• Äldre 21 Mar 14:27
    1456922 visningar
    23128 svar
    -17 +24
    23128
    1456922

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 1 Apr 13:08
    Tom Araya skrev 2016-04-01 12:53:31 följande:
    Det tycks vara vanligt på andra håll med... Flört
    Det är mycket möjligt. Jag gissar att behovet av att förvränga människors namn är vanligt bland extremister av alla de slag. I grunden handlar det säkert om att man "är" sitt namn och genom att förvränga namnet tror man sig reducera sin motståndare.

    Fenomenet är ju inte särskilt ovanligt bland barn överhuvudtaget. Jag kan själv med viss skam minnas några som mobbades på min högstadieskola, och hur jag själv använde den benämning på de mobbade som deras plågoandar hittat på.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 1 Apr 17:02
    FDFMGA skrev 2016-04-01 13:08:13 följande:

    Det är mycket möjligt. Jag gissar att behovet av att förvränga människors namn är vanligt bland extremister av alla de slag. I grunden handlar det säkert om att man "är" sitt namn och genom att förvränga namnet tror man sig reducera sin motståndare.

    Fenomenet är ju inte särskilt ovanligt bland barn överhuvudtaget. Jag kan själv med viss skam minnas några som mobbades på min högstadieskola, och hur jag själv använde den benämning på de mobbade som deras plågoandar hittat på.


    Ja, att tro att man "är" sitt namn är en smula konstigt. Anser du dock att man "är" sina tankar, idéer och åsikter?
  • Äldre 1 Apr 17:28
    Digestive skrev 2016-04-01 17:02:29 följande:
    Ja, att tro att man "är" sitt namn är en smula konstigt. Anser du dock att man "är" sina tankar, idéer och åsikter?
    Javisst. 

    Och det som är jag är just jag för mig - eller mitt namn för andra.

    Det är ingen tillfällighet att det alltid har varit viktigt med vad man ska kalla sina barn, att det officiella namngivandet ofta omges av ceremonier.

    Det är heller ingen tillfällighet att just skrikhögern och SD-aktivister är så förtjusta i namnförvrängningar, anser "mina tankar och åsikter" - det vill säga den jag kallar jag.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 1 Apr 18:54
    FDFMGA skrev 2016-04-01 13:08:13 följande:
    Det är mycket möjligt. Jag gissar att behovet av att förvränga människors namn är vanligt bland extremister av alla de slag. I grunden handlar det säkert om att man "är" sitt namn och genom att förvränga namnet tror man sig reducera sin motståndare.

    Fenomenet är ju inte särskilt ovanligt bland barn överhuvudtaget. Jag kan själv med viss skam minnas några som mobbades på min högstadieskola, och hur jag själv använde den benämning på de mobbade som deras plågoandar hittat på.
    Mest vanligt att förvränga människors namn är det förstås bland barn som också roas av kis-, baj- och pruttprat. Vuxna personer som lockas av någotdera har väl mer gemensamt med barnen än med oss andra vuxna och borde leka med geggamoja istället för att skriva på vuxna forum.
  • Äldre 1 Apr 18:55
    +2
    FDFMGA skrev 2016-04-01 17:28:48 följande:
    Javisst. 

    Och det som är jag är just jag för mig - eller mitt namn för andra.

    Det är ingen tillfällighet att det alltid har varit viktigt med vad man ska kalla sina barn, att det officiella namngivandet ofta omges av ceremonier.

    Det är heller ingen tillfällighet att just skrikhögern och SD-aktivister är så förtjusta i namnförvrängningar, anser "mina tankar och åsikter" - det vill säga den jag kallar jag.
    Fast du har ju fel! Namnförvrängningar är inget typiskt just för "SD-aktivister", det framgår rätt tydligt i diskussionsforum som detta och du själv är ett exempel på det.
  • Äldre 1 Apr 19:12
    Tom Araya skrev 2016-04-01 18:55:08 följande:
    Fast du har ju fel! Namnförvrängningar är inget typiskt just för "SD-aktivister", det framgår rätt tydligt i diskussionsforum som detta och du själv är ett exempel på det.
    Ett rätt uttjatat ämne. Nej, jag sysslar inte med namnförvrängningar.  De gånger det här har diskuterats tidigare så har de som påstår detta inte förstått skillnaden mellan personnamn och namn på en organisation, en grupp människor eller ett politiskt parti.

    Det är möjligt att man kan hitta något exempel som är undantaget som bekräftar min regel från de år jag skrivit här, men generellt skriver Jag Tom A om jag skulle syfta på dig eller Jimmie Åkesson om jag syftar på honom.

    I den mån jag skulle vilja vara elak så anser jag att det finns vuxnare och mer effektiva sätt att vara det på än att pyssla med att ge enskilda personer öknamn.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 1 Apr 19:13
    Tom Araya skrev 2016-04-01 12:53:31 följande:
    Det tycks vara vanligt på andra håll med... Flört
    Och" skrikhögern"är en namnförvrängning av exakt vem då? 
  • Äldre 1 Apr 19:15
    nihka skrev 2016-04-01 18:54:25 följande:
    Mest vanligt att förvränga människors namn är det förstås bland barn som också roas av kis-, baj- och pruttprat. Vuxna personer som lockas av någotdera har väl mer gemensamt med barnen än med oss andra vuxna och borde leka med geggamoja istället för att skriva på vuxna forum.
    Javisst.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 1 Apr 19:19
    FDFMGA skrev 2016-04-01 17:28:48 följande:

    Javisst. 

    Och det som är jag är just jag för mig - eller mitt namn för andra.

    Det är ingen tillfällighet att det alltid har varit viktigt med vad man ska kalla sina barn, att det officiella namngivandet ofta omges av ceremonier.

    Det är heller ingen tillfällighet att just skrikhögern och SD-aktivister är så förtjusta i namnförvrängningar, anser "mina tankar och åsikter" - det vill säga den jag kallar jag.


    Med andra ord och bortom traskonstiga resonemang så är det alltså du som i själva verket förvränger vad folk "är".
  • Äldre 1 Apr 19:21
    -1

    Skuttelihopp över skitinlägg.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?