• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-07-26 23:50:35 följande:
    Vilket brott skulle det vara?

    Nu måste jag varna för att SD-reflexen kommer igen. Jag har sett många manipulerade bilder på det här forumet, bland annat i SD-trådarna där många manipulerade nidbilder på SD-toppar återkommer om och om igen.
    Tja, jag är inte jurist. jag vet inte ens om tryckfrihetslagen är tillämplig på FL eller inte.

    Men den bild som du publicerade är copyrightskyddad och den hade du manipulerat så att skådespelarna hade ett plakat med ett SD-budskap. Det förstår du väl att teoretiskt skulle de kunna stämma skiten ur dig eller FL.

    Detsamma gäller förmodligen din copyrightskyddade avatarbild.

    Gör vad du tycker, jag tänker inte anmäla dig. Jag är fullt nöjd med att jag kollade att det var tillåtet att ladda ner min flagga.

    Jag är uppfostrad så - att man ska göra rätt för sig, i det lilla som i det stora.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-07-27 00:00:43 följande:
    Tja, jag är inte jurist. jag vet inte ens om tryckfrihetslagen är tillämplig på FL eller inte.

    Men den bild som du publicerade är copyrightskyddad och den hade du manipulerat så att skådespelarna hade ett plakat med ett SD-budskap. Det förstår du väl att teoretiskt skulle de kunna stämma skiten ur dig eller FL.

    Detsamma gäller förmodligen din copyrightskyddade avatarbild.

    Gör vad du tycker, jag tänker inte anmäla dig. Jag är fullt nöjd med att jag kollade att det var tillåtet att ladda ner min flagga.

    Jag är uppfostrad så - att man ska göra rätt för sig, i det lilla som i det stora.
    Om du tror att skådespelare i Hollywood bryr sig ett jota om vad jag publicerar för bilder på ett svenskt nätforum så tror jag att du har fel .Dessutom var det inte jag som manipulerat bilden, men bra försök av dig.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    KillBill skrev 2015-07-27 00:00:50 följande:
    Du anser alltså inte att du (och andra) som utan tillstånd använder copyrightskyddat materiel har ett eget ansvar för detta?

    Du tycker alltså att familjeliv har ett ansvar att tala om för dig att du har "stulit" bilden och dessutom plockat bort alla andra "stulna"avatarer. Tills dess att familjeliv har gjort detta så tar du dig rätten att fortsätta stjäla.

    Bra, då vet jag hur du resonerar när det gäller mitt och ditt.
    Jag köper filmer och musik och laddar inte ner dom, gör du samma sak?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-07-27 00:04:32 följande:
    Om du tror att skådespelare i Hollywood bryr sig ett jota om vad jag publicerar för bilder på ett svenskt nätforum så tror jag att du har fel .Dessutom var det inte jag som manipulerat bilden, men bra försök av dig.
    Så det var inte du som gjorde det.

    Nej, jag är medveten om att många människor med  en viss sorts moral brukar säga så.

    Att skådespelarna sannolikt aldrig skulle reagera saknar betydelse, eller är det så att du är av uppfattningen att det är ok att stjäla om man inte blir upptäckt?

    Som jag skrivit tidigare. Jag har en helt annan syn på moral än vad du har.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert

    Om nu kan kalla för "Heja Jimmie" som ett nazistiskt budskap?

    Men jag blev faktiskt avstängd för den bilden. Dessutom blev jag avstängd för att jag skrev "We Want Change!" och "The sky is the limit!". Det var tydligen att göra reklam för en organisation, SD i det här fallet antar jag.

    Det är bra att SD börjar bli så stora att man inte får skriva två meningar på engelska utan att de kopplas till SD.

    Givetvis kommer jag  bli avstäng igen nu för att jag skrivit dessa två engelska meningar.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-07-27 00:13:06 följande:
    Så det var inte du som gjorde det.

    Nej, jag är medveten om att många människor med  en viss sorts moral brukar säga så.

    Att skådespelarna sannolikt aldrig skulle reagera saknar betydelse, eller är det så att du är av uppfattningen att det är ok att stjäla om man inte blir upptäckt?

    Som jag skrivit tidigare. Jag har en helt annan syn på moral än vad du har.
    Du tycker att man är skyldig tills motsatsen är bevisad. Det är din moral.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-07-27 00:16:43 följande:
    Du tycker att man är skyldig tills motsatsen är bevisad. Det är din moral.
    Nej, men din moral kan skrivas "Syns inte finns inte".


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • themia
    Gert skrev 2015-07-26 22:05:52 följande:
    Precis, du argumenterar inte för dina påståenden. Såna kan man inte ta seriöst.

    Jag vet ett dussintal medlemmar som har en copyrightskyddad avatar.
    Jag argumenterar mot inlägg jag finner angelägna. Det är sällsynt när det gäller dig.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-07-27 01:06:28 följande:
    Jag köper filmer och musik och laddar inte ner dom, gör du samma sak?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Du som inte drar dig för att ladda ner bilder utan tillåtelse/ utan att betala för dig ska skita i vad andra gör men jag kan lugna dig med att jag varken laddar ner eller streamar musik eller film utan att betala för mig.
  • Smecker

    Inte konstigt att moralen i Sverige är på fritt fall när Sverigedemokrater, som inte kan skilja på ditt och mitt eller följa lagar och regler, ökar i samhället.


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?