• Äldre 21 Mar 14:27
    1457754 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457754

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 12 Mar 08:42
    Rataxes skrev 2016-03-12 07:46:06 följande:
    Det är väl ändå den sittande regeringen som utsett oduglingen Dan "knulla i bangkok" Eliasson och inte den föregående?
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
    Tom postade en länk om en händelse på försäkringskassan. Det var Alliansregeringen som utsåg Dan Eliasson som generaldirektör för försäkringskassan.
  • Äldre 12 Mar 08:59
    KillBill skrev 2016-03-12 08:42:04 följande:
    Tom postade en länk om en händelse på försäkringskassan. Det var Alliansregeringen som utsåg Dan Eliasson som generaldirektör för försäkringskassan.
    Tom Araya skrev 2016-03-12 04:22:17 följande:

    Förtroendet är som en sten som kastas i sjön - bara sjunker och man undrar när botten är nådd...


    Vem fan är det som tillsätter sådana oduglingar på höga poster i den offentliga sektorn?

    Angeles Bermudez-Svankvist borde inte vara betrodd med någon högre befattning överhuvudtaget.

    Chef på Migrationsverket driver privat flyktingbolag

    Den chef som godkänt detta borde inte sitta kvar på sin post, det finns inget försvar.

     

    Bortse från länkarna (som iofs presenterar oduglingarna) så klarnar det kanske?

    Frågan kvarstår. Vem och varför utser/utses oduglingar återigen på höga positioner?

    Du ser inget som helst problem i att fullblodsidioter utses av denna regering bara för att en tidigare regering också utsett dem?
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Äldre 12 Mar 11:40
    KillBill skrev 2016-03-12 06:30:43 följande:
    Dessa nyheter är gamla och händelserna har inträffat under den förra   Alliansstyrda regeringens styre. 

    Med tanke på denna tråds rubrik så undrar jag om du diskuterar alla Svenska regeringar i historien? Det blir i så fall otydligt eftersom de flesta som skriver i denna tråd idag diskuterar den sittande regeringen. 
    Ja herregudSkrattande

    En moderat styrelseordförande vid Arbetsförmedlingen som plockat ut för mycket arvode. Tja, FL:s skrikhöger lämnar mycket i övrigt att önska vad gäller tankeverksamhet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 12 Mar 11:50
    KillBill skrev 2016-03-12 06:30:43 följande:
    Dessa nyheter är gamla och händelserna har inträffat under den förra   Alliansstyrda regeringens styre. 

    Med tanke på denna tråds rubrik så undrar jag om du diskuterar alla Svenska regeringar i historien? Det blir i så fall otydligt eftersom de flesta som skriver i denna tråd idag diskuterar den sittande regeringen. 
    Mm...jag säger inte att du inte har någon poäng...
    Men det är väl den rödgröna regeringen som gav Eliasson nytt förtroende genom att göra honom till Rikspolischef!? Eliasson är förövrigt gammal sosse.
    Hur många av dessa sitter kvar eller har fått nya höga poster inom det offentliga under nuvarande regering?
  • Äldre 12 Mar 11:50
    FDFMGA skrev 2016-03-12 11:40:24 följande:
    Ja herregudSkrattande

    En moderat styrelseordförande vid Arbetsförmedlingen som plockat ut för mycket arvode. Tja, FL:s skrikhöger lämnar mycket i övrigt att önska vad gäller tankeverksamhet.
    Hm, Miljöpartiet krävde tydligen, 2013, att moderaten Christina Johansson skulle få lämna styrelsen för Arbetsförmedlingen. Minns inte hur alliansregeringen agerade, men det påverkar inte mitt förtroende för alliansregeringen särskilt mycket.

    Jag tycker nog att man ska gå vidare och fick förresten inte Hillevi Engström lämna posten som arbetsmarknadsminister för att ersättas av den där hemska Livets ordaren vad hon nu heter. Jag blev tvungen att googla, Elisabeth Svantesson, var det.

    Ja, hon var verkligen förfärlig och påverkade definitivt mitt förtroende för alliansregeringen negativt.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 12 Mar 12:06
    FDFMGA skrev 2016-03-12 11:40:24 följande:
    Ja herregudSkrattande

    En moderat styrelseordförande vid Arbetsförmedlingen som plockat ut för mycket arvode. Tja, FL:s skrikhöger lämnar mycket i övrigt att önska vad gäller tankeverksamhet.
    Man kanske inte har koll på vilka som sitter i regeringen och använder den här tråden för att klaga hejvilt på allt och alla för säkerhets skull
  • Äldre 12 Mar 12:07
    Tom Araya skrev 2016-03-12 11:50:16 följande:
    Mm...jag säger inte att du inte har någon poäng...
    Men det är väl den rödgröna regeringen som gav Eliasson nytt förtroende genom att göra honom till Rikspolischef!? Eliasson är förövrigt gammal sosse.
    Hur många av dessa sitter kvar eller har fått nya höga poster inom det offentliga under nuvarande regering?
    Skulle du få mer förtroende om de plockade bort Dan Eliasson?

    Enligt mina "källor" så är han endast tillsatt för att genomföra den här illa omtyckta omorganisationen. Sen kommer han att lämna posten.

    Skulle du ha mer förtroende om regeringen ombildades till bara S? Och man kanske bytte ut några av de minst omtyckta ministrarna?
  • Äldre 12 Mar 12:17
    SmalaSara skrev 2016-03-12 12:07:11 följande:
    Skulle du få mer förtroende om de plockade bort Dan Eliasson?

    Enligt mina "källor" så är han endast tillsatt för att genomföra den här illa omtyckta omorganisationen. Sen kommer han att lämna posten.

    Skulle du ha mer förtroende om regeringen ombildades till bara S? Och man kanske bytte ut några av de minst omtyckta ministrarna?
    Den illa omtyckta omorganisationen av polisen beslutades för övrigt av den tidigare Alliansledda regeringen.
  • Äldre 12 Mar 12:41
    SmalaSara skrev 2016-03-12 12:07:11 följande:
    Skulle du få mer förtroende om de plockade bort Dan Eliasson?

    Enligt mina "källor" så är han endast tillsatt för att genomföra den här illa omtyckta omorganisationen. Sen kommer han att lämna posten.

    Skulle du ha mer förtroende om regeringen ombildades till bara S? Och man kanske bytte ut några av de minst omtyckta ministrarna?
    Ang förtroende så följer det principen många bäckar små...

    Jag ifrågasätter att sådana poster överhuvudtaget tillsätts rent politiskt och inte utses efter kompetens av myndigheten själv
  • Äldre 12 Mar 12:56
    KillBill skrev 2016-03-12 12:17:29 följande:
    Den illa omtyckta omorganisationen av polisen beslutades för övrigt av den tidigare Alliansledda regeringen.
    Ja?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?