• Äldre 21 Mar 14:27
    1457611 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457611

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 29 Mar 21:26
    Rataxes skrev 2016-03-28 18:23:47 följande:

    Margot Wallnöt twittrar:

    "Har tagit emot det tragiska beskedet att en svensk kvinna omkom i terroristattackerna i Bryssel. Mina tankar går till de anhöriga."

    Margot Wallnöt väljer sina ord. Omkommer gör man i en olycka. Sprängs man i bitar av terrorister så omkommer man inte, man mördas!

    Konstigt att hon inte är upprörd över de utomrättsliga avrättningar som belgarna har genomfört.


    Snacka om att leta efter saker att hacka på.
    Det verkar lätt desperat, du kanske förstår att andra kanske inte alltid använder samma vokabulär som du skulle ha gjort? 
  • Äldre 29 Mar 21:28
    KillBill skrev 2016-03-29 20:24:48 följande:

    Jag brukar inte tycka som Anna Dahlberg på Expressen men ingen regel utan undantag...

    Artikeln handlar om den förra Alliansregeringen:

    www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/naiva-borgare-har-baddat-for-kriminella/


    En synnerligen tragisk historia, man undrar hur fan dom tänkte där. 
  • Äldre 30 Mar 22:54
    Rataxes skrev 2016-03-28 18:23:47 följande:

    Margot Wallnöt twittrar:

    "Har tagit emot det tragiska beskedet att en svensk kvinna omkom i terroristattackerna i Bryssel. Mina tankar går till de anhöriga."

    Margot Wallnöt väljer sina ord. Omkommer gör man i en olycka. Sprängs man i bitar av terrorister så omkommer man inte, man mördas!

    Konstigt att hon inte är upprörd över de utomrättsliga avrättningar som belgarna har genomfört.


    Vad barnsligt med öknamn.
  • Äldre 30 Mar 22:59
    +1
    Ewald01 skrev 2016-03-28 22:07:44 följande:
    Senaste nytt:

    www.spiegel.de/politik/ausland/tuerkei-bestellt-deutschen-botschafter-wegen-ndr-beitrag-ein-a-1084367.html

    Läser man den här artikeln kommer man förhoppningsvis att förstå ....
    Jag noterade din inställning och ställde en fråga om vem "vi" skulle vara och ingetdera tas upp i artikeln du länkade till.
  • Äldre 31 Mar 08:26
    nihka skrev 2016-03-30 22:54:16 följande:
    Vad barnsligt med öknamn.
    Rätt vanligt fenomen bland skrikhögern och vissa SD-aktivister. Det finns till och med en tråd där de tävlar om vem som är duktigast på öknamn, den blev flyttad från politikforumet till sandlådan men ligger väl fortfarande där och skvalpar.

    Annars har vi Runes tråd om att hata MP där FL:s främsta skrikhögertänkare frekvent sysslar med namnförvrängningar. 

    Lustigt fenomen. Jag tror att de växer flera millimeter intellektuellt när de kommer på något fyndigt, det kanske inte verkar så mycket - men mot bakgrund av den genomsnittliga nivån inom skrikhögern så innebär det nog ofta en fördubbling, minstSolig

    Wallnöt är förresten rätt beskedligt, Finns betydligt värre exempel på fenomenet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 31 Mar 08:31

    Som tidigare nämnt har förtroendet hos mig varit lågt för de två-tre senaste regeringarna, här är exempel på det.


    Så gav Reinfeldt sitt bidrag till politikerföraktet
  • Äldre 31 Mar 08:57
    nihka skrev 2016-03-30 22:54:16 följande:
    Vad barnsligt med öknamn.
    FDFMGA skrev 2016-03-31 08:26:00 följande:
    Rätt vanligt fenomen bland skrikhögern och vissa SD-aktivister. Det finns till och med en tråd där de tävlar om vem som är duktigast på öknamn, den blev flyttad från politikforumet till sandlådan men ligger väl fortfarande där och skvalpar.

    Annars har vi Runes tråd om att hata MP där FL:s främsta skrikhögertänkare frekvent sysslar med namnförvrängningar. 

