• Äldre 21 Mar 14:27
    1481911 visningar
    23133 svar
    -17 +24
    23133
    1481911

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Gert
    Äldre 22 Sep 18:26
    KillBill skrev 2015-09-22 18:14:43 följande:
    Det är väl inte så konstigt nu bär KREAB infiltrerat sig i SDs ledning?

    www.di.se/di/artiklar/2015/9/15/kreab-bakom-sds-hogersvang/
    Nej, det är inte så konstigt att näringslivet vill prata med Sveriges största parti.
    Give ´em Hell!
  • Äldre 22 Sep 18:44
    +1

    Läste att runt 5 % trodde på regeringens jobbpolitik, det är något färre än andelen UFO-troende i Sverige.


    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Äldre 22 Sep 19:27
    +1
    Kung Markatta skrev 2015-09-22 08:40:53 följande:
    Med MP i regeringen går nu Vattenfall ut och meddelar att hela brunkolsverksamheten i Tyskland ska säljas, inte läggas ner:

    www.svd.se/vattenfall-saljer-brunkolen/om/hal...

    Statliga Vattenfall inleder försäljningen av hela sin brunkolsverksamhet i Tyskland, meddelar energijätten i ett pressmeddelande.

    - Det har varit en bra affär i många år, men det går inte att säga hur slutresultatet blir, säger Vattenfalls vd Magnus Hall.

    Hur ska MP försvara det inför sina väljare?
    Om Tyskland avvecklat kolkraft i stället för kärnkraft så hade inte Vattenfall haft någon kolkraft i Tyskland nu, och Miljöpartiet sluppit bekymmer. Dock hyllar MP just den tyska energipolitiken som bygger fast landet i ett kolkraftsberoende. Varför? För att MP tycker det är viktigare att lägga ner kärnkraft än att rädda klimatet. Det är som en religion för dem.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Äldre 22 Sep 19:58
    Rataxes skrev 2015-09-22 18:44:48 följande:

    Läste att runt 5 % trodde på regeringens jobbpolitik, det är något färre än andelen UFO-troende i Sverige.


    Vart har du läst det? Stämmer det så är det dagens roligaste
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Äldre 22 Sep 20:03
    Gert skrev 2015-09-22 18:04:31 följande:

    Näringslivstopparna har högre förtroende för Jimmie Åkesson än vad de har för statsministern och regeringen. Skrattandem.gp.se/ekonomi/1.2839394-naringslivet-tror-inte-pa-stefan-lofven

    www.di.se/di/artiklar/2015/9/21/fortroendet-ar-pa-botten-1/


    Inte ett dugg konstigt med tanke på att S och MP höjer produktionskostnaderna och anställningskostnaderna för företagen.
    Någon mer än företagarna borde ju förstå att någon måste anställa alla som kommer hit och någon måste bidra med pengar till statskassan. Någon måste ha viljan och ha råd att köpa de varor och tjänster som produceras i landet...


    Alla kan inte jobba som undersköterskor inom omsorgen även om behovet är stort.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Äldre 22 Sep 20:19
    themia skrev 2015-09-22 16:12:16 följande:
    Nu bygger du halmgubbe igen.

    Visa var jag skrivit det!
    Ursäkta, det var "Analysera mera" som påstod det i inlägg #1177 och inte du - inte för att du har haft invändningar mot den beskrivningen men i alla fall.

    Jag hoppas att vi kan vara överens om att beskrivningen av en partiledare på det sättet är orimlig?
  • Äldre 22 Sep 20:23
    +1
    Analysera mera skrev 2015-09-22 14:33:01 följande:
    Varför skall de försvara beslut de inte ens ligger bakom? Du tycks ju helt förblindad av ditt MP-motstånd att du påstår precis vadsomhelst.
    Du menar att mp har jobbat hårt för att avveckla kolkraft? Det är väl snarare deras (och sossarnas) hårda arbete mot kärnkraft som är upphovet till att fossileldad energi fortfarande tillförs det svenska kraftnätet.
  • Äldre 22 Sep 21:20
    +1
    Mentat skrev 2015-09-22 20:19:18 följande:det 
    Ursäkta, det var "Analysera mera" som påstod det i inlägg #1177 och inte du - inte för att du har haft invändningar mot den beskrivningen men i alla fall.

    Jag hoppas att vi kan vara överens om att beskrivningen av en partiledare på det sättet är orimlig?
    Ursäkten accepterad.

    Jag anser att en sådan beskrivning av en partiledare är nedlåtande och respektlös.
    Att jag inte invänt emot den beror helt enkelt på att jag inte sett den.
  • Äldre 23 Sep 07:39
    themia skrev 2015-09-22 21:20:04 följande:
    Ursäkten accepterad.

    Jag anser att en sådan beskrivning av en partiledare är nedlåtande och respektlös.
    Att jag inte invänt emot den beror helt enkelt på att jag inte sett den.
    Fullt rimligt, man kan inte läsa allt i en tråd med över tusen inlägg.
  • Äldre 23 Sep 09:51
    KillBill skrev 2015-09-22 18:14:43 följande:
    Det är väl inte så konstigt nu bär KREAB infiltrerat sig i SDs ledning? www.di.se/di/artiklar/2015/9/15/kreab-bakom-s...
    Klipper in ett intressant stycke från artikeln:

    ---

    När det gäller välfärds­vinsterna - en fråga som Kreab enligt Di:s källor har lagt stor vikt vid internt - handlar det om en dramatisk omsvängning från SD:s sida. SD gick till val på att förbjuda vinster för friskolor. Men när frågan behandlades i finansutskottet i våras anslöt sig SD till alliansens krav på en ny utredning om välfärdsvinsterna, där premissen är att vinster ska tillåtas.

    ”Det finns en ryggmärgsreflex när det gäller vinst i välfärden, att man tycker det är dumt och att det borde förbjudas. Men om man sätter sig in i sakfrågan inser man att det är ganska korkat att vara direkt emot all vinst i all välfärdsverksamhet”, säger Linus Bylund.

    ... ”Vi umgås även halvt ­privat. Det är inget konstigt och vi behöver saker som de har. Det är företrädesvis ­faktaunderlag. Men det är ­väldigt lite som handlar om direkt lobbyism”, säger Linus Bylund, som samtidigt betonar att han inte springer någons ärenden.

    ---

    SD hade alltså inte nån vidare koll på frågor som inte handlar om invandring och reagerade då enligt egen utsago med en ryggmärgsreflex när det gäller "vinster i välfärden" och slog in på S- och V-linjen att det skulle förbjudas. När de nu skaffat sig mer kunskap i ämnet har de ändrat uppfattning.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?