• Äldre 21 Mar 14:27
    1457660 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457660

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 3 Apr 19:55
    nihka skrev 2016-04-03 16:46:22 följande:

    Vem tror man ska imponeras?

    Pelle i 4B?
    Nja, nu var du orättvis. Jag tror nog iallafall att "Pelle i 4B" oftast är mognare än så.

    Och skulle han inte vara det så ser nog läraren till att dels skolan agerar  och dels att föräldrarna informeras om Pelles beteende.

    Min erfarenhet är åtminstone tar mobbningstendenser som exempelvis öknamn tas på stort allvar av skolan.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 3 Apr 20:01
    FDFMGA skrev 2016-04-03 14:06:49 följande:

    Jomenvisst är det en väsentlig skillnad mellan att använda ett samlingsnamn för åsikter eller beteenden och att nyttja öknamn om personer.


    Nu ska det helt plötsligt handla om beteenden också vilket gör saken rätt intressant.

    Om det nu är såhär - "skrikhögern", "SD-kramare", "skrikhögertänkare" och så vidare - som vi ska tilltala varandra här i forumen enligt dig; vilket samlingsnamn tycker du att det beteendet ska få?
  • Äldre 3 Apr 20:04
    +1
    Stolt Farsa skrev 2016-04-03 13:01:10 följande:

    Jag har inget större förtroende för regeringen och inte heller så mycket för den förra. De har misslyckats med den absolut viktigaste inrikesfrågan, nämligen bostadspolitiken. Att ha någonstans att bo är t.o.m. viktigare än att ha ett jobb. Många har inte någon bostad och de som lyckas få tag i en skuldsättning sig för livet. Av den anledningen är jag tveksam över ifall jag ens ska rösta 2018.


    Rösta i så fall blankt så att missnöjet syns!
  • Äldre 3 Apr 20:09
    Digestive skrev 2016-04-03 20:01:02 följande:
    Nu ska det helt plötsligt handla om beteenden också vilket gör saken rätt intressant.

    Om det nu är såhär - "skrikhögern", "SD-kramare", "skrikhögertänkare" och så vidare - som vi ska tilltala varandra här i forumen enligt dig; vilket samlingsnamn tycker du att det beteendet ska få?
    Jag tycker skrikhögern är en utmärkt benämning och ser ingen anledning att ändra min uppfattning.

    Jag tycker man ska vara hyfsat snäll på ett familjeforum och skulle aldrig skriva vad jag verkligen tycker om fasoner som nedanstående.

    "Och statsministern har satt Ylva Johansson som överrock på Fritjof och bostadsislamisten."
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 3 Apr 20:18
    Digestive skrev 2016-04-03 20:01:02 följande:
    Nu ska det helt plötsligt handla om beteenden också vilket gör saken rätt intressant.

    Om det nu är såhär - "skrikhögern", "SD-kramare", "skrikhögertänkare" och så vidare - som vi ska tilltala varandra här i forumen enligt dig; vilket samlingsnamn tycker du att det beteendet ska få?
    Sorry. Glömde bort att försöka få dig att förstå i mitt senaste inlägg.

    Nej, jag tilltalar självklart ingen med annat än personens nick här på FL, däremot så kan jag benämna åsikterna som skrikhöger, etcetera.

    Ditt problem är att du inte kan skilja mellan personangrepp och åsiktsangrepp, men det är ditt problem, inte mittSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 3 Apr 20:23
    FDFMGA skrev 2016-04-03 20:09:23 följande:

    Jag tycker skrikhögern är en utmärkt benämning och ser ingen anledning att ändra min uppfattning.

    Jag tycker man ska vara hyfsat snäll på ett familjeforum och skulle aldrig skriva vad jag verkligen tycker om fasoner som nedanstående.

    "Och statsministern har satt Ylva Johansson som överrock på Fritjof och bostadsislamisten."


    Du vill alltså placera dig själv i "skrikhögern". Det var en intressant vändning.

