som direkt förespråkar en liberal politik.


    Dagens regering bedriver ju en politik långt mer åt höger än Perssons, som i sin tur var långt mer åt höger än Palmes.
  • Äldre 21 May 12:17
    Solidaritet skrev 2015-05-21 11:49:20 följande:
    Ja, du har rätt. Det som binder sverigedemokrater samman är låg tolerans. I och för sig beror det antagligen på rädsla för det främmande, vilket leder till fördomar och hat. 

    Miljö eller gener. Svårt att säga. 
    Kanske kan rädslan, oron, missnöjet,  bero på ekonomin? akuta problem? bostadsbrist? hög arbetslöshet? många bidragsjobb? kostnader som skjuter i höjden?. 

    Hur som helst är det många som inte gillar den sittandes regeringens politik.

    Alliansen är nu för bi de grön röda kockarna.

    www.familjeliv.se/forum/thread/75043237-har-du-fortroende-for-regeringen/74
  • Äldre 21 May 12:37
    Aqt skrev 2015-05-21 11:45:02 följande:
    Hyckleri, alla dessa "goda människor" och deras pekpinnar och önsketänkande. Men i verkligheten blir det alltid annat. Som för invandringen de flesta politiker talar så gott om.

    Men väldigt få vill själva bo i dessa utbredda segregerade utanförskapsområden som deras egna politik har skapat.
    Lite hyckleri håller jag med dig om att det är, vi har skapat ett konstigt politiskt klimat i Sverige. Oros molnen duggar tätt, frågor diskuteras inte grundligt, klart folket, väljarna visar det i siffror, tänker på olika partiers utveckling, ex Socialdemokraterna rasar och SD ökar rätt kraftig, och Alliansen är förbi de röd gröna. Jag tror S tapp till visdel beror på det breda samarbetet med MP sedan inger inte Stefan Löfven det förtroende som många önskar. Ex Göran Persson ansåg jag som klart bättre partiledare och han hade aldrig gått med på att ge MP de 6 ministerposter som ex. 

    Sedan tror jag inte Denna regering kan sitta kvar över nästa val om dem skulle vinna, då tror jag Alliansen röstar ner dem. Decemberuppgörelsen spricker. Men det är bara vad jag tror. 

    Frågan är om Decemberuppgörelsen håller fram till nästa val? liten ovan situation vi sitter i. Jag tror den håller men man vet aldrig, regeringen känns svag och osäker med endel konstiga beslut och vallöften som inte hålls. 
  • Modern­o
    Äldre 21 May 13:59
    Anders2015 skrev 2015-05-21 12:37:53 följande:

    Lite hyckleri håller jag med dig om att det är, vi har skapat ett konstigt politiskt klimat i Sverige. Oros molnen duggar tätt, frågor diskuteras inte grundligt, klart folket, väljarna visar det i siffror, tänker på olika partiers utveckling, ex Socialdemokraterna rasar och SD ökar rätt kraftig, och Alliansen är förbi de röd gröna. Jag tror S tapp till visdel beror på det breda samarbetet med MP sedan inger inte Stefan Löfven det förtroende som många önskar. Ex Göran Persson ansåg jag som klart bättre partiledare och han hade aldrig gått med på att ge MP de 6 ministerposter som ex. 

    Sedan tror jag inte Denna regering kan sitta kvar över nästa val om dem skulle vinna, då tror jag Alliansen röstar ner dem. Decemberuppgörelsen spricker. Men det är bara vad jag tror. 

    Frågan är om Decemberuppgörelsen håller fram till nästa val? liten ovan situation vi sitter i. Jag tror den håller men man vet aldrig, regeringen känns svag och osäker med endel konstiga beslut och vallöften som inte hålls. 


    Jag delar i huvudsak din analys. Särskilt beträffande S flathet gentemot MP. Gärna en samarbetspartner, liksom V, men inget egentligt inflytande tror jag hade varit framgångsreceptet för S (vilket Göran Persson också föreslog innan valet).

    Men, å andra sidan hade kanske inte alliansen släppt igenom S enbart. Svårt att sia om, eftersom Reinfeld visade sig vara en så oerhört dålig förlorare.
  • Äldre 21 May 17:33
    Anders2015 skrev 2015-05-21 12:17:26 följande:
    Kanske kan rädslan, oron, missnöjet,  bero på ekonomin? akuta problem? bostadsbrist? hög arbetslöshet? många bidragsjobb? kostnader som skjuter i höjden?. 
    Nej, det är där propaganda kommer in. En del hävdar att allt är invandringens fel. Egentligen handlar det om att vi haft en högerregering i åtta år. 

    Tråkigt bara att så många inte kan se igenom SD:s retorik. 
  • Äldre 21 May 17:35
    Rataxes skrev 2015-05-21 11:53:45 följande:
    Det räcker att se vilka som sänkt skatten mest. S-regeringarna 1994-2006 sänkte skattetrycket mer än alliansregeringarna 2006-2014. Det är ingen i alliansen som direkt förespråkar en liberal politik.
    Ge gärna en källa på det. 
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?