• Äldre 21 Mar 14:27
    1457449 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457449

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 17 Mar 23:33
    Konstatera skrev 2016-03-17 23:15:25 följande:

    Gulligt indeed. Se till att bidra lite till tråden nu också. Hur ska regeringen öka sitt förtroende bland svenska fölket?


    Så du menar att det inte räcker att jag bidrar med min ljuva närvaro här i tråden..?

    Nåja, jag får återkomma med mina tankar kring det när jag sitter vid datorn, orkar inte peta ihop längre haranger från mobilen.
  • Äldre 17 Mar 23:40
    SmalaSara skrev 2016-03-17 23:20:55 följande:
    Menar du att det kan finnas en potentiell Göran Persson bland dagens socialdemokrater? Det låter hoppfullt! Det hade kunnat sätta lite fart på svensk politik. Jag blir väldigt nyfiken på vilka du menar.
    Det är precis vad jag menar. Ska bara hitta dem först hehe. Nejdå, men jag råkar veta att socialdemokratin sitter inte på en del sjuhelvetes retoriker. Deras problem är att de har sökt kompromisskandidater med ljus och lykta de senaste åren. Paradoxalt nog har det skadat partiet något enormt!

    Det är synd i min mening!
  • Äldre 17 Mar 23:40
    SmalaSara skrev 2016-03-16 18:00:39 följande:
    Jag föreslår att du lägger ner din quest, vad den än är.
    Du har vid mängder av tillfällen gjort detta nu. "Tolkat" mina inlägg och sen påstått att jag skrivit det som du tolkat in. 

    JaG menar vad är det för slags diskussion? Du påstår att jag skrivit ditt eller datt; jag påpekar att jag inte har det. Men du kör vidare i ditt "tolkningsspår"

    Håll dig till vad jag skriver eller låt bli att diskutera med mig.
    Hahaha! Att du gör precis det här är precis orsaken till att jag slutade diskutera med dig.
  • Äldre 17 Mar 23:46
    todo nada skrev 2016-03-17 23:33:09 följande:
    Så du menar att det inte räcker att jag bidrar med min ljuva närvaro här i tråden..?

    Nåja, jag får återkomma med mina tankar kring det när jag sitter vid datorn, orkar inte peta ihop längre haranger från mobilen.
    Om du säger det så ...

    Jag förväntar mig dock lite mer om jag ska vara ärlig. Sitter själv på en mobil och sysslar därför inte med idérika haranger. Men det är klart. Fakta går bra också!

    Ha't
  • Äldre 17 Mar 23:50
    Digestive skrev 2016-03-17 23:08:47 följande:
    Det finns många faktorer som påverkar och försvårar en uppgång i förtroende men kommande tre är väl mest kritiska. De regerar i en minioritetsregering, det finns en oflexibel partikultur som gör föregående position allt svårare och att de har valt att hantera en del sociala problem genom att vända ryggen åt en betydande del utav befolkningen, istället för att bemöta dem i en dämpande dialog.

    Regeringens största parti sjunker i det polariserade Sverige som de har varit med att skapa. Deras tid som ett folkövergripande parti och som väldigt många kunde tänka sig att rösta på bara vinden låg rätt, har nog börjat slockna. Kvar blir nog ett än mer nischat parti, med idéer ifrån forna glansdagar att sälja.

    Tror dock att det som Socialdemokraterna en gång levererade kommer att leva kvar men på ett annat håll och i en mer utvecklad tappning, i något som rimmar bättre med hur folket har formats av tiden.
    Polariserat ja. Jag blir varje dag förskräckt över hur folk uttrycker sig om varandra. Från båda sidor. Man får lätt intrycket att ingen samsyn är möjlig.

    Klassisk socialdemokratisk politik blev svårt att driva den dagen vi gick med i EU skulle jag säga. Sen finns det väl andra svårbemästrade komponenter också som bidragit. Klassisk sosse-politik kräver en nationalstat med självbestämmande och viss kontroll på sina gränser.

    Vad menar du med det sista stycket?
  • Äldre 17 Mar 23:54
    Konstatera skrev 2016-03-17 23:02:01 följande:

    Jo. Men om alliansen spricker är det öppet för M och SD att samarbeta.

    Det kan inte ske något överväldigande som kommer trumfa flyktingfrågan de närmaste åren. Dessvärre! De behöver ett nytt ansikte som rakt upp och ned talar om att socialdemokraterna gått vilse. En GP figur! De måste också tvätta bort den gröna stämpeln.

    Jag tror inte på ygeman. Får återkomma med några bra namn. De finns


    Tänkte precis att det hade kunnat göra mycket om Stefan Löfven tog den tjuren vid hornen och gjorde det bra.
  • Äldre 18 Mar 00:05
    nihka skrev 2016-03-17 23:40:17 följande:
    Hahaha! Att du gör precis det här är precis orsaken till att jag slutade diskutera med dig.
    Ingen är gladare än jag. Tack!
  • Äldre 18 Mar 00:21
    SmalaSara skrev 2016-03-18 00:05:03 följande:
    Ingen är gladare än jag. Tack!
    Du har alltså till slut greppat att du bara får recept på palt tillbaka när du terroriserar med sanslöst tuggiga "tolkningar" som i ditt huvud transformerar andras uttalande av typ ett nej till ett ja. Vackert!
  • Äldre 18 Mar 00:35
    SmalaSara skrev 2016-03-17 23:50:04 följande:

    Polariserat ja. Jag blir varje dag förskräckt över hur folk uttrycker sig om varandra. Från båda sidor. Man får lätt intrycket att ingen samsyn är möjlig.

    Klassisk socialdemokratisk politik blev svårt att driva den dagen vi gick med i EU skulle jag säga. Sen finns det väl andra svårbemästrade komponenter också som bidragit. Klassisk sosse-politik kräver en nationalstat med självbestämmande och viss kontroll på sina gränser.

    Vad menar du med det sista stycket?


    Jo tack och folket i mitten, som vill stå över och utanför, trängs upp mot väggarna ifrån alla håll. Det är inga roliga tider, på många sätt och vis.

    Det ligger mycket i det du skriver här. Undrar just hur det hade blandat om korten, om Socialdemokraterna hade tagit strid för ett EU-urträde. De kanske får en sådan öppning om några år får rulla på och om inte EU-länderna samverkar bättre med att lösa flyktingkrisen. Vem vet hur det kan sluta. Det mesta känns tänkbart.

    Att partier som Vänsterpartiet, Miljöpartiet och Sverigedemokraterna kanske fångar upp den andan som många yngre generationer ser i de äldre och när de talar om socialdemokratin. Någon slags fusion av vad de yngre generationerna har fångat upp av de äldre generationernas gågna visioner, som integreras med något nämnt parti som omreformeras därefter. Tänker i en framtid om 15-20 år och om Socialdemokraternas fall inte har hunnit att hejdas.
  • Äldre 18 Mar 00:45

    Att sossarna i Sverige lyckats hålla upp siffrorna så pass länge som man gjort beror på den korrupta symbiosen med facket.
    Det korrupta består b.l.a av att medlemmarna tvingas med sina hårt ihop slitna pengar sponsra ett parti man inte sympatiserar med eller tycker genuint illa om,även ren propaganda som t,ex politism och inskränkta skrifter från det fackförbund man är medlem i.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?