    Gör det dig till en "skrikhögertänkare" i tilltalad bemärkelse? - bara så att jag har full koll på terminologin.
  • Äldre 3 Apr 20:31
    -1
    FDFMGA skrev 2016-04-03 20:18:06 följande:

    Sorry. Glömde bort att försöka få dig att förstå i mitt senaste inlägg.

    Nej, jag tilltalar självklart ingen med annat än personens nick här på FL, däremot så kan jag benämna åsikterna som skrikhöger, etcetera.

    Ditt problem är att du inte kan skilja mellan personangrepp och åsiktsangrepp, men det är ditt problem, inte mitt


    Det handlar numera uttalat om beteenden också, enligt både dig och nihka.

    Jag saknar dessa problem då jag varken använder öknamn eller sysslar med name calling. Mitt problem är att sådant förstör debattmiljön. Förstår du skillnaden?
  • Äldre 3 Apr 20:57
    Digestive skrev 2016-04-03 20:23:50 följande:
    Du vill alltså placera dig själv i "skrikhögern". Det var en intressant vändning.

    Gör det dig till en "skrikhögertänkare" i tilltalad bemärkelse? - bara så att jag har full koll på terminologin.
    Inte alls.

    Jag föreslår att du startar en tråd där du frågar hur man ser skillnad på personangrepp och åsiktsangrepp.

    Fundera på om användandet av öknamnen Romsås eller Fritjof, Rövhår eller Rööf riktar sig mot person eller åsikt.

    Överkurs kan vara hur man definierar följande citat från "Hata MP"-tråden.

    "Och statsministern har satt Ylva Johansson som överrock på Fritjof och bostadsislamisten."

    Är "bostadsislamisten" ett öknamn eller ett åsiktsangrepp?

    Mot bakgrund av IS och annan islamistisk terrorism så är det väl hursomhelst snudd på förtal och i så fall straffbart.

    Mig veterligt har åtminstone inte Mehmet Kaplan gett uttryck för att Sveriges rättsväsen borde anpassas till koranen.
     
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 3 Apr 21:11
    +1
    FDFMGA skrev 2016-04-03 20:57:48 följande:

    Inte alls.

    Jag föreslår att du startar en tråd där du frågar hur man ser skillnad på personangrepp och åsiktsangrepp.

    Fundera på om användandet av öknamnen Romsås eller Fritjof, Rövhår eller Rööf riktar sig mot person eller åsikt.

    Överkurs kan vara hur man definierar följande citat från "Hata MP"-tråden.

    "Och statsministern har satt Ylva Johansson som överrock på Fritjof och bostadsislamisten."

    Är "bostadsislamisten" ett öknamn eller ett åsiktsangrepp?

    Mot bakgrund av IS och annan islamistisk terrorism så är det väl hursomhelst snudd på förtal och i så fall straffbart.

    Mig veterligt har åtminstone inte Mehmet Kaplan gett uttryck för att Sveriges rättsväsen borde anpassas till koranen.


     
    Om det här bara hade med mig att göra men det är väl så att "skrikhögern" vill ge skenet av att alla använder öknamn och sysslar med name calling. För om alla dras alla ner på "skrikhögerns" nivå så vinner helt enkelt "skrikhögertänkaren" på erfarenhet.

    Eftersom du inte korrigerade någonting utifrån min fråga så utgår jag från att terminologin var korrekt uppfattad.
  • Äldre 3 Apr 21:54
    Digestive skrev 2016-04-03 21:11:48 följande:
    Om det här bara hade med mig att göra men det är väl så att "skrikhögern" vill ge skenet av att alla använder öknamn och sysslar med name calling. För om alla dras alla ner på "skrikhögerns" nivå så vinner helt enkelt "skrikhögertänkaren" på erfarenhet.

    Eftersom du inte korrigerade någonting utifrån min fråga så utgår jag från att terminologin var korrekt uppfattad.
    Nej, du verkar ännu inte ha förstått skillnaden mellan att kalla en åsiktsinriktning för skrikhöger och att använda öknamn som Rövhår, Romsås, Rööf med flera.

    Det är därför jag föreslår att du startar en språktråd, den kan du med fördel komplettera med frågan vilket skiljetecken man använder om man ställer en frågaSolig

    Är det något mer du grunnar på?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?