• Äldre 21 Mar 14:27
    1457576 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457576

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 12 Mar 12:57
    Tom Araya skrev 2016-03-12 12:41:53 följande:

    Ang förtroende så följer det principen många bäckar små...

    Jag ifrågasätter att sådana poster överhuvudtaget tillsätts rent politiskt och inte utses efter kompetens av myndigheten själv


    Man borde göra som privata företag, där VDn tillsätts av företagen själva utan inblandning av styrelsen. Eller vänta lite nu..

    Vem på myndigheterna anser du skall ansvara för att rekrytera generaldirektören?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Äldre 12 Mar 12:59
    Tom Araya skrev 2016-03-12 12:41:53 följande:
    Ang förtroende så följer det principen många bäckar små...

    Jag ifrågasätter att sådana poster överhuvudtaget tillsätts rent politiskt och inte utses efter kompetens av myndigheten själv
    Ok. Jag bara undrar om du är en sådan där inbiten höger som alltid saknar förtroende för samtliga S-regeringar av ren reflex, eller om du skulle kunna ha fördragsamhet med S under vissa förutsättningar.

    Grejen med en utomstående är väl att de inom organisationen inte vill/har svårare för att göra så impopulär saker. Men jag håller med. Dessutom är omorganisationen impopulär av en anledning; den är dålig :)
  • Äldre 12 Mar 13:00
    SmalaSara skrev 2016-03-12 12:56:04 följande:
    Ja?
    Det var ett tillägg och inte någon invändning mot vad du skrev.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Äldre 12 Mar 13:05

    Hittade detta på Twitter idag. Jag tror att det är på sin plats att balansera bilden över hur det är ställt inom den svenska polisen idag. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Äldre 12 Mar 13:25
    Smecker skrev 2016-03-12 12:57:14 följande:
    Man borde göra som privata företag, där VDn tillsätts av företagen själva utan inblandning av styrelsen. Eller vänta lite nu..

    Vem på myndigheterna anser du skall ansvara för att rekrytera generaldirektören?
    Det är väl lämpligare att det görs av myndighetens ledning/styrelse där rätt personlighet- och kompetensprofil för bästa möjliga resultat i myndighetens uppgift efterfrågas än att det görs utifrån på helt andra kriterier.
    Det blir ju som att idrottsförbundet tillsätter posterna i en fotbollsklubb med folk som inte kan särskilt mycket om fotboll.

    Jag tänker på alla välfungerande organisationer där vem som helst kan föreslå personer till poster men där organisationens ledning tar beslutet och då efter önskvärd kompetens.
  • Äldre 12 Mar 13:27
    KillBill skrev 2016-03-12 13:05:24 följande:

    Hittade detta på Twitter idag. Jag tror att det är på sin plats att balansera bilden över hur det är ställt inom den svenska polisen idag. 


    Fem minuters duggregn över en skogsbrand...
  • Äldre 12 Mar 13:28
    nihka skrev 2016-03-12 12:06:02 följande:
    Man kanske inte har koll på vilka som sitter i regeringen och använder den här tråden för att klaga hejvilt på allt och alla för säkerhets skull smile2.gif
    Ja,  det är mig en källa till ständigt återkommande nöje och löje att skrikhögern och SD-aktivisterna i så stor utsträckning postar länkar urskiljningslöst.

    Jag gissar att många samlar och byter länkar där det är antalet länkar som blir ett mått på hur politiskt inkorrekt man är medan länkarnas eventuella innehåll och relevansområde saknar betydelse.

    Det förvånar mig inte alls att en länk till en artikel som handlar om att MP år 2013 krävde att alliansregeringen skulle sparka en moderat styrelseordförande för Arbetsförmedlingen postas i en tråd som handlar om förtroendet för vår nuvarande regering.

    Det händer ju numer att tidningar måste sätta upp en "OBS-skylt" för artiklar som ligger på nätet och förklara att artikeln är typ fem år gammal efter att någon figur upptäckt artikeln och "samlar"-folket rusar dit för att uppröras och byta och samla länkar.

    Stämmorna i den här klagokören är sällan så tonsäkra som de inbillar sig varaSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 12 Mar 13:42
    Tom Araya skrev 2016-03-12 13:25:19 följande:

    Det är väl lämpligare att det görs av myndighetens ledning/styrelse där rätt personlighet- och kompetensprofil för bästa möjliga resultat i myndighetens uppgift efterfrågas än att det görs utifrån på helt andra kriterier.

    Det blir ju som att idrottsförbundet tillsätter posterna i en fotbollsklubb med folk som inte kan särskilt mycket om fotboll.

    Jag tänker på alla välfungerande organisationer där vem som helst kan föreslå personer till poster men där organisationens ledning tar beslutet och då efter önskvärd kompetens.


    Vad/vilka är myndighetens ledning/styrelse? Vem avgör vad som är myndighetens bästa möjliga resultat och vem avgör vad som är myndighetens uppgift?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Äldre 12 Mar 13:42
    Tom Araya skrev 2016-03-12 13:25:19 följande:
    Det är väl lämpligare att det görs av myndighetens ledning/styrelse där rätt personlighet- och kompetensprofil för bästa möjliga resultat i myndighetens uppgift efterfrågas än att det görs utifrån på helt andra kriterier.
    Det blir ju som att idrottsförbundet tillsätter posterna i en fotbollsklubb med folk som inte kan särskilt mycket om fotboll.

    Jag tänker på alla välfungerande organisationer där vem som helst kan föreslå personer till poster men där organisationens ledning tar beslutet och då efter önskvärd kompetens.
    Jag håller med.

    Tillsättandet av utomstående som fullständigt saknar erfarenhet och kunskaper om arbetet "på golvet" är inte bra.

    Jag tror det är ett utslag av NPM -tänk. Man vill ändra en "struktur" och en "organisation"och inbillar sig att "struktur/organisation" kan vara ett eget ämne losskopplat från den funktion som struktureras/organiseras. Så fungerar det inte när man jobbar med människor.
  • Äldre 12 Mar 13:44
    FDFMGA skrev 2016-03-12 13:28:38 följande:

    Ja,  det är mig en källa till ständigt återkommande nöje och löje att skrikhögern och SD-aktivisterna i så stor utsträckning postar länkar urskiljningslöst.

    Jag gissar att många samlar och byter länkar där det är antalet länkar som blir ett mått på hur politiskt inkorrekt man är medan länkarnas eventuella innehåll och relevansområde saknar betydelse.

    Det förvånar mig inte alls att en länk till en artikel som handlar om att MP år 2013 krävde att alliansregeringen skulle sparka en moderat styrelseordförande för Arbetsförmedlingen postas i en tråd som handlar om förtroendet för vår nuvarande regering.

    Det händer ju numer att tidningar måste sätta upp en "OBS-skylt" för artiklar som ligger på nätet och förklara att artikeln är typ fem år gammal efter att någon figur upptäckt artikeln och "samlar"-folket rusar dit för att uppröras och byta och samla länkar.

    Stämmorna i den här klagokören är sällan så tonsäkra som de inbillar sig vara


    Som en vän lite humoristiskt uttryckte det:

    OBS-skyltarna är till för de som går/gått i OBS-klass.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?