• Äldre 21 Mar 14:27
    1457134 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457134

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 2 Apr 22:40
    Digestive skrev 2016-04-02 20:12:02 följande:
    Om någonting känns oklart så starta en tråd i språkforumet och få hjälp med att bena ut det - är det gott nog för andra så är det gott nog för dig.

    Att Familjeliv accepterar det du gör betyder inte det samma som att det du gör är rättvist, bortom person eller något debattvänligt. Det är gott att du figurerar på Familjeliv och inte på Flashback för här har du tydligen en etikett- och etikgrund att stilla dig kring överhuvudtaget.

    Nu har jag viktigare saker att göra än att förklara för folk att maskeradkläderna ligger på marken.
    Du har rätt i att öknamsanvändningen alltid har en adressat såtillvida att de som använder öknamn ju direkt angriper en person med de språkliga verktyg de har till sitt förfogande, det vill säga i den här tråden blev det "Wallnöt" i stället för Wallström. I andra trådar kan det vara Lille Fritjof om Fridolin eller Romsås eller Rövhår om Romson.

    Språktrådar kan annars vara effektiva. Där kan man till exempel få hjälp att tillägna sig förmågan att skilja mellan angrepp på en person och på en persons åsikter - och det kan i sig innebära att man lär sig debattera.

    Inte heller i detta inlägg är allt du skriver begripligt. I följande for du iväg igen:

    "Det är gott att du figurerar på Familjeliv och inte på Flashback för här har du tydligen en etikett- och etikgrund att stilla dig kring överhuvudtaget."

    Dessutom tvivlar jag på att dina tappade maskeradkläder påverkar förtroendet för regeringen. I och för sig knappast behovet av att wallnöta eller romsåsa heller Skrattande

    Men jag tycker att det är positivt att allt fler vuxna börjar säga ifrån om okynnet med öknamn - ett oskick som inte hemma på ett forum för vuxna, anser jag.ismer.

    Inte bland barn heller, hmm, framförallt inte där eftersom öknamn så ofta är en central del av mobbningens mekanismer.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 2 Apr 23:44
    Felicia86 skrev 2015-03-21 14:27:05 följande:

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...


    För det första så finns det inget vänsterradikalt i något av riksdagspartierna så några försvarstal har du inte att vänta.
    De olika liberala falangerna kanske..... 
  • Äldre 3 Apr 01:58
    +2
    FDFMGA skrev 2016-04-02 22:40:52 följande:

    Du har rätt i att öknamsanvändningen alltid har en adressat såtillvida att de som använder öknamn ju direkt angriper en person med de språkliga verktyg de har till sitt förfogande, det vill säga i den här tråden blev det "Wallnöt" i stället för Wallström. I andra trådar kan det vara Lille Fritjof om Fridolin eller Romsås eller Rövhår om Romson.

    Språktrådar kan annars vara effektiva. Där kan man till exempel få hjälp att tillägna sig förmågan att skilja mellan angrepp på en person och på en persons åsikter - och det kan i sig innebära att man lär sig debattera.

    Inte heller i detta inlägg är allt du skriver begripligt. I följande for du iväg igen:

    "Det är gott att du figurerar på Familjeliv och inte på Flashback för här har du tydligen en etikett- och etikgrund att stilla dig kring överhuvudtaget."

    Dessutom tvivlar jag på att dina tappade maskeradkläder påverkar förtroendet för regeringen. I och för sig knappast behovet av att wallnöta eller romsåsa heller 

    Men jag tycker att det är positivt att allt fler vuxna börjar säga ifrån om okynnet med öknamn - ett oskick som inte hemma på ett forum för vuxna, anser jag.ismer.

    Inte bland barn heller, hmm, framförallt inte där eftersom öknamn så ofta är en central del av mobbningens mekanismer.


    Öknamnen du tar upp har ingenting med "skrikhöger", "SD-kramare", "skrikhögertänkare" och så vidare att göra.

    Över till sak och jag kan slå ihop ditt avspår med den - det ena gör inte det andra rätt, det ena är inte mer vuxet än det andra. Det ena riktas dock hej vilt åt forumsdeltagare HÄR vilket förstör debattmiljön HÄR.

    Titta vad kort och konkret det blir när man inte försöker blåsa rök i ansiktet på folk. Åter igen undrar jag vilken målgrupp du försöker nå med försök som dessa.
  • Äldre 3 Apr 02:13
    Digestive skrev 2016-04-03 01:58:12 följande:
    Öknamnen du tar upp har ingenting med "skrikhöger", "SD-kramare", "skrikhögertänkare" och så vidare att göra.

    Över till sak och jag kan slå ihop ditt avspår med den - det ena gör inte det andra rätt, det ena är inte mer vuxet än det andra. Det ena riktas dock hej vilt åt forumsdeltagare HÄR vilket förstör debattmiljön HÄR.

    Titta vad kort och konkret det blir när man inte försöker blåsa rök i ansiktet på folk. Åter igen undrar jag vilken målgrupp du försöker nå med försök som dessa.
    Nej, jag kallar ingen person vid öknamn.

    Jag är medveten om att du inte förstår skillnaden mellan att kalla en åsiktsriktning där namnförvängning ofta är ett centralt inslag för skrikhöger och att förvränga personnamn - men du kan inte begära att nivån på FL ska anpassas till din förmåga.

