• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • SmalaSara
    KillBill skrev 2016-03-15 20:50:52 följande:

    Jo jag vet att uppgiften finns i SVD men det skulle vara intressant att veta varifrån uppgiften kommer.


    I den SVD artikel som du refererar till talas det om att 56 000 personer delar på utrymmet på landets omkring 420 tillfälliga asylboenden. Men som du ser i utdraget nedan så hävdar samma polis (som intervjuas i den SVD artikel som du refererar till) att det finns 8000 asylboenden. Lite längre ner, i en annan artikel uppger Morgan Johansson att det finns 100 000 människor på Svenska asylboenden i mars 2016. Uppgiften stämmer överens med statistik från Migrationsverket från december 2015.


    Det verkar märkligt om Polisens projekt Alma bara har omfattat 420 asylboenden av 8 000 och 56 000 tusen asylsökande av totalt ca 100 000 asylsökanden som enligt Morgan Johansson och Migrationsverket är inskrivna på asylboenden. Håller du inte med?




    www.dn.se/nyheter/sverige/skarpt-uppmarksamhet-kring-asylboenden-efter-brander/


    www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/migrationsministern-oerhort-tragiskt
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
    Jag svarar på detta i inlägg 1519
  • SmalaSara
    KillBill skrev 2016-03-15 20:57:09 följande:

    Ja pga. av att SVD aven nämnde boenden i artikeln om Migrationsverkets mottagningar drog jag helt felaktiga slutsatser och presenterade en felaktig jämförelse. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
    Jag vet det nu. Jag har ju också dragit en felaktig slutsats utifrån SvD:s röriga texter verkar det som. De borde verkligen vara tydligare.

    Men jag menade detta som förklaring till FDFMGA:s ifrågasättande av varför jag drog upp min jämförelse öht.
  • KillBill
    SmalaSara skrev 2016-03-15 20:19:14 följande:

    Jag kan tillägga att jag inte har någon som helst aning om varför SvD uppger 56000 och Migrationsverket uppger 100 000.

    Men om vi ponerar att det gäller 100000 istället för 56000 så skulle överrepresentationen för misshandel bli 4ggr så vanligt. Och ofredande/hot dubbelt så vanligt. Fortfarande en kraftig överrepresentation.

    Och om du haft tillgång till dessa siffror hela tiden så kan man ju, med fog, fråga sig varför du i tråden påstår att asylsökande är underrepresenterade? Kan du inte räkna?


    Du vet varför jag angav att asylsökande var underrepresenterade...

    Efter att ha googlat på denna händelse under eftermiddagen så inser jag att det finns hundratals inlägg från människor som vill kommentera polisens statistik som visar på en överrepresentation av våld på asylboenden. Inlägg som exempelvis menar att vi ska stänga gränsen, utvisa parasiterna och avrätta dom ansvariga..


     


    Jag tycker att det är otäckt att nyheten verkar trigga igång så mycket hat och jag ifrågasätter också om jämförelsen med samhället i stort är rimlig.  Hur ser det ut med våldet på andra institutioner? Är det också förhöjt? Vad drar vi i så fall för slutsatser av det? Triggar även sådan statistik igång en massa hat eller är det bara är när statistiken kan kopplas till invandrare som det triggar igång hat hos vissa? Vi vet nog alla svaret på den frågan...


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-03-15 20:40:19 följande:
    Nu kom de igen; insinuanta känsloargument. Och personpåhopp. Om siffrorna inte passar så ska den som presenterar siffrorna skambeläggas. Det är ohederlig debatteknik och helt irrelevant. Det är inte mina privata siffror. De är heller inget som jag för fram i ett vakuum Nu var det så att jag hade siffror som motbevisade killbills. Då kan jag alltså inte framföra dessa utan att ha "garderobsdörren på glänt"? Killbill ska oemotsagd få hävda felaktiga saker? För att...? Helt makalösa invändningar. Siffror i sig själva besitter ingen värdering. Varken jag, SvD eller Tino Sanadaji har påstått att orsakerna inte skulle vara stress pga deras situation. Jeeeez
    Inte alls.

    Jag är naturligtvis i min fulla rätt att hysa åsikten att det inte är relevant för mig att göra jämförelsen, att du anser den relevant har du visat med all önskvärd tydlighet genom att diskutera detta sidospår i åtskilliga dagar i en tråd som handlar om något helt annat, nämligen vilket förtroende vi har för regeringen.

    Ok. Jag kan göra den här jämförelsen: Skulle någon från regeringen börja jämföra brottslighet hos asylsökande med lika lite eftertanke som en Sanandaji eller två, ja då skulle mitt förtroende för regeringen sjunka.

