• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Linnea1994

    Saken blir ju inte bättre av att dom vid dom 2 senaste debatterna i aktuellt inte vågat skicka ansvarig minister utan en från MP ena gången och en från V sist.
    Batra kommenterade mycket riktigt att regeringen är helt handelsförlamad...

  • Solidaritet
    Tom Araya skrev 2015-08-19 07:19:59 följande:
    Jo, för det har ju säkert jättestor påverkan...Obestämd
    Varför skulle det inte ha det?
  • Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-08-25 13:06:04 följande:
    Varför skulle det inte ha det?
    Sverigedemokraterna har runt 15-20 000 medlemmar, kring 1/5-1/3 av så många flyktingar vi tar emot per år. Du kan ju själv räkna på hur astronomiskt mycket högre procentandel av Sverigedemokraternas medlemmar som ska vara kriminella för att det ska ha samma möjlighet till påverkan av den totala kriminalitetsstatistiken i Sverige jämfört med motsvarande potential i mängden flyktingar.
  • Smecker
    Tom Araya skrev 2015-08-25 16:37:22 följande:

    Sverigedemokraterna har runt 15-20 000 medlemmar, kring 1/5-1/3 av så många flyktingar vi tar emot per år. Du kan ju själv räkna på hur astronomiskt mycket högre procentandel av Sverigedemokraternas medlemmar som ska vara kriminella för att det ska ha samma möjlighet till påverkan av den totala kriminalitetsstatistiken i Sverige jämfört med motsvarande potential i mängden flyktingar.


    Så du ser alla flyktingar som potentiella kriminella? Trevligt.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Gert

    Så var det dags att höja bensinskatten igen. Först var det med 44 öre/litern och i dag kom beskedet att det kommer höjas ytterligare med 4 öre/litern.

    Bagdad Magda sa innan valet 2014 så här till Expressen; "Det är jättedyrt att tanka bensin som det är, vi ser inget behov av att höja bensinskatten".

    Enligt regeringen är höjningarna ?nödvändiga för att finansiera angelägna reformer?. Jo, jo, vi vet ju alla vad dessa angelägna reformer är för något. Det behövs mera pengar för att finansiera flyktinginvandringen. 


    Give ´em Hell!
  • Smecker
    Gert skrev 2015-08-25 18:26:59 följande:

    Så var det dags att höja bensinskatten igen. Först var det med 44 öre/litern och i dag kom beskedet att det kommer höjas ytterligare med 4 öre/litern.

    Bagdad Magda sa innan valet 2014 så här till Expressen; "Det är jättedyrt att tanka bensin som det är, vi ser inget behov av att höja bensinskatten".

    Enligt regeringen är höjningarna ?nödvändiga för att finansiera angelägna reformer?. Jo, jo, vi vet ju alla vad dessa angelägna reformer är för något. Det behövs mera pengar för att finansiera flyktinginvandringen. 


    Det var ju det där med att sverigedemokrater regelmässigt ger meningsmotståndare öknamn. Tydligen appellerar det kärntrupperna på deras intelligensnivå.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Rataxes
    Smecker skrev 2015-08-25 18:30:31 följande:
    Det var ju det där med att sverigedemokrater regelmässigt ger meningsmotståndare öknamn. Tydligen appellerar det kärntrupperna på deras intelligensnivå.
    Inga synpunkter på brutna vallöften ?
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Tom Araya
    Smecker skrev 2015-08-25 18:17:57 följande:
    Så du ser alla flyktingar som potentiella kriminella? Trevligt.
    Inte i högre grad än Sverigedemokrater och det var där diskussionen började, jag gjorde bara en jämförelse i potentialen att påverka brottsstatistik och då avser jag mängd människor i begreppet potential. En grupp på 1000 personer är mer sannolik att synligt påverka statistik för brott än en grupp på 100, om inte den mindre gruppen ligger abnormt mycket högre i kriminell frekvens.
  • Smecker
    Tom Araya skrev 2015-08-25 20:13:36 följande:

    Inte i högre grad än Sverigedemokrater och det var där diskussionen började, jag gjorde bara en jämförelse i potentialen att påverka brottsstatistik och då avser jag mängd människor i begreppet potential. En grupp på 1000 personer är mer sannolik att synligt påverka statistik för brott än en grupp på 100, om inte den mindre gruppen ligger abnormt mycket högre i kriminell frekvens.


    Tack för påpekandet. Och som sverigedemokrater räknar du endast medlemmar i partiet ser jag, och inte samtliga som röstar på/påstår sig vilja rösta på sverigedemokraterna.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Rataxes skrev 2015-08-25 18:36:25 följande:

    Inga synpunkter på brutna vallöften ?


    Borde jag ha det?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?