    Lustigt fenomen. Jag tror att de växer flera millimeter intellektuellt när de kommer på något fyndigt, det kanske inte verkar så mycket - men mot bakgrund av den genomsnittliga nivån inom skrikhögern så innebär det nog ofta en fördubbling, minstSolig

    Wallnöt är förresten rätt beskedligt, Finns betydligt värre exempel på fenomenet.
    Här har du den tråden. Jag tror man kan se det som skrikhögerns variant på talesättet "Bättre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna en båge" Skrattande

    gamla.familjeliv.se/Forum-27-154/m74494174-1.html

    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 31 Mar 22:52
    +2
    FDFMGA skrev 2016-03-31 08:26:00 följande:
    Rätt vanligt fenomen bland skrikhögern och vissa SD-aktivister. Det finns till och med en tråd där de tävlar om vem som är duktigast på öknamn, den blev flyttad från politikforumet till sandlådan men ligger väl fortfarande där och skvalpar.

    Annars har vi Runes tråd om att hata MP där FL:s främsta skrikhögertänkare frekvent sysslar med namnförvrängningar. 

    Lustigt fenomen. Jag tror att de växer flera millimeter intellektuellt när de kommer på något fyndigt, det kanske inte verkar så mycket - men mot bakgrund av den genomsnittliga nivån inom skrikhögern så innebär det nog ofta en fördubbling, minstSolig

    Wallnöt är förresten rätt beskedligt, Finns betydligt värre exempel på fenomenet.
    Jävla mellanstadiefasoner är vad det är!
    FDFMGA skrev 2016-03-31 08:57:24 följande:
    FDFMGA skrev 2016-03-31 08:26:00 följande:
    Rätt vanligt fenomen bland skrikhögern och vissa SD-aktivister. Det finns till och med en tråd där de tävlar om vem som är duktigast på öknamn, den blev flyttad från politikforumet till sandlådan men ligger väl fortfarande där och skvalpar.

    Annars har vi Runes tråd om att hata MP där FL:s främsta skrikhögertänkare frekvent sysslar med namnförvrängningar. 

    Lustigt fenomen. Jag tror att de växer flera millimeter intellektuellt när de kommer på något fyndigt, det kanske inte verkar så mycket - men mot bakgrund av den genomsnittliga nivån inom skrikhögern så innebär det nog ofta en fördubbling, minstSolig

    Wallnöt är förresten rätt beskedligt, Finns betydligt värre exempel på fenomenet.
    Här har du den tråden. Jag tror man kan se det som skrikhögerns variant på talesättet "Bättre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna en båge" Skrattandegamla.familjeliv.se/Forum-27-154/m74494174-1.html

  • Äldre 31 Mar 23:42
    nihka skrev 2016-03-31 22:52:35 följande:
    Jävla mellanstadiefasoner är vad det är!
    FDFMGA skrev 2016-03-31 08:57:24 följande:
    Här har du den tråden. Jag tror man kan se det som skrikhögerns variant på talesättet "Bättre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna en båge" Skrattandegamla.familjeliv.se/Forum-27-154/m74494174-1.html

    Javisst.

    Jag tror till och med att den insikten finns hos en och annan av pojkarna. Men ibland kan de inte stå emot utan måste lätta på trycket. Det känns säkert varmt och skönt en liten stund men inte särskilt länge.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 1 Apr 12:53
    +1
    FDFMGA skrev 2016-03-31 08:26:00 följande:
    Rätt vanligt fenomen bland skrikhögern och vissa SD-aktivister. Det finns till och med en tråd där de tävlar om vem som är duktigast på öknamn, den blev flyttad från politikforumet till sandlådan men ligger väl fortfarande där och skvalpar.

    Annars har vi Runes tråd om att hata MP där FL:s främsta skrikhögertänkare frekvent sysslar med namnförvrängningar. 

    Lustigt fenomen. Jag tror att de växer flera millimeter intellektuellt när de kommer på något fyndigt, det kanske inte verkar så mycket - men mot bakgrund av den genomsnittliga nivån inom skrikhögern så innebär det nog ofta en fördubbling, minstSolig

    Wallnöt är förresten rätt beskedligt, Finns betydligt värre exempel på fenomenet.
    Det tycks vara vanligt på andra håll med... Flört
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?