• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Tom Araya
    nihka skrev 2016-04-01 19:13:03 följande:
    Och" skrikhögern"är en namnförvrängning av exakt vem då? 
    Förmodligen människor och politikier vars åsikter ligger till höger om de åsikter som hyses av den som använder uttrycket, ev kompletterat av ett intryck att det är folk som hörs eller är högljudda.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-04-01 20:14:54 följande:
    Nej, men det lär ju förekomma det med. Men generellt tror jag att det finns en kraftig överrepresentation bland skrikhögern och SD-aktivister för den sortens uttrycksformer.

    Jag brukar roa mig med att läsa Runes "Hata MP"-tråd, där är det mycket Lille Fritjof (om Fridolin) och annat som skrikhögern bjuder  påSkrattande
    KRAFTIG överrepresentation och verkar följas av någon slags tro att när man hittar till likasinnade är det undermåliga beteendet generellt accepterat.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2016-04-01 20:33:17 följande:
    Förmodligen människor och politikier vars åsikter ligger till höger om de åsikter som hyses av den som använder uttrycket, ev kompletterat av ett intryck att det är folk som hörs eller är högljudda.
    Det var inte svar på min fråga. Exakt vem då? Vilken individ avsågs?
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2016-04-01 20:33:17 följande:
    Förmodligen människor och politikier vars åsikter ligger till höger om de åsikter som hyses av den som använder uttrycket, ev kompletterat av ett intryck att det är folk som hörs eller är högljudda.
    Inte alls. Jag skulle aldrig påstå att exempelvis Anna Kinberg Batra tillhör skrikhögern.

    Skrikhögern är personer som dels representerar åsikten att man bör anpassa politiken för att tillgodose den folkliga opinion som SD är ett exempel på, dels anser att SD borde ha en självklar roll att spela i en utvidgad Allians.

    Det är alltså en åsiktsriktning jag kallar skrikhöger, en åsiktsriktning som är relativt frekvent här på FL. 

    Personerna som representerar den åsikten har jag inget behov av att kalla vid öknamn utan i den mån jag refererar till någon av dem så blir det med personens nick.

    Det handlar alltså ytterst om det som förbluffande många av FL:s skrikhöger och SD-aktivister har grava problem med - nämligen att skilja mellan person och åsikt.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya
    nihka skrev 2016-04-01 20:51:00 följande:
    Det var inte svar på min fråga. Exakt vem då? Vilken individ avsågs?
    Sedan när måste det röra en individ? Kategorisering är annars ett paradnummer för de som använder namnförvanskningar eller påhittade och likvärdiga benämningar på meningsmotståndare.
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2016-04-01 21:32:04 följande:
    Inte alls. Jag skulle aldrig påstå att exempelvis Anna Kinberg Batra tillhör skrikhögern.

    Skrikhögern är personer som dels representerar åsikten att man bör anpassa politiken för att tillgodose den folkliga opinion som SD är ett exempel på, dels anser att SD borde ha en självklar roll att spela i en utvidgad Allians.

    Det är alltså en åsiktsriktning jag kallar skrikhöger, en åsiktsriktning som är relativt frekvent här på FL. 

    Personerna som representerar den åsikten har jag inget behov av att kalla vid öknamn utan i den mån jag refererar till någon av dem så blir det med personens nick.

    Det handlar alltså ytterst om det som förbluffande många av FL:s skrikhöger och SD-aktivister har grava problem med - nämligen att skilja mellan person och åsikt.
    Jag ser ingen skillnad i syftet med att kalla folk miljömuppar efter deras partitillhörighet, Åsna efter namn och upplevd intelligens eller uttryck som flumvänster, rödvinsfeminister, skrikhöger m.fl. De är alla öknamn med samma syfte, att försöka förminska sina meningsmotståndare.
    Ditt försvar köper jag inte för fem öre.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2016-04-01 21:50:44 följande:
    Jag ser ingen skillnad i syftet med att kalla folk miljömuppar efter deras partitillhörighet, Åsna efter namn och upplevd intelligens eller uttryck som flumvänster, rödvinsfeminister, skrikhöger m.fl. De är alla öknamn med samma syfte, att försöka förminska sina meningsmotståndare.
    Ditt försvar köper jag inte för fem öre.
    Nej, jag har förstått att du inte förstår skillnaden, men det innebär inte något annat än just att du inte kan förstå.

    Jag kan väl göra ett sista försök. Om du skriver att Åsa Romson är en miljömupp så ger du uttryck för en åsikt om hennes åsikter, visserligen på en mycket låg nivå om du inte följer upp och argumenterar för varför hon är en miljömupp. Inte desto mindre är det en åsikt. 

    Om du däremot skriver att "Åsnan Romsås blir våt i trosorna" så är det ett personangrepp. Enbart att ge Romson ett öknamn som t ex Åsnan Rövhår som någon av FL:s SD-aktivister gjorde är i sig ett personangrepp
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Tom Araya skrev 2016-04-01 21:45:17 följande:
    Sedan när måste det röra en individ? Kategorisering är annars ett paradnummer för de som använder namnförvanskningar eller påhittade och likvärdiga benämningar på meningsmotståndare.
    För att det ska kunna röra sig om NAMNförvanskning så får det handla om ett NAMN som sedan förvanskas.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-04-01 22:09:45 följande:
    Nej, jag har förstått att du inte förstår skillnaden, men det innebär inte något annat än just att du inte kan förstå.

    Jag kan väl göra ett sista försök. Om du skriver att Åsa Romson är en miljömupp så ger du uttryck för en åsikt om hennes åsikter, visserligen på en mycket låg nivå om du inte följer upp och argumenterar för varför hon är en miljömupp. Inte desto mindre är det en åsikt. 

    Om du däremot skriver att "Åsnan Romsås blir våt i trosorna" så är det ett personangrepp. Enbart att ge Romson ett öknamn som t ex Åsnan Rövhår som någon av FL:s SD-aktivister gjorde är i sig ett personangrepp
    Och sånt här är det nödvändigt att förklara...
    nihka skrev 2016-04-01 22:38:37 följande:
    För att det ska kunna röra sig om NAMNförvanskning så får det handla om ett NAMN som sedan förvanskas.
  • misil

    Representativ demokrati enligt facket och skrikvänstern en majoritet av medlemmarna röstar eller sympatiserar inte med socialdemokraterna,ändå så måste alla på beslutsfattande poster inom facket vara socialdemokrater det blir ju representativt och bra för medlemmarna enligt facket och skrikvänstern.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?