    Vill du förkovra dig föreslår jag att du startar en tråd i ämnet språkförståelse Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 3 Apr 02:15
    nihka skrev 2016-04-01 22:41:46 följande:
    Och sånt här är det nödvändigt att förklara...
    nihka skrev 2016-04-01 22:38:37 följande:
    För att det ska kunna röra sig om NAMNförvanskning så får det handla om ett NAMN som sedan förvanskas.
    Ja, uppenbarligen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 3 Apr 12:51
    FDFMGA skrev 2016-04-03 02:13:46 följande:
    Nej, jag kallar ingen person vid öknamn.

    Jag är medveten om att du inte förstår skillnaden mellan att kalla en åsiktsriktning där namnförvängning ofta är ett centralt inslag för skrikhöger och att förvränga personnamn - men du kan inte begära att nivån på FL ska anpassas till din förmåga.

    Vill du förkovra dig föreslår jag att du startar en tråd i ämnet språkförståelse Skrattande
    Äsch, det är bara för att hen vill tjafsa till varje pris. Alla vet vad "skrikhögern" och "skrikvänstern" är och att det inte är jämförbart med att exempelvis kalla Annei Lööf för Annie Röv - alltså namnförvrängning i syfte att göra ner en persons person. Att tillhöra "skrikhögern" eller" skrikvänstern" (båda uttrycken används av dagspressen) är kanske inget gott betyg - alltså att man har anslutit sig till den skara av personer som beter sig så - och kan förstås upplevas som en grundlös anklagelse, men det utgör inget personangrepp bara för att man inte håller med eller gillar att höra det.
  • Stolt Farsa
    Äldre 3 Apr 13:01

    Jag har inget större förtroende för regeringen och inte heller så mycket för den förra. De har misslyckats med den absolut viktigaste inrikesfrågan, nämligen bostadspolitiken. Att ha någonstans att bo är t.o.m. viktigare än att ha ett jobb. Många har inte någon bostad och de som lyckas få tag i en skuldsättning sig för livet. Av den anledningen är jag tveksam över ifall jag ens ska rösta 2018.

  • Äldre 3 Apr 14:06
    nihka skrev 2016-04-03 12:51:24 följande:
    Äsch, det är bara för att hen vill tjafsa till varje pris. Alla vet vad "skrikhögern" och "skrikvänstern" är och att det inte är jämförbart med att exempelvis kalla Annei Lööf för Annie Röv - alltså namnförvrängning i syfte att göra ner en persons person. Att tillhöra "skrikhögern" eller" skrikvänstern" (båda uttrycken används av dagspressen) är kanske inget gott betyg - alltså att man har anslutit sig till den skara av personer som beter sig så - och kan förstås upplevas som en grundlös anklagelse, men det utgör inget personangrepp bara för att man inte håller med eller gillar att höra det.
    Jomenvisst är det en väsentlig skillnad mellan att använda ett samlingsnamn för åsikter eller beteenden och att nyttja öknamn om personer.

    För övrigt dräller det om benämningar som klorofyllkommunister med flera i skrikhögerns egen tråd - den om att de hatar MP. Inte är det någon som bryr sig om detta, men så är väl inte miljöpartister lika gnälliga som skrikhögern heller.

    Själv kan jag tycka att det går lite väl långt när Flash G kallar Kaplan för bostadsislamisten.

    Men vem orkar bry sig.

    gamla.familjeliv.se/Forum-26-65/m72532391-275.html
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 3 Apr 16:46
    FDFMGA skrev 2016-04-03 14:06:49 följande:
    Jomenvisst är det en väsentlig skillnad mellan att använda ett samlingsnamn för åsikter eller beteenden och att nyttja öknamn om personer.

    För övrigt dräller det om benämningar som klorofyllkommunister med flera i skrikhögerns egen tråd - den om att de hatar MP. Inte är det någon som bryr sig om detta, men så är väl inte miljöpartister lika gnälliga som skrikhögern heller.

    Själv kan jag tycka att det går lite väl långt när Flash G kallar Kaplan för bostadsislamisten.

    Men vem orkar bry sig.

    gamla.familjeliv.se/Forum-26-65/m72532391-275.html

    Vem tror man ska imponeras?

    Pelle i 4B?
  • Äldre 3 Apr 19:26
    nihka skrev 2016-04-03 12:51:24 följande:

    Äsch, det är bara för att hen vill tjafsa till varje pris. Alla vet vad "skrikhögern" och "skrikvänstern" är och att det inte är jämförbart med att exempelvis kalla Annei Lööf för Annie Röv - alltså namnförvrängning i syfte att göra ner en persons person. Att tillhöra "skrikhögern" eller" skrikvänstern" (båda uttrycken används av dagspressen) är kanske inget gott betyg - alltså att man har anslutit sig till den skara av personer som beter sig så - och kan förstås upplevas som en grundlös anklagelse, men det utgör inget personangrepp bara för att man inte håller med eller gillar att höra det.


    Att påstå att den som reagerar på name calling är den provokativa parten är lika hållbart som..

    "[...] alltså att man har anslutit sig till den skara av personer som beter sig så [...]"

    ..tidigare påståenden om att "skrikhögern" anbelangar åsikter.

    Du kommer inte att lyckas måla ut mig som provokatör för du saknar helt enkelt rätten på din sida. Dina försök sätter enbart färg på dig själv.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?