    Nu har jag kanske inte det största förtroende för någon i regeringen bortsett från Isabella Lövin men så lågt förtroende för någon att jag skulle befara att hen hade en sådan agenda har jag definitivt inte.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • SmalaSara
    KillBill skrev 2016-03-15 21:39:02 följande:
    Du vet varför jag angav att asylsökande var underrepresenterade...

    Efter att ha googlat på denna händelse under eftermiddagen så inser jag att det finns hundratals inlägg från människor som vill kommentera polisens statistik som visar på en överrepresentation av våld på asylboenden. Inlägg som exempelvis menar att vi ska stänga gränsen, utvisa parasiterna och avrätta dom ansvariga..


     


    Jag tycker att det är otäckt att nyheten verkar trigga igång så mycket hat och jag ifrågasätter också om jämförelsen med samhället i stort är rimlig.  Hur ser det ut med våldet på andra institutioner? Är det också förhöjt? Vad drar vi i så fall för slutsatser av det? Triggar även sådan statistik igång en massa hat eller är det bara är när statistiken kan kopplas till invandrare som det triggar igång hat hos vissa? Vi vet nog alla svaret på den frågan...


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
    Ja, nu vet jag det.

    Jaså? Ja, det är ju inget vidare att folk drar så stora växlar. Men jag gissar att det ändå är ett fåtal som drar de slutsatserna.

    Jag tror ju då, att om man varit öppen med all brottsstatistik, alltså inte slutat redovisa i Brå hur stor andel som utgörs av invandrare till exempel, eller försökt släta över som DN, så hade folk inte kastat sig över de här siffrorna på detta sättet. Bättre att vara ärlig och öppen från början.
  • SmalaSara
    FDFMGA skrev 2016-03-15 21:42:31 följande:
    Inte alls.

    Jag är naturligtvis i min fulla rätt att hysa åsikten att det inte är relevant för mig att göra jämförelsen, att du anser den relevant har du visat med all önskvärd tydlighet genom att diskutera detta sidospår i åtskilliga dagar i en tråd som handlar om något helt annat, nämligen vilket förtroende vi har för regeringen.

    Ok. Jag kan göra den här jämförelsen: Skulle någon från regeringen börja jämföra brottslighet hos asylsökande med lika lite eftertanke som en Sanandaji eller två, ja då skulle mitt förtroende för regeringen sjunka.

    Nu har jag kanske inte det största förtroende för någon i regeringen bortsett från Isabella Lövin men så lågt förtroende för någon att jag skulle befara att hen hade en sådan agenda har jag definitivt inte.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Den var relevant i relation till vad killbill skrev. Varken mer eller mindre.

    Att du sen verkar tro att jag diskuterar det av något sånt skäl är inte mkt att gör åt.
  • SmalaSara

    Att du sen tror att jag diskuterar av något annat skäl är inte mkt jag kan göra något åt

    Skulle det stå. Sabla autocorrect

  • SmalaSara
    FDFMGA skrev 2016-03-15 21:42:31 följande:
    Inte alls.

    Jag är naturligtvis i min fulla rätt att hysa åsikten att det inte är relevant för mig att göra jämförelsen, att du anser den relevant har du visat med all önskvärd tydlighet genom att diskutera detta sidospår i åtskilliga dagar i en tråd som handlar om något helt annat, nämligen vilket förtroende vi har för regeringen.

    Ok. Jag kan göra den här jämförelsen: Skulle någon från regeringen börja jämföra brottslighet hos asylsökande med lika lite eftertanke som en Sanandaji eller två, ja då skulle mitt förtroende för regeringen sjunka.

    Nu har jag kanske inte det största förtroende för någon i regeringen bortsett från Isabella Lövin men så lågt förtroende för någon att jag skulle befara att hen hade en sådan agenda har jag definitivt inte.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Jag har fö bara diskuterat det idag.

    Och det var inte jag dom började göra sådana jämförelser. Utan killbill.

    Om du ska tjafsa med mig om vad jag skriver så kan du ju i alla fall hålla koll på sånt.
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-03-15 22:00:15 följande:
    Jag har fö bara diskuterat det idag. Och det var inte jag dom började göra sådana jämförelser. Utan killbill. Om du ska tjafsa med mig om vad jag skriver så kan du ju i alla fall hålla koll på sånt.
    Det där är också subjektivt och jag tror att våra bedömningar om vad som är tjafs går isär en smula.

    Först var det visst ditt tema i den här tråden att en rasistdemonstration utmålats som djävulens anhang av bland annat SD:s Mattias Karlsson (om jag inte minns fel) och nu är det att asylsökande är mer brottsbenägna är riksgenomsnittet.

    Vad tycker du om regeringen?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?